Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Víme, jak se změní jízdní řády v Praze a Středočeském kraji. Čtěte

07.12.2013
Víme, jak se změní jízdní řády v Praze a Středočeském kraji. Čtěte

Autor: profimedia.cz

Popisek: Vlak, ilustrační foto

V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2014. V Praze vzroste rozsah objednávané vlakové dopravy o 0,3 %. Ve Středočeském kraji bude objem dopravy stejný jako v jízdním řádu pro rok 2013.

Nejpodstatnější změnou bude rozšíření počtu vlaků vypravovaných v době špičky mezi Prahou a Benešovem, Kladnem, Všetaty a Říčany. Nový jízdní řád bude platit až do 13. prosince 2014.

Regionální vlaky na území hlavního města Prahy ujedou v době platnosti jízdního řádu 2013/14 o 0,3 % vlakokilometrů více než v předchozím jízdním řádu – celkem 4 571 071 vlakokilometrů (tj. 12 558 denně). Ve Středočeském kraji bude rozsah objednané dopravy na podobné úrovni jako v jízdním řádu 2012/13 – celkově 14 097 738 vlakokilometrů (tj. 38 730 vlakokilometrů denně). V Praze a Středočeském kraji bude denně vypraveno průměrně 2 122 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků.

Nejvýznamnější změny v regionální dopravě ČD v Praze a Středočeském kraji

Nové spěšné vlaky v odpolední dopravě z Prahy
České dráhy nabídnou v pracovní dny odpoledne nové spěšné vlaky – v 17:00 ve směru do Benešova u Prahy a Tábora a ve 21:02 ve směru do Hostivice a Kladna.
Více vlaků mezi Prahou, Neratovicemi a Všetaty
V pracovní dny pojede nový osobní vlak na sedmou hodinu do Prahy. Odpoledne bude rozšířen provoz spěšného vlaku z Prahy z pátku na všechny pracovní dny v týdnu.
Více vlaků mezi Prahou a Říčany
V pracovní dny na konci ranní špičky nabídnou České dráhy nový pár vlaků mezi Prahou a Říčany.

Změny na jednotlivých tratích v Praze a Středočeském kraji

(na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)

Kolínsko
Trať 010 Kolín – Týnec nad Labem (– Pardubice): Osobní vlak z Kolína v 5:37 pojede v neděli na základě požadavku obcí o hodinu později (nově v 6:39). Osobní vlak do Kolína s příjezdem v 6:22 pojede o 17 minut dříve (nově v 6:05) a nepojede v neděli, naopak vlak s příjezdem v 7:20 do Kolína pojede nově i v neděli. Osobní vlak s příjezdem do Kolína v 17:22 pojede podle požadavků obcí denně, naopak vlak s příjezdem v 18:20 pojede pouze v pracovní dny. Večerní vlak z Přelouče do Kolína pojede nově o 30 minut později (příjezd Kolín nově 20:53 místo 20:20).
Trať 011 Praha – Kolín: Odpolední spěšné vlaky pojedou z důvodu přetížení tratě o cca 30 minut dříve (nově v 16:11 a 17:11 místo 16:42 a 17:42).
Trať 012 Pečky – Kouřim: V úseku tratě poškozeném letošní povodní bude pokračovat náhradní autobusová doprava. Předpokládáme, že náhradní autobusy budou zajišťovat přepravu cestujících zhruba do léta 2014.

Mladoboleslavsko a Mělnicko
Tratě 070 Praha – Turnov a 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: V souvislosti se zvyšujícím se počtem cestujících na lince S3 pojede v pracovní dny nový vlak Os 9523 ze Všetat (odj. 6:04) přes Neratovice (odj. 6:11) do Prahy-Vršovic (příj. 7:03). Odpolední vlak Sp 1942 z Prahy-Vršovic do Mladé Boleslavi hl.n. s odjezdem z Prahy hl.n. v 16:25 pojede nově každý pracovní den (dosud jezdil jen v pátek). Osobní vlak z Prahy-Vršovic do Mladé Boleslavi hl.n. v 15:41 (Os 9512) pojede v pracovní dny jen do Všetat.
V letních měsících (od 31. května do konce srpna) pojede každou sobotu z Prahy do Mělníka spěšný vlak Sp 1936/7 Kokořínsko. Z Prahy hl.n. vyjede později než v roce 2013, odjezd vlaku bude v 8:42, z Mělníka, kde bude nově zajištěn přípoj od rychlíku z Ústí nad Labem a Litoměřic, bude pokračovat do Mšena. V opačném směru odpoledne pojede spěšný vlak Kokořínsko ze Mšena až v 17:15 jako vlak Sp 1938/9 zpět do Prahy.
Trať 093 Kralupy nad Vltavou – Kladno: Na této trati dochází jen ke dvěma drobným změnám na základě požadavku Středočeského kraje. Večerní vlak z Kladna do Kladna-Ostrovce s odjezdem ve 21:45 (Os 19878) nově pojede i v pracovní dny jako přípoj od nově zavedeného spěšného vlaku z Prahy do Kladna. První víkendový ranní spoj z Kladna do Kralup (nově Os 19802) pojede o cca 25 minut dříve (odj. z Kladna bude nově ve 4:55, příj. do Kralup v 5:34). Nově tak budou zajištěny přípoje na rychlíky ve směru na Prahu i Ústí n. L.

Kladensko a Rakovnicko
Trať 110 Kralupy nad Vltavou – Slaný – Louny: Spěšné vlaky z Loun do Prahy Masarykova n. v 5:28 (Sp 1711) a z Prahy Masarykova n. do Loun v 16:20 (Sp 1710) nově pojedou jen v pracovní dny.
Trať 120 Praha – Kladno – Rakovník: Na základě požadavku Prahy a Středočeského kraje bude v pracovní dny v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kladno nahrazen první ranní vlak vlakem ve večerních hodinách: Z Prahy Masarykova n. pojede v pracovní dny ve 21:02 nový večerní spěšný vlak Sp 1906 do Kladna. První ranní vlak v pracovní dny z Prahy Masarykova n. do Kladna s odjezdem ve 4:29 (Os 9806) nepojede. První vlak z Prahy do Kladna tak pojede v pracovní dny nově až v 5:15.
Trať 162 Rakovník – Kralovice u Rakovníka: V úseku Čistá – Kralovice v tuto chvíli není pro grafikon 2013/2014 objednána doprava. Plzeňský a Středočeský kraj však jednají o zavedení tří párů vlaků o víkendu a jednoho páru ve školní dny.

Berounsko
Trať 170 Beroun – Cerhovice (– Plzeň): Ranní osobní vlaky Beroun (4:10) – Kařízek (4:40) a Kařízek (4:47) – Plzeň hl.n. (5:27) budou spojeny do jednoho přímého vlaku Beroun (4:10) – Plzeň hl.n. (5:24). Z důvodu neobjednání vlaků Plzeňským krajem nepojedou spoje s odjezdy ze Zdic v 19:25 do Plzně a s příjezdem do Berouna ve 20:44 (vlaky zůstanou v provozu pouze v úseku Plzeň – Rokycany a zpět). Osobní vlak s odjezdem z Plzně hl.n. v 17:32 (Os 7327) bude ze Zdic nově prodloužen až do Berouna (příj. 18:44), kde bude  přípoj na osobní vlak do Prahy.
Trať 174 Beroun – Rakovník: Odpolední vlak z Berouna do Rakovníka nově pojede o několik minut později s odjezdem nově v 16:08 (Os 7731) tak, aby byl zajištěn přípoj od rychlíku z Plzně.  

Příbramsko a Benešovsko
Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): Odpolední pár vlaků mezi Protivínem a Zdicemi bude nově prodloužen do Berouna. Až do Berouna tak nově pojede osobní vlak, který odjíždí z Protivína ve 14:35 (Os 7911). V opačném směru pojede už z Berouna osobní vlak v 17:00 (Os 7912, příjezd do Protivína v 19:24).
Trať 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš: Vlaky pojedou oproti současnosti o 5 minut dříve. Vlak s odjezdem z Prahy hl.n. v 16:25 nepojede do Dobříše, ale jen do Mokrovrat, naopak vlak v 17:25 nebude končit už v Čisovicích, ale pojede až do Dobříše. Vlak opačném směru, který v současnosti vyjíždí v 18:37 z Čisovic, pojede nově už z Mokrovrat (odj. v 17:53). O sobotách v období od dubna do září pojede z Luk pod Medníkem v 11:09 nový vlak do Prahy hl.n. (příj. 12:05).
Trať 212 Čerčany – Ledeč nad Sázavou (– Světlá nad Sázavou): V souvislosti s posunem časů odjezdů osobních vlaků na trati 221 Praha – Čerčany – Benešov u Prahy se posunou odjezdy některých vlaků na trati 212 až o 20 minut.
Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: Z důvodu neobjednání Jihočeským krajem nepojede první ranní vlak z Heřmaniček ve 4:22 směrem do Tábora (o definitivním zrušení tohoto vlaku se však v tuto chvíli ještě jedná) a dále večerní vlaky po 22. hodině Tábor – Střezimíř – Benešov a Střezimíř – Tábor. V souvislosti s postupem stavebních prací a zrušení stanice Chotoviny budou některé vlaky posunuty až o 20 minut. Pro zajištění přípojů v Benešově u Prahy pojede vlak s odjezdem v 7:43 (dnes 7:38) do Tábora pouze v pracovní dny a sobotu, v neděli pojede až v 8:21 jako přípoj k rychlíku R 635 z Prahy. Spěšný vlak Sp 1831 Jordán se současným odjezdem z Prahy hl.n. v 8:42 nově pojede v pracovní dny až v odpolední špičce (odj. v 17:00). V pracovní dny mezi 14. a 18. hodinou odpoledne díky tomu pojede vlak v úseku Benešov – Tábor každou hodinu. V sobotu ráno pojede nový osobní vlak ze Střezimíře v 4:45 do Benešova 5:18 s přípojem do Prahy.
Trať 221 Praha – Benešov u Prahy: Vzhledem k časovému posunu dálkové dopravy se výrazně mění i časy odjezdů regionálních vlaků. Spoje v základním taktu budou odjíždět z Prahy hl.n. v 7. a 37. minutu (dnes 19. a 49.). Strančické vlaky budou ve špičkách pracovních dní odjíždět ve 20. a 50. minutu (dnes 29. a 59). Příjezdy do Prahy hl.n. budou ve 26. a 56. minutu (dnes 35. a 5.). Strančické vlaky přijedou v 15. a 45. minutu (dnes 23. a 53.). V pracovní dny pojedou nové vlaky Praha hl.n. – Říčany a zpět s odjezdem z Prahy hl.n. v 8:20 (vlak pojede z Kolína) a z Říčan v 9:18. Spěšný vlak do Tábora pojede dopoledne pouze v sobotu (nově v 8:24 místo 8:42), v pracovní dny pojede až odpoledne v 17:00. V neděli večer bude prodloužen osobní vlak, který dosud jezdil z Prahy jen do Říčan, až do Čerčan (odj. z Říčan ve 23:05).
Trať 222 Benešov u Prahy – Vlašim – Trhový Štěpánov: Vzhledem k časovému posunu dálkové dopravy se na této trati výrazně mění podoba jízdního řádu. Cílem je zachování přípojů v Benešově na rychlíky. Nově lze v případě hodinového taktu vlaků na „Vlašimce“ zachovat přípoj na / od rychlíku pouze v jednom směru, proto vlaky pojedou v jiných časech ráno (preference spojení do Prahy) a v jiných odpoledne (preference spojení z Prahy). V období dvouhodinového intervalu se vlaky budou křižovat místo v Postupicích ve Vlašimi. Ze stejného důvodu již nebude zachován v neděli odpoledne hodinový interval, naopak bude po celý víkend zachován dvouhodinový interval, a to i včetně večera.
Trať 223 Sedlčany – Olbramovice: Z důvodu zajištění přípojových vazeb v Olbramovicích dochází k úpravě časů odjezdů až o cca 30 minut. Ráno již nepojede pro nízké využití vlak do Votic (skončí v Olbramovicích), naopak vlak v 7:33 pojede ze Sedlčan přímo do Benešova u Prahy. Pár vlaků ze Sedlčan v 9:01 a z Olbramovic v 9:42 pojede nově i v neděli.

Nymbursko a Kutnohorsko
Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: Stávající osobní vlak ze Zruče n. Sáz. (9:23) do Kutné Hory hl.n. (10:53) pojede nově přímo až do Kolína a současně bude zkrácen pobyt v Kutné Hoře (odj. bude již v 10:29). V 10:45 pojede z Kutné Hory města nový osobní vlak do Kutné Hory hl.n., kde bude přípoj na rychlíky do Prahy (odj. v 10:59) a Brna (odj. v 10:58). O sobotách v letním období pojede nový osobní vlak z Kutné Hory města (odj. ve 21:45) do Kolína (příj. ve 22:05).

Nasazení moderních a modernizovaných vozidel v Praze a Středočeském kraji
V  jízdním řádu 2013/2014 budou nasazena moderní a modernizovaná vozidla na těchto tratích:
010 Kolín – Pardubice: 35 % osobních vlaků, 1 jednotka CityElefant
011 Praha – Český Brod – Kolín: 100 % osobních vlaků, 14 jednotek CityElefant
014 Kolín – Ledečko:: 100 % osobních vlaků, 3 jednotky Regionova
020 / 040 / 231 Kolín – Chlumec nad Cidlinou (– Trutnov): 100 % spěšných vlaků – jedna souprava 854 + 954 na středočeském úseku trati
060 Poříčany – Nymburk: 66 % osobních vlaků, 1 jednotka Regionova
061 Nymburk – Jičín: cca 91 %  osobních a spěšných vlaků, 3 jednotky Regionova
064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov (– Stará Paka): cca 90 % osobních vlaků v úseku Mladá Boleslav hl.n. – Mladějov v Čechách, 3 jednotky Regionova
070 Praha – Mladá Boleslav – Turnov:
v úseku Praha – Mladá Boleslav: 99 % rychlíků v celé trati a 100 % spěšných a osobních vlaků – 9 vozidel řady 854 a 11 vozidel řady 054 / 057;
v úseku Mladá Boleslav – Turnov: 90 % osobních vlaků, 2 jednotky Regionova
071 Nymburk – Mladá Boleslav: 100 % osobních vlaků, 2 jednotky Regionova
072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 90 % osobních vlaků z/do Lysé nad Labem, souprava řídícího vozu 961 a dvou vozů Bdmtee
080 Bakov nad Jizerou – Česká Lípa: 100 % osobních vlaků, 1 Regionova na středočeském úseku tratě
091 Praha – Kralupy – Vraňany: cca 80 % osobních vlaků, o víkendu 90 % – 5 jednotek CityElefant
120 / 093 Praha – Kladno – Rakovník / Kralupy nad Vltavou: cca 90 % Os a Sp vlaků v pracovní dny, 100 % o víkendu – 12 jednotek Regionova, 100 % rychlíků – 2 soupravy řady 754 + 2× 054+954
171 Praha – Beroun: 99 % osobních vlaků, 15 jednotek CityElefant
173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: 100 % osobních vlaků, 3 jednotky Regionova
174 Beroun – Rakovník: cca 95 % osobních vlaků, 3 jednotky Regionova
200 Zdice – Březnice (– Protivín): cca 95 % osobních vlaků, 2 jednotky Regionova na středočeském úseku tratě
210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš: cca 90 % osobních vlaků, 7 jednotek Regionova
220 Benešov u Prahy – Tábor: cca 80 % osobních vlaků, 2 jednotky Regionova
221 Praha – Benešov u Prahy: v pracovní dny 95 %, o víkendu 100 % osobních vlaků, 11 jednotek CityElefant
231 Praha – Lysá nad Labem – Nymburk – Kolín: 95 % osobních vlaků, 13 jednotek City Elefant
232 Lysá nad Labem – Milovice: 75 % osobních vlaků – 1 jednotka City Elefant; 25 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova
235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou:  99 % vlaků, 3 jednotky Regionova.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

 

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace