Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Víme, jak se změní jízdní řády v Praze a Středočeském kraji. Čtěte

07.12.2013
Víme, jak se změní jízdní řády v Praze a Středočeském kraji. Čtěte

Foto: profimedia.cz

Popisek: Vlak, ilustrační foto

V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2014. V Praze vzroste rozsah objednávané vlakové dopravy o 0,3 %. Ve Středočeském kraji bude objem dopravy stejný jako v jízdním řádu pro rok 2013.

Nejpodstatnější změnou bude rozšíření počtu vlaků vypravovaných v době špičky mezi Prahou a Benešovem, Kladnem, Všetaty a Říčany. Nový jízdní řád bude platit až do 13. prosince 2014.

Regionální vlaky na území hlavního města Prahy ujedou v době platnosti jízdního řádu 2013/14 o 0,3 % vlakokilometrů více než v předchozím jízdním řádu – celkem 4 571 071 vlakokilometrů (tj. 12 558 denně). Ve Středočeském kraji bude rozsah objednané dopravy na podobné úrovni jako v jízdním řádu 2012/13 – celkově 14 097 738 vlakokilometrů (tj. 38 730 vlakokilometrů denně). V Praze a Středočeském kraji bude denně vypraveno průměrně 2 122 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků.

Nejvýznamnější změny v regionální dopravě ČD v Praze a Středočeském kraji

Nové spěšné vlaky v odpolední dopravě z Prahy
České dráhy nabídnou v pracovní dny odpoledne nové spěšné vlaky – v 17:00 ve směru do Benešova u Prahy a Tábora a ve 21:02 ve směru do Hostivice a Kladna.
Více vlaků mezi Prahou, Neratovicemi a Všetaty
V pracovní dny pojede nový osobní vlak na sedmou hodinu do Prahy. Odpoledne bude rozšířen provoz spěšného vlaku z Prahy z pátku na všechny pracovní dny v týdnu.
Více vlaků mezi Prahou a Říčany
V pracovní dny na konci ranní špičky nabídnou České dráhy nový pár vlaků mezi Prahou a Říčany.

Změny na jednotlivých tratích v Praze a Středočeském kraji

(na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)

Kolínsko
Trať 010 Kolín – Týnec nad Labem (– Pardubice): Osobní vlak z Kolína v 5:37 pojede v neděli na základě požadavku obcí o hodinu později (nově v 6:39). Osobní vlak do Kolína s příjezdem v 6:22 pojede o 17 minut dříve (nově v 6:05) a nepojede v neděli, naopak vlak s příjezdem v 7:20 do Kolína pojede nově i v neděli. Osobní vlak s příjezdem do Kolína v 17:22 pojede podle požadavků obcí denně, naopak vlak s příjezdem v 18:20 pojede pouze v pracovní dny. Večerní vlak z Přelouče do Kolína pojede nově o 30 minut později (příjezd Kolín nově 20:53 místo 20:20).
Trať 011 Praha – Kolín: Odpolední spěšné vlaky pojedou z důvodu přetížení tratě o cca 30 minut dříve (nově v 16:11 a 17:11 místo 16:42 a 17:42).
Trať 012 Pečky – Kouřim: V úseku tratě poškozeném letošní povodní bude pokračovat náhradní autobusová doprava. Předpokládáme, že náhradní autobusy budou zajišťovat přepravu cestujících zhruba do léta 2014.

Mladoboleslavsko a Mělnicko
Tratě 070 Praha – Turnov a 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: V souvislosti se zvyšujícím se počtem cestujících na lince S3 pojede v pracovní dny nový vlak Os 9523 ze Všetat (odj. 6:04) přes Neratovice (odj. 6:11) do Prahy-Vršovic (příj. 7:03). Odpolední vlak Sp 1942 z Prahy-Vršovic do Mladé Boleslavi hl.n. s odjezdem z Prahy hl.n. v 16:25 pojede nově každý pracovní den (dosud jezdil jen v pátek). Osobní vlak z Prahy-Vršovic do Mladé Boleslavi hl.n. v 15:41 (Os 9512) pojede v pracovní dny jen do Všetat.
V letních měsících (od 31. května do konce srpna) pojede každou sobotu z Prahy do Mělníka spěšný vlak Sp 1936/7 Kokořínsko. Z Prahy hl.n. vyjede později než v roce 2013, odjezd vlaku bude v 8:42, z Mělníka, kde bude nově zajištěn přípoj od rychlíku z Ústí nad Labem a Litoměřic, bude pokračovat do Mšena. V opačném směru odpoledne pojede spěšný vlak Kokořínsko ze Mšena až v 17:15 jako vlak Sp 1938/9 zpět do Prahy.
Trať 093 Kralupy nad Vltavou – Kladno: Na této trati dochází jen ke dvěma drobným změnám na základě požadavku Středočeského kraje. Večerní vlak z Kladna do Kladna-Ostrovce s odjezdem ve 21:45 (Os 19878) nově pojede i v pracovní dny jako přípoj od nově zavedeného spěšného vlaku z Prahy do Kladna. První víkendový ranní spoj z Kladna do Kralup (nově Os 19802) pojede o cca 25 minut dříve (odj. z Kladna bude nově ve 4:55, příj. do Kralup v 5:34). Nově tak budou zajištěny přípoje na rychlíky ve směru na Prahu i Ústí n. L.

Kladensko a Rakovnicko
Trať 110 Kralupy nad Vltavou – Slaný – Louny: Spěšné vlaky z Loun do Prahy Masarykova n. v 5:28 (Sp 1711) a z Prahy Masarykova n. do Loun v 16:20 (Sp 1710) nově pojedou jen v pracovní dny.
Trať 120 Praha – Kladno – Rakovník: Na základě požadavku Prahy a Středočeského kraje bude v pracovní dny v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kladno nahrazen první ranní vlak vlakem ve večerních hodinách: Z Prahy Masarykova n. pojede v pracovní dny ve 21:02 nový večerní spěšný vlak Sp 1906 do Kladna. První ranní vlak v pracovní dny z Prahy Masarykova n. do Kladna s odjezdem ve 4:29 (Os 9806) nepojede. První vlak z Prahy do Kladna tak pojede v pracovní dny nově až v 5:15.
Trať 162 Rakovník – Kralovice u Rakovníka: V úseku Čistá – Kralovice v tuto chvíli není pro grafikon 2013/2014 objednána doprava. Plzeňský a Středočeský kraj však jednají o zavedení tří párů vlaků o víkendu a jednoho páru ve školní dny.

Berounsko
Trať 170 Beroun – Cerhovice (– Plzeň): Ranní osobní vlaky Beroun (4:10) – Kařízek (4:40) a Kařízek (4:47) – Plzeň hl.n. (5:27) budou spojeny do jednoho přímého vlaku Beroun (4:10) – Plzeň hl.n. (5:24). Z důvodu neobjednání vlaků Plzeňským krajem nepojedou spoje s odjezdy ze Zdic v 19:25 do Plzně a s příjezdem do Berouna ve 20:44 (vlaky zůstanou v provozu pouze v úseku Plzeň – Rokycany a zpět). Osobní vlak s odjezdem z Plzně hl.n. v 17:32 (Os 7327) bude ze Zdic nově prodloužen až do Berouna (příj. 18:44), kde bude  přípoj na osobní vlak do Prahy.
Trať 174 Beroun – Rakovník: Odpolední vlak z Berouna do Rakovníka nově pojede o několik minut později s odjezdem nově v 16:08 (Os 7731) tak, aby byl zajištěn přípoj od rychlíku z Plzně.  

Příbramsko a Benešovsko
Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): Odpolední pár vlaků mezi Protivínem a Zdicemi bude nově prodloužen do Berouna. Až do Berouna tak nově pojede osobní vlak, který odjíždí z Protivína ve 14:35 (Os 7911). V opačném směru pojede už z Berouna osobní vlak v 17:00 (Os 7912, příjezd do Protivína v 19:24).
Trať 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš: Vlaky pojedou oproti současnosti o 5 minut dříve. Vlak s odjezdem z Prahy hl.n. v 16:25 nepojede do Dobříše, ale jen do Mokrovrat, naopak vlak v 17:25 nebude končit už v Čisovicích, ale pojede až do Dobříše. Vlak opačném směru, který v současnosti vyjíždí v 18:37 z Čisovic, pojede nově už z Mokrovrat (odj. v 17:53). O sobotách v období od dubna do září pojede z Luk pod Medníkem v 11:09 nový vlak do Prahy hl.n. (příj. 12:05).
Trať 212 Čerčany – Ledeč nad Sázavou (– Světlá nad Sázavou): V souvislosti s posunem časů odjezdů osobních vlaků na trati 221 Praha – Čerčany – Benešov u Prahy se posunou odjezdy některých vlaků na trati 212 až o 20 minut.
Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: Z důvodu neobjednání Jihočeským krajem nepojede první ranní vlak z Heřmaniček ve 4:22 směrem do Tábora (o definitivním zrušení tohoto vlaku se však v tuto chvíli ještě jedná) a dále večerní vlaky po 22. hodině Tábor – Střezimíř – Benešov a Střezimíř – Tábor. V souvislosti s postupem stavebních prací a zrušení stanice Chotoviny budou některé vlaky posunuty až o 20 minut. Pro zajištění přípojů v Benešově u Prahy pojede vlak s odjezdem v 7:43 (dnes 7:38) do Tábora pouze v pracovní dny a sobotu, v neděli pojede až v 8:21 jako přípoj k rychlíku R 635 z Prahy. Spěšný vlak Sp 1831 Jordán se současným odjezdem z Prahy hl.n. v 8:42 nově pojede v pracovní dny až v odpolední špičce (odj. v 17:00). V pracovní dny mezi 14. a 18. hodinou odpoledne díky tomu pojede vlak v úseku Benešov – Tábor každou hodinu. V sobotu ráno pojede nový osobní vlak ze Střezimíře v 4:45 do Benešova 5:18 s přípojem do Prahy.
Trať 221 Praha – Benešov u Prahy: Vzhledem k časovému posunu dálkové dopravy se výrazně mění i časy odjezdů regionálních vlaků. Spoje v základním taktu budou odjíždět z Prahy hl.n. v 7. a 37. minutu (dnes 19. a 49.). Strančické vlaky budou ve špičkách pracovních dní odjíždět ve 20. a 50. minutu (dnes 29. a 59). Příjezdy do Prahy hl.n. budou ve 26. a 56. minutu (dnes 35. a 5.). Strančické vlaky přijedou v 15. a 45. minutu (dnes 23. a 53.). V pracovní dny pojedou nové vlaky Praha hl.n. – Říčany a zpět s odjezdem z Prahy hl.n. v 8:20 (vlak pojede z Kolína) a z Říčan v 9:18. Spěšný vlak do Tábora pojede dopoledne pouze v sobotu (nově v 8:24 místo 8:42), v pracovní dny pojede až odpoledne v 17:00. V neděli večer bude prodloužen osobní vlak, který dosud jezdil z Prahy jen do Říčan, až do Čerčan (odj. z Říčan ve 23:05).
Trať 222 Benešov u Prahy – Vlašim – Trhový Štěpánov: Vzhledem k časovému posunu dálkové dopravy se na této trati výrazně mění podoba jízdního řádu. Cílem je zachování přípojů v Benešově na rychlíky. Nově lze v případě hodinového taktu vlaků na „Vlašimce“ zachovat přípoj na / od rychlíku pouze v jednom směru, proto vlaky pojedou v jiných časech ráno (preference spojení do Prahy) a v jiných odpoledne (preference spojení z Prahy). V období dvouhodinového intervalu se vlaky budou křižovat místo v Postupicích ve Vlašimi. Ze stejného důvodu již nebude zachován v neděli odpoledne hodinový interval, naopak bude po celý víkend zachován dvouhodinový interval, a to i včetně večera.
Trať 223 Sedlčany – Olbramovice: Z důvodu zajištění přípojových vazeb v Olbramovicích dochází k úpravě časů odjezdů až o cca 30 minut. Ráno již nepojede pro nízké využití vlak do Votic (skončí v Olbramovicích), naopak vlak v 7:33 pojede ze Sedlčan přímo do Benešova u Prahy. Pár vlaků ze Sedlčan v 9:01 a z Olbramovic v 9:42 pojede nově i v neděli.

Nymbursko a Kutnohorsko
Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: Stávající osobní vlak ze Zruče n. Sáz. (9:23) do Kutné Hory hl.n. (10:53) pojede nově přímo až do Kolína a současně bude zkrácen pobyt v Kutné Hoře (odj. bude již v 10:29). V 10:45 pojede z Kutné Hory města nový osobní vlak do Kutné Hory hl.n., kde bude přípoj na rychlíky do Prahy (odj. v 10:59) a Brna (odj. v 10:58). O sobotách v letním období pojede nový osobní vlak z Kutné Hory města (odj. ve 21:45) do Kolína (příj. ve 22:05).

Nasazení moderních a modernizovaných vozidel v Praze a Středočeském kraji
V  jízdním řádu 2013/2014 budou nasazena moderní a modernizovaná vozidla na těchto tratích:
010 Kolín – Pardubice: 35 % osobních vlaků, 1 jednotka CityElefant
011 Praha – Český Brod – Kolín: 100 % osobních vlaků, 14 jednotek CityElefant
014 Kolín – Ledečko:: 100 % osobních vlaků, 3 jednotky Regionova
020 / 040 / 231 Kolín – Chlumec nad Cidlinou (– Trutnov): 100 % spěšných vlaků – jedna souprava 854 + 954 na středočeském úseku trati
060 Poříčany – Nymburk: 66 % osobních vlaků, 1 jednotka Regionova
061 Nymburk – Jičín: cca 91 %  osobních a spěšných vlaků, 3 jednotky Regionova
064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov (– Stará Paka): cca 90 % osobních vlaků v úseku Mladá Boleslav hl.n. – Mladějov v Čechách, 3 jednotky Regionova
070 Praha – Mladá Boleslav – Turnov:
v úseku Praha – Mladá Boleslav: 99 % rychlíků v celé trati a 100 % spěšných a osobních vlaků – 9 vozidel řady 854 a 11 vozidel řady 054 / 057;
v úseku Mladá Boleslav – Turnov: 90 % osobních vlaků, 2 jednotky Regionova
071 Nymburk – Mladá Boleslav: 100 % osobních vlaků, 2 jednotky Regionova
072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 90 % osobních vlaků z/do Lysé nad Labem, souprava řídícího vozu 961 a dvou vozů Bdmtee
080 Bakov nad Jizerou – Česká Lípa: 100 % osobních vlaků, 1 Regionova na středočeském úseku tratě
091 Praha – Kralupy – Vraňany: cca 80 % osobních vlaků, o víkendu 90 % – 5 jednotek CityElefant
120 / 093 Praha – Kladno – Rakovník / Kralupy nad Vltavou: cca 90 % Os a Sp vlaků v pracovní dny, 100 % o víkendu – 12 jednotek Regionova, 100 % rychlíků – 2 soupravy řady 754 + 2× 054+954
171 Praha – Beroun: 99 % osobních vlaků, 15 jednotek CityElefant
173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: 100 % osobních vlaků, 3 jednotky Regionova
174 Beroun – Rakovník: cca 95 % osobních vlaků, 3 jednotky Regionova
200 Zdice – Březnice (– Protivín): cca 95 % osobních vlaků, 2 jednotky Regionova na středočeském úseku tratě
210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš: cca 90 % osobních vlaků, 7 jednotek Regionova
220 Benešov u Prahy – Tábor: cca 80 % osobních vlaků, 2 jednotky Regionova
221 Praha – Benešov u Prahy: v pracovní dny 95 %, o víkendu 100 % osobních vlaků, 11 jednotek CityElefant
231 Praha – Lysá nad Labem – Nymburk – Kolín: 95 % osobních vlaků, 13 jednotek City Elefant
232 Lysá nad Labem – Milovice: 75 % osobních vlaků – 1 jednotka City Elefant; 25 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova
235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou:  99 % vlaků, 3 jednotky Regionova.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

 

Vložil: Redaktor KL