Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nové německé vlaky. Pohodlnější svezení z Lounska a Českolipska do Lovosic a Litoměřic

29.03.2022
Nové německé vlaky. Pohodlnější svezení z Lounska a Českolipska do Lovosic a Litoměřic

Foto: České dráhy (stejně jako ostatní snímky v článku)

Popisek: Motorový vůz Stadler RS1 ještě v barvách dopravce SWEG

Větší pohodlí na lince U11 z Postoloprt přes Louny do Lovosic, Litoměřic a České Lípy nabízejí od konce září České dráhy. Do provozu tam uvedly německé motorové vozy Regio-Shuttle RS1 od Stadleru. V Česku se jim přezdívá RegioSpider.

„Nové soupravy nabízejí modernější a uživatelsky příjemnější prostor a díky své nízkopodlažnosti umožňují lepší přístup cestujícím se zdravotním handicapem, s kočárky a jízdními koly. Podvozkový pojezd vozidla navíc lépe absorbuje nerovnosti kolejiště a tím zásadně zlepšuje jízdní komfort,“ popisuje náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.

22 moderních německých vozů

Lepší soupravy se na lince zatím střídají s českými Regionovami, brzy by však měly převzít všechny spoje na lince podél Českého středohoří. Ještě teď na podzim by se měl rozšířit jejich akční rádius o další důležitou regionální linku z Loun do Kralup nad Vltavou a na typickou příměstskou lokálku z Kralup nad Vltavou do Velvar, která navazuje na spoje od Prahy.

 

Interiér vozu RegioSpider

„Od německého dopravce SWEG jsme zakoupili celkem 22 moderních, bezbariérových vozidel a máme v plánu jejich velkou modernizaci.  V rámci ní budou tyto vlaky vybaveny klimatizací, elektrickými zásuvkami a Wi-Fi připojením. Upraven bude audiovizuální informační systém a dojde i k přečalounění sedaček a přelakování skříní vozidel,“ prezentuje další plány s motorovými vozy Jiří Ješeta.

RegioSpider RS1 je nízkopodlažní a bezbariérový

Motorové vozy RegioSpider RS1 jsou nízkopodlažní vozidla. Umožňují tak snadný nástup cestujícím, především pak seniorům, maminkám s kočárky, cestujícím s objemnými nebo těžkými zavazadly a samozřejmě osobám na vozíku. Vybaveny jsou bezbariérovým sociálním zařízením a prostorem pro osoby na vozíku, kočárky, jízdní kol a další velká spoluzavazadla.

Díky dvojici dvounápravových podvozků je jejich jízda klidnější a pohodlnější než u starších motoráků. Díky vyššímu výkonu, větší maximální rychlosti a pohonu všech náprav je jejich jízda podstatně svižnější než u Regionov. Díky tomu bude možné zrychlit cestování na vedlejších tratích nebo získat rezervu pro přesnější provoz v případě výluk a mimořádností na trati. 

 

Vložil: Redaktor KL