Smrt v nemocnici Blahoslavené Panny Marie sedmivražedné. Komentář Štěpána Chába
komentář
28.01.2022
Foto: Pixabay
Popisek: Láska k bližnímu je základ katolictví
Jak já ten dogmatismus nemám rád. V Polsku se zase vraždilo ze strachu z dogmatického protipotratového zákona. Žena byla těhotná, čekala dvojčata, ale začaly jí bolesti. Přijela do nemocnice Blahoslavené Panny Marie, tam jeden z plodů zemřel. Do věčnosti se ubíral i druhý plod. Dogmatismus ovšem přišel jak ze strany státu, tak i ze strany jeho kritiků.
To trvalo celý týden. Došlo pak okamžitě k potratu obou mrtvých plodů? Neblázněte, nedošlo. Čekalo se další dva dny, než k zákroku došlo. V oněch dvou dnech ovšem lékaři stihli povolat faráře, aby nad mrtvými plody vykonal středověký rituál, u kterého se tváříme, že patří do civilizačních okruhů naší společnosti. Takže žena s jedním mrtvým plodem a druhým umírajícím čekala spolu s lékaři, co se bude dít celý týden. A další dva dny s dvěma mrtvými plody v těle, s plody již rozkládajícími se, čekala dál, až si v tom lékaři udělají pořádek a budou moci ženu zachránit. Zachránili ji? Ale vůbec.
Žena pak umírala další tři týdny, dle rodiny na septický šok. Lékaři se k případu nevyjádřili, katolická církev také ne. Polská vláda stále drží protipotratový zákon jako platný. Když žena v nemocnici blahoslavené Panny Marie (sedmivražedné) byla v posledním tažení, převezli ji do jiné nemocnice, kde už rodina byla o případu blíže informována. Přesto druhá nemocnice nepotvrdila septický šok. Zachránit ženu se nepodařilo. Zemřela 25. ledna.
Co to znamená sepse? „Jako sepse či otrava krve se označuje velice nebezpečný stav, kdy v pacientově organismu probíhá systémová zánětlivá reakce na přítomnost infekce a dochází k selhávání funkce některých orgánů. S jeho rozvojem se pojí celá řada zdravotních komplikací, přičemž bez včasného lékařského zásahu může sepse v krátkém časovém horizontu způsobit úmrtí pacienta. Diagnostika i léčba proto musí být velice rychlé,“ informuje nás web Zdraví.
Ovšem to je vyjádření rodiny, která nemá kvalifikaci zdravotní stav posoudit a podlehne snadno emocím. Pokud v první třetině těhotenství zemře jeden z plodů, je podle zavedených metod v lékařství možné vyčkávat a doufat v to, že druhý plod přežije. Přičemž jde vyjmout první plod a druhý nechat. Tato praxe, jak jsem vyrozumněl, se děje i u nás. A není pro ženu život ohrožující. A nedochází u ní k sepsi. Takže polská média přišla s tím, že případ je rozhodně komplikovanější, než jak se jeví. Ve věci se zahájilo vyšetřování, které může vést ke zjištění, že selhali lékaři zmíněné nemocnice, kteří provedli následný potrat špatně. Ve hře je i skutečnost, že žena měla covid a zemřela na selhání plic.
V této souvislosti mi přijde trochu zvláštní snaha českého serveru Novinky, který, jak jsem tak vysledoval v posledních měsících, velmi často a neuváženě kope do Polska. Mnohdy to podle Novinek vypadá, že v Polsku se rozhodli vybudovat říši zla. Jenže ono to tak většinou není. Většina křiklavých zpráv jsou jen zprávy z okaje společnosti, marginálie, které Novinky nafouknou do obrovských rozměrů. Proč? Se snahou o šokující zpravodajství? Není potřeba, stačí se rozhlédnout po světě a šokujících zpráv je dost i bez nafukování. Nedostanou se tím Novinky do pozice méně důvěryhodných zpravodajských serverů? Já už si je tam pomalu zařazuju.
Církev se do světského řízení státu nesmí plést. Proto máme odluku cirkve od státu. Jakmile začne církev ve státě vystrkovat růžky, dojde tamní společnost k tomu, že vznikne například dogmatický protipotratový zákon, který za sebou může nechávat oběti. A nechává. Jen je otázkou a budoucím vyšetřováním, zda to bude i případ této ženy. Zatím to vypadá, že nikoliv, že za případem je 'jen' šlendiánství lékařů tamní nemocnice. Škoda, že o případu Novinky informovaly tak, že člověk okamžitě získal pocit, že v Polsku už oprašují palečnice.
Církev a víra, nutno zdůraznit, jsou zcela odlišné pojmy. Církev je veskrze lidský a mocenský aparát, který se sápe po ovládání. Víra je čistě soukromá a vnitřní věc každého z nás. Někdo si ji nechá organizovat a podvolí se, druhý má víru v sobě, bez touhy si ji nechat moderovat někým ze středověku. V textu v žádném případě nenapadám víru, opovrhuji však církví.

Vložil: Štěpán Cháb