Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Zastřelil vlastní dítě, protože bylo neposlušné a vzdorovalo božím přikázáním. Komentář Štěpána Chába

komentář 20.05.2020
Zastřelil vlastní dítě, protože bylo neposlušné a vzdorovalo božím přikázáním. Komentář Štěpána Chába

Foto: Pixabay

Popisek: Pákistán je krásná země, jen s trochu zvláštními lidmi

V Pákistánu se dvě dívky procházely s mladým mužem. Nějaký poberta je u toho natočil. Jakmile se video dostalo k rodinám dívek, ty vzaly spravedlnost do vlastních rukou. Jednu dívku zastřelil její otec. Druhou dívku z druhé rodiny zastřelil její bratr. Kvůli tomu, že se procházely a chichotaly s nějakým chlapcem. Proč už taková zpráva nepřekvapuje? Ale vezměme to z jiné strany.

Pákistánci jsou šílenci, kteří vraždí své děti – nasypeme zprávu takhle pěkně do jednoho pytle? Nebo ne? Protože jsme si přeci prošli dvěma totalitami, které se také nechovaly zrovna košér. Nacisté likvidovali Židy, menšiny a brousili si zuby na Slovany. Komunisté, ač se zaštiťovali dělným lidem, byli dělnému lidu největším katanem (jistě, ne v tom našem rozmazleném komunismu, v tom sovětském to tak ovšem bylo). Měli bychom tedy lpět na lidsko-právním a humanistickém provolání – nelze označit jednu skupinu lidí za viníky a paušalizovat? Ty dvě dívky nezabili Pákistánci, ani muslimové jako takoví, první zabil její otec, druhou její bratr. Dva konkrétní viníci, které, mimo jiné, pákistánská moc chytila a uvěznila. Protože tytyty, děti se nevraždí, ani kvůli rodinné cti.

Jenže…

Pákistánská islámská republika, jak se oficiálně Pákistán jmenuje, si islám prosadila do ústavy jako státní náboženství. Islám tak určuje, čím samotný Pákistán je a jaká si tam lidé užívají pravidla. A už ze své podstaty je islám, jakožto politická záležitost, nesmírně nemocný. Pákistán se přesto řadí mezi muslimské ekonomické tygry, kteří mají ve vínku od ekonomů pro nastávající století vyvěštěno, že nesmírně zbohatne a stane se ekonomicky velevýznamným. To nám může dát naději, že se také civilizují alespoň do podoby, kdy nebudou vraždit své děti. Odskočme si ale na chvíli do Saúdské Arábie, kolébky islámu a na poměry nechutně bohatého státu:

 

V učebnici pro první třídu v Saúdské Arábii:

„Doplň v následující větě vždy jedno z obou slov (islám – peklo)? Každé náboženství kromě ….. je špatné. Kdo není muslim, skončí v …..

V učebnici pro čtvrtou třídu:

„Pravá víra znamená nenávidět nevěřící a polyteisty a jednat s nimi tvrdě.“

V učebnici pro šestou třídu:

„Opice jsou židé, lidé šabatu, a prasata jsou křesťané, nevěřící stoupenci Ježíšovi.“

Výpisky z učebnic k nalezení v knize Islámský fašismus na straně 87, kterou vydal Knižní klub v roce 2016. Nemám důvod informacím nevěřit. Knižní klub spadá pod Albatros Media a jistě by přes jeho redakci neprošel titul plný lží. Zároveň kniha nebyla rozporována provařenými aktivisty.

 

Blahobyt zárukou?

Je tedy blahobyt zárukou toho, že se podobné zprávy budeme dočítat méně a méně? Očividně ne. Saúdská Arábie se svého ekonomického středověku zbavila před desetiletími. Ženám dovolila řídit automobil pod dohledem teprve loni, takže ve faktickém středověku žije doposud. A stejný příklad najdeme i v Pákistánu. Na obřím smetišti u Karáčí, největšího pákistánského města, našli před dvěma roky 345 mrtvých novorozeňat. 99 % z nich byly holčičky. V Karáčí už by ta civilizace mohla být na výši, protože je to pákistánská ekonomická tepna. Ale je tam středověk. V hlavách mnohých obyčejných lidí je stále středověk. Ale jak by tam nebyl, když státním náboženstvím je islám, který vychází z pravidel 6. století, kdy velbloud měl postě daleko vyšší cenu než žena. Ano, jistě, v Karáčí žije na 14 milionů obyvatel a na smetišti našli ‘jen‘ 345 mrtvých tělíček. Je to tedy selhání několika málo jedinců, nikoliv celé společnosti. Skutečně? V našich hlavách není zašroubované, že i vražda dítěte je vlastně adekvátní alternativa.

Liberální versus islámské

Ono je to těžké. Žijeme v liberální demokracii. V demokracii menšin, kde se snažíme až do absurdit chránit právě menšiny. A to často až k oslabování většiny. V mnohém čiré bláznovství. Protože liberální demokracie se bude vždy snažit hledat na islámu to lepší. Proto tu máme nechvalně známý popěvek lidsko-právních aktivistů i politiků – islám je náboženství lásky a míru. I když jím není. Liberální demokracie vždy hledá to dobré. A proto nevidí to zlé. Nebo vidí, ale nedokáže s tím pracovat, protože nepřipouští systémové selhání ve smyslu – oni jsou špatní, jejich systém je vadný a s naším neslučitelný. Zaměří se jednoduše na to, kde to zlé není, nebo definuje celou společnost na příkladu jednoho dobrého jedince a dopouští se tak stejné paušalizace celku, jen z druhé strany. Případně to zlé bagatelizují dalším legendárním popěvkem – to je jen selhání jedince, nikoliv systému. Ale ono to tak není.

Nejde si otevřít soukromý koncentrační tábor a začít tam plynovat lidi. K tomu je potřeba selhání systému, které koncentrační tábory dovolí. Osvětim nebyla jen továrnou na smrt, byl to důležitý odštěpený závod německé společnosti IG Farben, která otrocké práce ráda využívala. Kdyby náš stát jel rétoriku raného křesťanství a tvrdě ji po nás požadoval, dočkali bychom se několikrát za rok zprávy o tom, kde se upalovaly čarodějnice. A ne ty 30. dubna ze slámy. A ano, stát by mohl svévolné upalování trestat, přesto by k němu docházelo. Protože rané křesťanství takové prostě bylo. A islámské země jedou podle notiček fanatismu z 6. století, v kterém měl velbloud větší práva než žena. A tvrdě je vyžaduje.

Imigrace

I z Pákistánu se k nám ženou imigranti. Zavádějí tu své pořádky. Ve Velké Británii stál právě pákistánský gang za hromadným znásilňováním místních dívek, a to za tichého přihlížení policie i úřadů, protože se hezky lidsko-právně báli poukázat na to, že zločiny páchá jedna určitá část imigrantů jedné konkrétní národnosti. Báli se, tak tam hromadné znásilňování bujelo roky zcela bez potrestání. Z toho plyne jediné – ano, nechť si v Pákistánu dělají, co chtějí, nechť žijí pod bičem zákonů 6. století, ale je úkolem všech politiků Evropy, aby něco takového nepouštěli sem. Ale pouští. Ve Velké Británii už roky řeší rapidně narůstající problém ženské obřízky. Od loňského roku se v podobném problému utápí i Německo. Naprosto barbarský zvyk, kdy matka po dceři prostě vyžaduje, aby proceduru absolvovala. Protože 6. století. Protože islám.

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb