Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Středočeský kraj podá stížnost proti zrušení koridoru pro D3

22.08.2013
Středočeský kraj podá stížnost proti zrušení koridoru pro D3

Autor: web dálnice D3

Popisek: Rozestavěný úsek dálnice D3

Rada Středočeského kraje vzala na vědomí rozsudek Krajského soudu v Praze, kterým bylo zrušeno vymezení koridoru dálnice D3 v úseku Jesenice – hranice Středočeského kraje. Radní zároveň souhlasili s podáním kasační stížnosti proti rozsudku.

Radní proto uložili vedoucí Odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu Středočeského kraje Václavě Štědré zpracovat a podat tuto kasační stížnost. Informoval o tom web Středočeského kraje.

Rada kraje rovněž souhlasí se zpracováním a projednáním návrhu územního opatření o stavební uzávěře pro koridor dálnice D3 a pro koridor silnice II/112 v úseku Benešov – Václavice.

„Jsme přesvědčeni, že všechna naše dosavadní stanoviska ohledně vedení trasy dálnice jsou v souladu s platnou legislativou a navržená trasa je v rámci daných možností tím nejlepším řešením, jak po mnohaletém oddalování usnadnit řidičům cestu do jižních Čech. Rád bych připomněl, že koncepčně byla trasa D3 řešena v územních plánech velkých územních celků (VÚC) Pražského regionu a okresu Benešov. Posuzována byla v několika variantách a o konečném výběru trasy rozhodla vláda ČR již v roce 2005. Územní plán byl poté schválen Zastupitelstvem Středočeského kraje napříč celým politickým spektrem," uvedl hejtman Středočeského kraje Josef Řihák.

Dálnice D3 je zařazena do sítě dálnic ČR a zahrnuta i v dokumentu závazného pro pořizování zásad územního rozvoje krajů a územních plánů obcí, tj. v „Politice územního rozvoje 2008 ČR“, v čl. 5 koridory a plochy dopravní infrastruktury. Koridor byl beze změn převzat do Zásad územního rozvoje (ZÚR) Středočeského kraje.

"Věřím také, že zdravý rozum nedovolí, aby se dlouhodobě plánovaná stavba na úkor většiny zastavila a že se obyvatelé žijící podél současné silniční trasy spolu s tisíci na jih jedoucích řidičů konečně dočkají tolik potřebného moderního silničního tahu, který spojí Prahu s Českými Budějovicemi i jihem Evropy," uvedl dále Řihák.

Pokud Nejvyšší správní soud v Brně zruší na základě kasační stížnosti Středočeského kraje rozsudek Krajského soudu v Praze ve věci dálnice D3, budou Zásady územního rozvoje Středočeského kraje v části D3 opět v platnosti a může pokračovat příprava realizace D3 bez výrazného zdržení. V případě, že NSS kasační stížnost zamítne, je připravováno vydání stavební uzávěry v uvažované trase, tak jak to stavební zákon umožňuje.

"Krajský soud v žádném případě, a ostatně to ani nemohl, nevyloučil vedení D3 v trase podle ZÚR. Není žádný důvod měnit vybranou trasu, která již byla v minulosti variantně posuzována a o výsledku posouzení rozhodla Vláda ČR. V případě zamítnutí kasační stížnosti budou zahájeny práce na aktualizaci ZÚR. Tento proces je časově náročný a dá se odhadnout na dobu přibližně 2 roků,“ dodal hejtman Středočeského kraje Josef Řihák.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace