Supermiss, nebo supertrapas? ČT odvysílala svědectví o úpadku soutěží královen krásy v Čechách. Víc táhne Rusko
23.01.2020
Foto: Supermiss 2019
Popisek: Půvabné krásky na soutěžích pozvolna válcují firemní prezentace. No, někdo to zaplatit musí. V tomto případě Tomáš Vavřinec (Motosport Vavřinec; na snímku uprostřed)
FOTO O tom, kam až se propadly někdejší oblíbené přenosy finálových soubojů o korunku královny krásy v naší zemi, se mohli přesvědčit diváci České televize. Zatímco dříve patřily podobné pořady v hlavním vysílacím čase, tak zvaném ´primetime´, k rekordně sledovaným, nyní jsou odsunuty mimo nejatraktivnější vysílací časy. Přestože veřejnoprávní stanice propagovala 12. ročník Supermiss 2019 jako soutěž, v níž vítězí nejen půvab, ale i talent krásných žen, šlo především o prezentaci několika firem. A možná právě proto jí ČT uvedla.
Reklamě totiž bylo podřízeno úplně vše, včetně scénáře večera. Odstartovala ho protivně působící, agresívní laserová show, vrcholící tím, že sportovně oblečené finalistky hodily do publika černé čepice s nápisem soutěže. Následovala první módní přehlídka, v níž moderátor Jan Čenský podrobně informoval o salonu, kde byly ušity večerní toalety. Poté byly na řadě úvodní medailonky deseti finalistek, jež místy působily více než prezentace půvabu a talentu jako reklama na erotický salón. Tím spíše, že některé dívky si nechaly nafouknout svoje vnady.

Přirozená krása je fuč, nastoupil silikon a botox. V hodně odhalujících večerních róbách byly slečny ´jen´ nevkusné... Foto Supermiss
V roli reklamního agenta
Do ponižující role reklamního agenta byl deklasován i samotný Čenský, který do úmoru představoval členy poroty, všemožné ředitele a marketingové manažery různých společností, bulvárních médií či firmy, darující oblečení a ceny soutěžícím. Patřily k nim třeba poukazy do restaurace, zeštíhlující zábaly či trouby, přičemž se patrně nejhodnotnější odměnou stal pronájem škodovky. Neustále přitom zdůrazňoval, že jde o prestižní soutěž s prestižními tituly. Jenže namísto prestiže lze spíše hovořit o provinčnosti a inflaci. Deseti dívkám totiž bylo uděleno hned pět různých titulů, kromě Supermiss 2019 (Barbora Hačecká), ještě Miss Praha (Tereza Mikalová), Supermiss Média (Denisa Ryndová), Miss Motorsport (Natálie Dostálová) a Miss Tourism Czech Republic (Jana Kůtová). Zkušený Čenský, patřící k nejkultivovanějším českým moderátorům, se tentokrát příliš nepředvedl, navíc bylo trapné, jak podkuřoval členům poroty, jednomu z nich dokonce lichotil, že má krásný hlas.
Nejočekávanější část soutěže, promenáda v plavkách, v rámci rovných příležitostí stejných. Foto Supermiss 2019
Hořeli touhou
Nejtrapnější částí se staly rozhovory finalistek se členy poroty. První se netajil, že přímo hoří touhou, další se zeptal soutěžící, jak nejraději relaxuje. Odpověděla: „Určitě si dám horkou vanu, nějakou pohádku a k tomu velký kotlík zmrzliny.“ Také další dotazy byly vskutku originální: „Z jakého důvodu jste se přihlásila do Supermiss? Jakou představu byste měla o své vysněné dovolené?“ A jak je u nás zvykem, vyvrcholením se stala promenáda v plavkách. Zatímco skutečně prestižní světové soutěže ji ruší, protože je považována za ponižující a sexistickou (tím spíše, že se vítězky angažují v mnoha prospěšných kampaních), u nás si pánové opět přišli na své, když se před nimi dívky předváděly polonahé.

Toto je Miss Praha Tereza Mikalová v... Těžko říci. V prádle. Proč má ale polosukni? Tak či tak, vypadá jak z vykřičeného domu. Foto Supermiss 2019
Víc táhne Rusko
Zato televizní diváky záznam finále Supermiss 2019 evidentně nezaujal. Ve středu večer, kdy se vysílal, se vůbec neprobojoval mezi nejsledovanější pořady a v rámci programu ČT ho dokonce porazil i dokument Rusko z výšky. A ti diváci, co ho přece jenom zhlédli, se právem zamýšleli nad tím, proč něco podobného vysílá veřejnoprávní televize. Já také. Mnohem senzačnější a smysluplnější byl sobotní přímý přenos udělování cen Classic Prague Awards 2019 na ČT Art.
Vložil: Adéla Hofmanová