Na pivo s Mirkem, Tip Top Markétou, starosty i lidovci. To spíš skončí na záchytce, než aby tihle porazili Babiše. Přečetli jsme
27.12.2019
Foto: Facebook
Popisek: Na pivo s Mirkem. U tohoto snímku ze svého Facebooku opominul Kalousek poznamenat, kdeže se přesně ´politicky chlastalo´
Již dlouho (a marně) řeší opoziční strany, jak porazit stále vítězícího Andreje Babiše, který si přes všechny své maléry, a že jich není málo, udržuje dle průzkumů stabilních 30 % voličské podpory. Dlouho se tím pádem mluví o spojování opozičních stran, což se více než nedaří, protože program nikdo neřeší, zato četné osobní animozity ano. A je zde i staronový recept na úspěch v kampani ´anti Babiš´ - toho si ve svém komentáři všímá na serveru Info.cz Petr Holec: ´Opozice našla recept, jak neporazí Babiše. V příštím roce vám na dveře zaklepe nejen Kalousek´, nazval svůj článek.
Jde o nápad předsedy poslaneckého klubu TOP 09 Miroslava Kalouska, jenž se domnívá, že porazit premiéra Babiše lze jen tehdy, pokud se vyrazí mezi lidi. Stejný postup chtějí zvolit šéfové STAN, KDU-ČSL a nová šéfka TOP 09. „Musíte se zvednout a objíždět města a vesnice a mluvit s lidmi a slyšet, že je něco trápí víc, než si myslíte,“ řekl Miroslav Kalousek serveru Novinky.cz. A právě to zaujalo Holce. „Kdybych chtěl být ironický, tak vzhledem k posledním volebním výsledkům TOP 09 i výjimečné osobní nepopularitě Kalouska řeknu, že si klidně může ušetřit čas i peníze: ‚víc, než si myslí‘, je očividně trápí právě on,“ poznamenal Holec.
V Brně přišlo 450 lidí
„Už to dělám dlouho. Minulý rok jsem se vyhecoval a udělal spoustu Piv s Mirkem a povzbudila mě velká návštěvnost. V Brně přišlo 450 lidí. To má smysl,“ nadchl se Kalousek v rozhovoru sám sebou, jak trefně píše Holec. A pokračuje: „Bývalý stínový i skutečný šéf TOP 09 vlastně jen vykradl svůj někdejší fíkový list v čele partaje Karla Schwarzenberga a pravda, v jeho případě je i 450 lidí výhra. Na někdejší Piva s Karlem kdysi hojně chodili i mladí lidé, kteří mnohdy vůbec netušili, jaký socioekonomický program jim guru TOP 09 ve skutečnosti chystá. Měli prostě rádi Karla, maskota strany, a proto volili TOP 09. Marketing, říká se tomu taky. Anebo jinak: věci ve skutečnosti nejsou tím, čím se zdají být, dovolím si vykrást Davida Lynche. Proto je ironie, že zrovna Kalousek dnes permanentně brečí, že Babiš využívá marketing, a proto vítězí. Ano, Babiš si kvůli volbám klidně nasadí i červenou trumpovskou kšiltovku, ani tak ale pořád netrumfne Kalouskův nedávný trik se starým knížetem přemalovaným na mladého pankáče. A nejde jen o TOP 09, všechny možné marketingové triky vyzkoušel i zbytek opozice. A pořád nic.“
Neurazí, nenadchnou?
„Kalousek má samozřejmě pravdu, že nic si voliči nepamatují tak jako fyzický kontakt s politiky: podání ruky, polibek, vtip a v případě Kalouska i facku. Nejdřív o to ale voliči musejí stát a někam za vámi přijít. Lidé kdysi chodili na Havla, Klause, Zemana, Topolánka nebo Paroubka. A pak znovu zase na Babiše, Okamuru i Zemana, v tom je expremiér a prezident asi výjimka. Dnes stále chodí na Babiše, a to i na demonstracích. Tam sice žádají jeho demisi, i tak je to ale pořád stejný Babiš, kdo je sem vytáhne i o víkendu,“ dodal Holec. Podle něj je však problémem současných lídrů to, že se pro ně jen málokdo nadchne.
Jogurt s vypouklým víčkem
„Nakonec, jak se dnes chcete nadchnout nejen pro Kalouska, jehož politická trvanlivost vypršela na politickém vrcholu TOP 09, tedy když byl ministrem financí? Je to stejné jako nadchnout se pro jogurt s vypouklým víčkem, co vám pořád sedí v lednici. Nadchnout voliče naposled dokázali jen Piráti a zájem nově budí i Václav Klaus mladší. I on je podobně jako Babiš jiný, což lidi vždy přitahuje,“ dodal Holec. Závěrem pak přidal jednu radu. „Být opozičními politiky, zaměřím se spíše než na Babiše na Jana Čižinského, který je stále mezi lidmi, protože je na rozdíl od nich zajímá. Když totiž někdo jako on řekne, že jim chce pomoct, bývá to pomoc sobě,“ uzavřel.
+
Tak jediné plus na tom je, že kvůli alarmujícím volebním průzkumům se opozičníci chytli za frňák a začali dumat, co všechno dělají blbě. A odhalili, že je to ta jejich ´pražská´ sněmovní arogance a totální neznalost toho, jak tak zvaně normální lidé žijí, s čím se potýkají a co je trápí.
-
Jenže Kalouskem počínaje a Pekarovou Adamovou konče, ta jejich přezíravost a elitářství z nich čouhá jak z kozy, i kdyby najezdili stovky kilometrů a vypili hektolitry piv. A Babiš, ne že by toho snad něco takového zajímalo, ale má marketingového guru Prchala, který umí skvěle vzbudit dojem, že ´Babiš je s námi, Babiš se o nás zajímá´. V místním politickém zoufalství oceňují jeho voliči aspoň to. Je to jednoduché, přátelé. Až se objeví politici, kteří se budou upřímně a od srdce zajímat, kteří budou důvěrně a z vlastní zkušenosti znát, kteří ujdou pěkných pár kiláků v ošoupaných botaskách normálního člověka s jeho denními starostmi o rodinu, živobytí, práci…, pak bude i geniální Prchal nahranej.
|
Vložil: Anička Vančová