Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Hurá, jdeme zabíjet, plenit a ničit. Pak bychom mohli pokecat o lidských právech. Komentář Štěpána Chába

komentář 09.10.2019
Hurá, jdeme zabíjet, plenit a ničit. Pak bychom mohli pokecat o lidských právech. Komentář Štěpána Chába

Foto: Facebook

Popisek: Recep Tayyip Erdogan v celé své uchvatitelské kráse

Tiché přihlížení je součástí začínající okupace severního pohraničí Sýrie, které si vydupalo Turecko. USA s tím valný problém nemají, Rusko oznámilo, že v Sýrii už větší akce podnikat nebude. No, tak se nastartoval Turek a s bohulibou zástěrkou toho, že jde vybudovat bezpečnostní zónu pro syrské uprchlíky, se jal obsadit část sousedního státu a rozšířit tak Turecku území. Jen se situace trochu uklidnila, už tam jede další zakomplexovaný Napoleon vraždit lidi, plenit, ničit a hnát svět čertovi na vidle. Copak těm papalášům nedochází, že VÁLKA JE PROSTĚ VŮL a měla by být, když už, naprosto krajním řešením?

Sever Sýrie nazývají svým domovem Kurdové, kteří se už desítky let marně snaží vytvořit svůj vlastní stát, nebo alespoň autonomii, do které Napoleoni celého světa prostě nebudou strkat své egoistické nozdry. Ale nebylo jim dáno. A ani teď jim Turek neuleví. Kurdové jako jedni z mála skutečně velmi účinně zamávali s Islámským státem, vyhnali ty škaredé fanatiky z doupat a uťali tipec jejich idiotským ambicím obsadit všechno, kam by jejich kalašnikov dosáhl. Čeho se Kurdové dočkali místo vděku? Ničeho. Hráči velké politiky se k nim obrátili zády a pustili Kurdům do jejich domoviny vzteklého Turka, který je chce vyhladit. Mnozí komentátoři přirovnávají vpád Turecka na sever Sýrie k Mnichovské zradě. Ano, pro Sýrii jako takovou. Pro Kurdy ovšem může vpád Turecka znamenat hitlerovské konečné řešení. Za tichého přihlížení (případně za Babišova frenetického potlesku, protože se ten fachidiot mohl vyfotit s dalším mocným ňoumou tohoto nemocného světa).

Civilizační posun

Tak do kelu, co tohle má znamenat? To jsme se civilizačně skutečně posunuli jen od vyšinutého masového vraha k masovému vrahovi bez zábran? Dál to nejde? Dál se nedostaneme? Pořád kyj v ruce a mlátit souseda po hlavě? Válka je vůl. Proč tato tři slova nejsou nabouchaná do mramoru každého státu světa? Na válce není nic pozitivního. Ani ždibec. Jak napsal George Orwell: „Válka je způsob, jak rozbít na kousky anebo vystřelit do stratosféry či potopit do hlubin moře hmotné statky, které by se jinak daly použít k dosažení nadměrného pohodlí mas a v důsledku toho nakonec i k jejich nadměrné inteligenci.“ Když to víme, tak proč se podle toho i neřídíme? Proč máme neustále pocit, že něco vybudujeme zkázou? Proč Blízký východ neustále tlučeme do středověku? Vždyť to není ku prospěchu ničemu. Vůbec ničemu.

Turek své choutky ukázal v Afrínu, kam vtrhl loni. Vyhnal na 100 000 Kurdů, sebral jim majetky, domovy, živobytí, dosadil si tam své poturčence a Afrín je pod tureckou nadvládou. V období žhavého konfliktu s Islámským státem byl Turek načapaný u toho, jak s fanatickými teroristy z ISIS vesele obchoduje. Nikdy proti nim nezvedl zbraň. Porážka ISIS jde nejvíce na vrub Kurdům. A? Naše reakce? Pošleme na ně Turka, u kterého reálně hrozí, že na území připraví výstavní etnickou čistku, stejně jako se mu to kdysi povedlo s Armény, kdy vyvraždil na milion civilistů. A doposud to popírá.

Definice marností

Vždyť lidstvo by neměli definovat tupí Napoleoni, kteří na lidi hledí z vysoka jen jako na krmivo pro kanóny. Měli by nás definovat Mozart, Einstein, Matka Tereza, nebo ve své filozofii lásky Kristus. Neustále mě štve, že musíme citovat Orwella, abychom varovali před sebou samými. Proč nemůžeme radši citovat Janssonovou a její Muminky? V Mumincích je toho moudra daleko víc, jen nás nevaruje před sebou samými, ale učí nás být sebou samými. V tom dobrém. Učí nás odhodit kyje a vzít si do rukou humor, přátelství a tvarohovou buchtu s čajem. Básníci píší o lásce a o kráse. Píší, dokud je nezavřeme do kriminálu nebo války, pak už píší jen o zkáze a smrti.

Milý Turku, tvá rozpínavost je fajn. Jen kdybys ji nasměroval do něčeho produktivnějšího. Rozpínej se na poli vědy, na poli umění, na poli lásky, ne na válečném poli. Pokračuješ tak jen v destrukci a smutku. Proč to, Turku zadělaný, děláš? Obyčejní lidé se nechtějí vraždit, nechtějí si ubližovat. A obyčejných lidí je… naprostá a drtivá většina. Tak proč se to neustále děje?

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb