Známé turistické destinace skýtají jedno velké riziko. Víte jaké?
komerční sdělení
20.01.2019
Foto: Pixabay
Popisek: Ilustrační obrázek
Chystáte se na dovolenou do Španělska, Řecka či Portugalska? Připravte se na jedno riziko, které se vám může na dovolené v těchto zemích přihodit. Souvisí s hledání lékařské péče při náhlém zdravotním problému.
Ne všichni si svou dovolenou užijí v plném zdraví. Stačí alergická reakce nebo zlomenina způsobená uklouznutím u bazénu, a problém je na světě. Ve známých turistických destinacích se však můžete kvůli zdravotnímu problému dostat do finančních dluhů. V dnešní době by se na dovolenou bez cestovního pojištění vydal málokdo. I přesto, že máte cestovní pojistku sjednanou, měli byste si dát pozor na jednu věc.
Soukromé ordinace
Analytici z portálu Porovnej24.cz, který se zabývá porovnáním cen cestovního pojištění, upozorňují na riziko péče v soukromých zdravotních zařízeních. V destinacích s velkou koncentrací turistů, jako jsou například Kanárské ostrovy, Barcelona nebo řecké ostrovy veřejná zdravotnická střediska nezvládají nápor tolika lidí. Proto mají někteří lékaři tendenci posílat pacienty do soukromých zdravotnických zařízení. Nemocný turista mnohdy nemá ani šanci se do veřejné nemocnice dostat – mnohá soukromá střediska totiž mají dohodu s taxikáři či majiteli hotelů, aby turisty v případě zdravotních komplikací nasměrovali právě do soukromého zařízení.
Turista, neznalý poměrů v dané zemi (a mnohdy ani místního jazyka) tudíž jde na ošetření do soukromé nemocnice, kde jej ošetření stojí spoustu peněz. Tyto účty sice může doma v Česku dát proplatit své pojišťovně, ale protože ihned nevyužil služeb asistenční služby, pojišťovna mu může krátit pojistné plnění a proplatit mu jen část těchto nákladů.
Asistenční služba je základ
Jak by měl turista v případě zdravotních problémů v cizině postupovat? Důležité je, aby se ještě před cestou do nemocnice obrátil na telefonickou asistenční službu své pojišťovny, která je mu k dispozici 24 hodin denně. Telefonní číslo najde na kartičce cestovního pojištění, kterou mu pojišťovna pošle automaticky do e-mailu, když sjedná cestovní pojištění. (Ideální stav je, když si klient tuto kartičku vytiskne a uloží do své peněženky, aby ji měl vždy po ruce). Pokud se turista ihned obrátí na telefonickou asistenční službu své pojišťovny, může si užívat „luxusu“ této zákaznické péče.
Pracovník na telefonu mu ihned vyhledá nejbližší smluvní zdravotní zařízení, kde jej kvalitně ošetří a nebude muset platit předražené výdaje. Popíše mu cestu, jak se tam dostat a v případě, že turista nemluví místním jazykem, pojišťovna může zaštítit veškerou komunikaci se zdravotnickým personálem.
Turista se jen nechá ošetřit a zaplatí za ošetření, přičemž tyto náklady mu budou v Česku proplaceny. Popřípadě se lze domluvit i na tom, že platbu zdravotnickému zařízení pošle rovnou pojišťovna a turista tak nemusí nic platit na místě. Tip! Hledáte kvalitní a přitom levné cestovní pojištění? Cenový porovnávač Netfinance.cz vám umožní najít výhodné ceny pojistek.
Úskalí Evropského průkazu pojištění
Jak jistě víte, váš Evropský průkaz zdravotního pojištění (modrá zdravotní kartička) vás opravňuje ke zdravotnímu ošetření i v cizině. Ovšem právě v mnoha známých turistických destinacících (Tenerife, Gran Canaria, Santorini, Barcelona, Ibiza) se vyskytly případy, kdy zdravotní zařízení tuto kartu odmítlo.
Mnohá zdravotní zařízení zvláště ve státech jižní Evropy spoléhají na to, že turista má vlastní cestovní pojištění. Mnohdy dají turistovi k podpisu dokument o soukromém ošetření. Tento dokument bývá napsán v místním jazyce a pacient jej v nevědomosti podepíše. Tím se zavazuje k soukromému ošetření, které není kryto Evropským průkazem pojištění. Proto nikdy nevyrážejte do ciziny bez cestovního pojištění a v případě zdravotních potíží neprodleně kontaktujte vaši asistenční službu, aby vám v této situaci pomohla.
Přečtěte si také: Více než 70 % Čechů hrozí při lyžařské dovolené obrovské finanční dluhy
Komerční sdělení
Vložil: Redaktor KL