Legendární krásku z plakátu ponižovali a nakonec odkopli, kvůli věku. Ale vyplatilo se jí to. Tajnosti slavných
24.01.2019
Autor: Wallpapers
Popisek: Raquel Welch, šedesátá léta
FOTO Ve své knize Víc než výstřih se Raquel Welchová o slavné hollywoodské továrně na sny nevyjadřuje příliš lichotivě. Prozradila v ní například, že byla kvůli svým rolím zpočátku nucena tajit, že je matkou dvou malých dětí. Ale zdaleka nejen to. S odstupem času pobouřeně popisuje, jak se k ní chovali někteří filmaři a kolegové. Degradovali ji do role pouhého sexsymbolu, který umí přilákat diváky do kin a vydělávat tak peníze… Pokračování ze středy
Když atraktivní herečka získala svoji první hlavní roli, byla zklamaná, že ji obsadili do dinosauřího velkofilmu Milion let před Kristem: „Natáčení vůbec nesplňovalo to, coKdyž atraktivní herečka získala svoji první hlavní roli, byla zklamaná, že ji obsadili do dinosauřího velkofilmu Milion let před Kristem: „Natáčení vůbec nesplňovalo to, co jsem si od něho slibovala.“ Jednou chtěla režisérovi Donu Chaffeymu říci, co si myslí o scénáři, ale on na to zareagoval: „Ty myslíš? Tak prosím tě nemysli.“ A pak ji instruoval, co má udělat: „Jasný?“, dával jí arogantně najevo svoji převahu. „Chaffey byl jenom první z řady režisérů a producentů, kterému bylo úplně jedno, co si myslím,“ stěžuje si Raquel s hořkostí a přiznává, že dlouhá léta žila s pocitem: „Nikdo si mě neváží.“
Milion let před Kristem: Raquel Welchovou tenhle film ´udělal´
Promrzlá celebrita
Nešlo však jen o nadřazené chování filmařů, ale i o mizerné podmínky při natáčení. Film, který ji nakonec díky plakátu, na němž pózuje v kožešinových bikinách, proslavil na celém světě, se natáčel v hrozné zimě. Zatímco byli členové štábu oblečeni v teplých bundách, ona musela na place pobíhat polonahá. Vymrzlá prosila o teplé oblečení, ale bylo jí řečeno, že pravěké dívky bundy nenosily. Kvůli mrazu štáb nahříval i kamery, ale její problém prý nikoho nezajímal. Kvůli této oběti pak onemocněla. Sama ale připouští, že se v případě své první významné filmové role pořádně přepočítala: „Vůbec to nebyl propadák.“ Navíc byla sama šokovaná, jak rychle se stala celebritou. „Pro mě i moje děti to byl průlom, jaký se stane jednou za život,“ přiznává, ale zároveň se dodnes baví tím, že se sexuálním symbolem dynamických 60. a 70. let stala mamina dvou dětí.
Touha po nezávislosti
Raquel však vždy patřila k těm herečkám, které si nenechaly nic líbit. Ostatně, dokázala se vzepřít i svému otci, když urážel její matku, třeba jen kvůli jídlu. Dala mu jasně najevo, že jestli jí ještě jednou ublíží, zabije ho. Tehdy si uvědomila, že nechce dopadnout jako ona a že se už otce nebojí. „Podřízená role ženy mi nesedí, hlavně proto, že jsem na vlastní oči viděla, jak málo si otec vážil všeho, co pro nás máma dělala,“ vysvětluje svoje feministické postoje. Ale zároveň si uvědomila, že její odvěká touha po nezávislosti ji diskvalifikovala pro manželství, a tak se nelze divit, že všechna čtyři ztroskotala. Problematický vztah s otcem Raquel ovlivnil ale i pozitivně. Díky němu se totiž naučila být k mužům shovívavější: „Podíváme-li se na ně jako na opravdové, byť odlišné životní partnery, máme šanci se alespoň částečně vyrovnat s jejich nesnesitelnou zabedněností a sobectvím.“
V malé holčičce by těžko někdo poznal budoucí žhavý sexsymbol
Příliš stará na Suzy
Herečka přitom připouští, že najít rovnováhu mezi schopnou ženou a semetrikou, je dilema, před nímž většina žen stojí každý den, doma i v práci. A dilema také řešila, když po čtyřicítce čelila diskriminaci kvůli věku. Producenti ji totiž vyloučili z možnosti hrát hlavní roli ve filmu Na plechárně pod záminkou, že je na roli Suzy příliš stará. Jde o příběh ženy, která nemůže najít práci, a tak nakonec skončí v bordelu. Na filmovou společnost MGM podala žalobu za neoprávněné zrušení smlouvy, předtím se ještě na radu svých právníků pokusila o mimosoudní vyrovnání s nabídkou, že by jí společnost nabídla jinou roli. To ale MGM odmítla a Raquel byla navíc za trest vyloučena z fondu pracujících hereček. „Stal se ze mě outsider,“ postěžovala si a navíc prozradila, že pak rok nedostala žádnou příležitost. Trvalo dlouhých šest let, než byl soudní spor ukončen. Bojovná herečka jej vyhrála a k tomu získala vysoké odškodné jedenáct milionů dolarů.
S manželem číslo tři (rozvedli se v roce 1990) André Weinfeldem
Žena roku
Její umělecká pauza však netrvala dlouho. Se svým tehdejším manželem, francouzským scenáristou André Weinfeldem, pár měsíců odpočívala a šťastnou shodou okolností pak získala hlavní roli v mimořádně úspěšném muzikálu Žena roku, uváděném na legendární Broadwayi. Jako herečka vstala z mrtvých a ve filmu a televizi hraje dodnes.
Pokračování v pátek
Vložil: Adéla Hofmanová