Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Thajsko za kabrňáka. Mladou uprchlici prostě nevydalo. Komentář Štěpána Chába

komentář 08.01.2019
Thajsko za kabrňáka. Mladou uprchlici prostě nevydalo. Komentář Štěpána Chába

Foto: Twitter

Popisek: Rahaf Muhammad al-Kunúnová, dívka, kterou možná čeká smrt za to, že se nechtěla podřídit absurditě

Osmnáctiletá saúdská dívka utekla své rodině. Teď se nachází na mezinárodním letišti v Thajsku a žádá západní země, aby jí udělily azyl. Jako důvod pro azyl uvedla, že ji rodina zabije, když se vrátí, protože se zřekla islámu a s ním spojené téměř nulové hodnoty ženy. Doma byla fyzicky i psychicky týraná, utekla před vynucenou svatbou. Bojovnice proti zvrácené ideologii, které má skutečně smysl udělit azyl a přijmout ji mezi sebe, dalo by se říct. Protože vyznává podobné hodnoty jako my.

Thajsko se, kupodivu, za dívku postavilo. Tamní vysoký důstojník policie potvrdil, že budou spolupracovat s dívkou, nikoliv s jejím otcem, který tvrdě žádá, aby byla jeho dcera přepravena do Kuvajtu, kde na ni čeká. Osmnáctiletá dívka oznámila, že pokud se dostane do rukou svého otce, zabije ji.

Lidskoprávní mlčení

Čekal jsem, že se strhne na vládě i v médiích smršť provolání, jejichž obsahem bude jediné, a to výzva k okamžité nabídce azylu v České republice. Stavíme přeci na tradici humanismu, lidských práv. Nebo jsme alespoň stavěli. Teď už děláme jen gesta po vzoru černoprdelnické Šojdrové a ke skutečným hrůzám mlčíme. Obdobně, jako mlčíme při ničení Jemenu Saúdskou Arábií, jako mlčíme ke genocidě Kurdů Tureckem. Zkrátka hlavně se nespálit, zůstat hezky v řadě, nezavazet, nepozvednout hlas. 

Ale nemusíme litovat toho, že nám vyfoukli Kanúnovou. Příležitostí, jak ukázat lidskou tvář, máme dost a dost. Z vládních pozic neslyším křik za tisíce a tisíce dalších obětí zvráceného islámu, které bloudí anonymně po světě. Víme o nich, i když mlčí, protože se bojí, nemají možnost promluvit, utéct, zbavit se těch hloupých okovů zvrácené ideologie.

Asia Bibiová a spol

Asia Bibiová byla v Pákistánu odsouzená v roce 2010 na smrt za rouhání. Před pár měsíci ji pákistánský soud osvobodil. V Pákistánu vybujely masové protesty, které žádaly její oběšení. Kde je Asia Bibiová teď? Na „svobodě“ zavřená v jedné místnosti na utajeném místě neustále pod dohledem tajné policie, nesmí ani na krok z místnosti. A má radost, že je svobodná. Ovšem když vykročí ven, zabijí ji. Tento měsíc bude pákistánský soud na popud masových protestů případ přezkoumávat. Obdobně jsou na tom mladí pákistánští studenti Sajid a Patras Masih. Oba si procházejí peklem za údajné rouhání proti islámskému prorokovi. A to je Pákistán umírněnější než Saúdská Arábie.

A jde pokračovat do nekonečna. Ale vlastně radši ne. Tiše, jsou to naši spojenci. Dodáme jim zbraně, protože za to máme dost peněz. A to nás baví daleko víc, než nějaká přihlouplá lidská práva. Ono kdyby se na to kouklo do detailu, tak pravověrný zastánce lidských práv by měl zvracet odporem už při vyslovení slova islám. Ne v něm hledat krásu. Jistě, i v koncentrácích byla krása. Třeba nad táborem k ránu přeletěl špaček a zacvrlikal tak, že si někdo vzpomněl i na život. Ale přeci jenom, trylkující špaček prostě koncentráky nezastíní. Hlupák je ten, který s předsudky hledí na islám. Hlupák je ten, který pro oportunismus není schopen vidět nemoc zvanou islám. 

 

Islám je primitivní, proto krásný

Ta fascinující jednoduchost žití v islámu. Všichni mají své pevně dané role, nikdo z nich nevybočuje. Lidem stačí říct, že jsou vyvolení, lepší než ostatní a budou žít v jakémkoliv svinstvu. A to je to, proč islám i se svými tupými pravidly přežívá a žije. Stejně jako nacismus, kde Němci byli vyvolení, jedineční, vyšší. A ti ostatní jen untermensch. To je ten nosný systém postavený na untermensch. Ale i z toho vychází lehké bláznovství Kanúnové. Kam chce utéct? Vždyť ti, kteří ji s nadšením podříznou ve jménu Alláha někde v podchodu, ti jsou vlastně všude. Odpadlík je sakra untermensch. A tak Kanúnová stráví život pod dohledem policie? Jako Salman Rushdie?

Zabiju svou dceru za…

Nejsme stejní, jak se nám snaží nacpat liberální demokracie. Pokud by u nás někdo prohlásil, že zabije svou dceru za to, že chce jít do práce, budeme to brát jako nepříliš povedený vtip. V muslimských zemích vážně pokývou hlavou a budou mít pocit, že otec má na takové provolání (i uplatnění výhrůžky) plné právo. Vedeme děti ke svobodě. A právě na boji za svobodu vyrostla naše civilizace. Liberální demokracie vede k tomu, že budeme fanatickým otcům ustupovat a ustupovat, až přijmeme za vlastní, že dcery za jejich sny můžeme beztrestně vraždit. A už jen ta představa, jak až musí být takový otec duševně nemocný, je děsivá. Otec, který je schopný zabít své dítě. Matka, která je schopná k tomu dát svůj souhlas. Jsou na světě větší zrůdy? Je na světě zrůdnější ideologie?

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb