Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Umírněný islám rovná se radikální islám? Zcela očividně. Komentář Štěpána Chába

komentář 08.11.2018
Umírněný islám rovná se radikální islám? Zcela očividně. Komentář Štěpána Chába

Foto: Youtube / repro

Popisek: Sinead O'Connor si před rokem prošla psychiatrií

Sinead O‘Connor před dvěma týdny konvertovala k islámu. S velkou slávou a pozorností veřejnosti. Aniž bych se chtěl jakkoliv rvát do role bulvárního novináře, neodolám a vrátím se k ní ještě pro jednou (ve světle nových událostí doufám, že ne naposledy). Sinead O‘Connor se totiž nechala na svém Twitteru slyšet s prohlášením, v kterém tkví celá pokroucenost pojmu umírněný islám a radikální islám, a odhaluje, že obé vlastně jedno jsou.

Na svém Twitteru zpěvačka maskující se za jméno Shuhada Davitt publikovala slova: „Moc se omlouvám. To, co teď napíšu, je něco tak rasistického, že mě nikdy předtím nenapadlo, že moje duše by něco takového mohla cítit. Ale upřímně, nikdy už nechci trávit čas s bílými lidmi (pokud tak nazýváme nemuslimy). Ani na chvíli, z žádného důvodu. Jsou nechutní.“ Toliko Shuhada. Alias Sinead O‘Connor. Můžeme se pohoršovat nad tím, kterak zpěvačce už definitivně přeskočilo, ale koukněme na to z jiného pohledu.

Labilita

Zpěvačka strávila velkou část minulého roku v péči psychiatrů, státní moc jí odebrala dvě nezletilé děti. O‘Connorová měla a má problémy s normálním pohledem na svět. A jako člověk labilní je daleko více otevřená, důvěřivá. Ochotná přijmout cokoliv, co ji má zdánlivě zachránit. Medové řeči imáma zpěvačce předložily islám ne jako ideologii, ale jako řešení. A právě ta ideologie jde u O‘Connorové vidět na první pohled. A svým způsobem i to řešení pro ni samotnou.

Labilní člověk je jako houba. Dokáže nasávat ze svého okolí to, co samotné okolí definuje. A pokud labilního člověka okolí naplňuje, stane se jeho součástí, nasaje podstatu, názory, postupy, směr. I důvody pro svá slova. A slova Sinead O‘Connor jsou už po čtrnácti dnech ve víře v Alláha plná nenávisti k západní společnosti. Po čtrnácti dnech začala nenávidět bílou rasu. Co proboha musela zažívat během té doby? Co za myšlenky a názory kolem ní musely běhat? Slova o toleranci? Integraci? Spolupráci? Míru? Z takových slov ale nevyvěrá nenávist, pohrdání. Ale právě nenávist a pohrdání se staly hlavním vývozním artiklem ve sdělení Sinead na Twitteru.

Vláda bílého muže končí

Při přestupu na islám imám diktoval Sinead O‘Connorové jakousi náboženskou přísahu. Její součástí bylo i prohlášení tolerance vůči křesťanství. Ale byla to jen slova pro kamery. Slova mimo kameru shrnula do několika vět sama Sinead na Twitteru, jejichž závěrem bylo, že bílí jsou nechutní a že už s nimi nechce mít nikdy nic společného. Až na tu planetu, že jo. Na svém Twitteru Sinead ráda používá hashtag #ReignOfWhiteMANover. Ve volném překladu – vláda bílého muže končí. Zpěvačka se nám radikalizovala do skutečně morbidních rozměrů. A radikalizovala se jen kvůli tomu, co ji začalo obklopovat a nalévat se do hlavy. A rozhodně ji nezačal ovlivňovat mírumilovný a tolerantní islám, ale jeho radikální poloha. Na tom jde bez uzardění ukázat, že mírumilovný islám je jen chiméra, iluze, kterou se nám snaží z bůhví jakého důvodu nacpat mnohá média v součinnosti s mnohými politiky. Jenže, a to je pro média a politiky problém, naše labilita ještě nedošla úrovně Sinead O‘Connor.

Další fascinující aspekt twitterového profilu Sinead O‘Connor. Před zaujetím islámem se její profil točil kolem Irska, pochyb o křesťanství, politiky. Jakmile hlavu Shinead omotal hidžáb, začala sdílet texty výhradně o islámu a proti západu. Začala předvádět ukázkový fanatismus. Vše se začalo točit kolem její nově získané víry. Obhajoba a vyzdvihování islámu a odsuzování a kopání do Západu. Ale kopání do křesťanství není tak úplně celistvé, pokud se nekopne i do islámu. A pozor, funguje to i opačně. Náboženství, a na tom se s Marxem shodneme, je zkrátka opiem lidstva. Netvrdím, že víra, to je něco ale úplně jiného. Mám radši souboj myšlenek, nikoliv souboj příkazů a dogmat.

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb