Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

„Šmejdi“ mají novou fintu. Víme, jakou

30.07.2013
„Šmejdi“ mají novou fintu. Víme, jakou

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Senioři jsou nejohroženější skupinou, což pořadatelé takzvaných předváděcích akcí dobře vědí.

Organizátoři problematických předváděcích akcí přišli na novou fintu. Hotelové sály nebo restaurace nahlásí jako svou provozovnu. Po podpisu smlouvy tak není možné odstoupit. To lze jen u smluv uzavřených mimo prostory určené pro podnikání.

Informuje server iDnes.cz. Podle právníka poradenské linky Lukáše Zeleného se ale organizátoři předváděcích akcí stejně mohou mýlit. Pouhé uvedení informace, že smlouva byla uzavřena v provozovně, nemusí splňovat podmínky zákona.

Provozovna v sálu restaurace není místo, kde se očekává prodej nádobí

„Je nezbytné zohlednit, zda je skutečně nákup na přednášce konané v sále hotelu běžný a zda spotřebitel může daný druh podnikání na daném místě očekávat," dodal právník časopisu dTest.

Provozovna v sálu restaurace nebo bytového domu bez označení rozhodně není místo, kde spotřebitelé očekávají prodej nádobí, masážních přístrojů a dalšího zboží. Zákazník to ale musí ve sporu s pořadatelem prokázat.

Podvod je i pozvání na přednášku o zdraví, ze které se stane předváděcí akce

Zástupkyně právní firmy Vilímková, Dudák & Partners Kateřina Tomčíková pak upozorňuje na fakt, že na podobných akcích jsou smlouvy obvykle uzavírány pod nátlakem nebo v tísni. Takové smlouvy jsou ale neplatné.

„Firma uvádí zákazníky v omyl i v případě, kdy je pozve na přednášku o zdraví, ale jejím hlavním cílem je prodat zde své produkty. V tomto případě se podvedení zákazníci mohou obrátit na Českou obchodní inspekci, která firmy za nekalé obchodní praktiky většinou pokutuje," upozorňuje Tomčíková na serveru iDnes.cz.

Nekalé praktiky využívá i Zepter

Klienti poradenské linky dTest si prý často stěžují na společnost Zepter. Ta prý využívá argument, že není možné odstoupit od smlouvy uzavřené v provozovně. Zákazníky odchytává na ulici pořádáním anket.

Společnost se prostřednictvím ankety zeptá na názor na životní styl, ale díky tomu získá osobní údaje. Lidé poskytnou jméno a telefonní číslo. „Následně kontaktuje oslovené s příslibem výhry, kterou mají obdržet na přednášce o zdraví, jež se koná v účelově nahlášené provozovně," vysvětlil Lukáš Zelený. Dojde tak na přednášku o výrobcích společnosti Zepter.

wfe, Parlamentní listy.cz    

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Anička Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace