Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Slušný člověk integrovat nepotřebuje. Komentář Štěpána Chába

komentář 27.07.2018
Slušný člověk integrovat nepotřebuje. Komentář Štěpána Chába

Foto: Facebook

Popisek: Heslo dne

Za éry bolševismu odtud utekly desítky tisíc lidí. Lidé utíkali na Západ a na Západě si také vytvořili nové životy. Začlenili se, přijali tamější systém, stali se platnými členy společnosti. Logicky, jedu někam, žádám tam o azyl, chovám se tedy tak, abych byl přijat. Naprosto logická úvaha. Mám-li doma válku, poprosím souseda o přenocování. Což ovšem nemůže znamenat, že sousedovi doma vyvolám obdobnou válku.

A nikde nejsou k nalezení skazky o tom, kterak se českoslovenští emigranti dožadovali na Západě zavedení pětiletky a soudružských projevů na Prvního máje. Nejeli dělat kontrarevoluci, ba naopak, před kontrarevolucí utíkali. Nebyly potřeba tisícovky integračních snah, vládní programy pro začleňování, naši emigranti nerozkládali v té době stabilní Evropskou unii nebo USA. Zkrátka přijeli, a pokud byli přijati, našli si práci nebo začali podnikat. Nikdo o nich neslyšel. Jedinou připomínkou jejich původu byly dny Československa, kdy si emigranti připomínali s nostalgií svou domovinu.

Integrace na Západě

Ale integrace se stala úhlavním tématem posledních let. Jak začlenit imigranty, aby přestali škodit, aby přestali vytvářet státy ve státech, aby se stali námi s námi. A napříč evropským politickým spektrem zaznívají už ne příliš ojedinělé výkřiky, že integrace selhává. Oni nějak nechtějí žít s námi a po našem. Oni si sem dovezli svoje pořádky a podle těch se také budou řídit. Hostitelské státy, a jejich pravidla, jsou jim vlastně ukradené. Ne všem, samozřejmě, ale většině ano.

Českoslovenští emigranti na Západě nevytvářeli komunistické strany, nesnažili se s nimi o výsledky ve volbách. Po právu by dostali dost citelně přes prsty. Přičemž samotný komunismus byl nepřátelskou ideologií vůči západnímu systému, ovšem lze úspěšně pochybovat, že byl zrůdnější, nežli dogmatický islám. Na námitku hned odpovídám, že i na myšlence komunismu je mnoho krásného, stejně tak v islámu je mnoho krásného. Ale ta totalita u obou ideologií prostě převažuje. Přičemž jde konstatovat, že u islámu je to se svobodou ještě horší, než u bolševismu. Že není? No, islámem jsme si ještě neprošli, troufám si tvrdit, že opoziční dušičky by do nebíčka létaly v mnohem větších a ztýranějších počtech.

Slušný člověk nepotřebuje integrovat

Jako směrodatné lze pak brát argument – je potřeba slušného člověka integrovat? Jistě, zvyknout si na jiná pravidla, to může být obtížné. Ale je to natolik obtížné, že musí, vlastně za podpory dotčených států, vznikat systém v systému? Soudní, politický, občanský? Emigrantů z komunistických zemí byly také sta tisíce. Co emigranti dostali? Maximálně kurz jazyka? Nebo byla potřeba vyučovat i to, že by se nemělo znásilňovat? Že svoboda jedince je prioritou? Že se ve sprchách nekadí? Že puberťačky bez hidžábu nejsou volně k rozebrání? A další a další integrační snahy Západu?

V Belgii, ve Švédsku i v Holandsku vznikly politické strany založené na islámu, založené imigranty. Skutečně něco obdobného, jako kdyby českoslovenští emigranti zakládali na Západě komunistické strany. Budou se ucházet o hlasy svých voličů, Švédů, Belgičanů, Holanďanů. Ale jakých? Holanďanů, kteří nám skupují pohraničí, nebo Holanďanů, kteří v Praze rozbili hubu číšníkovi. A je jen otázkou času, kdy těch, co rozbili hubu číšníkovi, bude dost na to, aby se jejich strany mohly dostat do parlamentů států na Západě. A pak aby začali zavádět svoje pořádky.

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb