Za prachy? Zničíme i normalitu. Aneb když začnou chlapi používat rtěnku a řasenku. Komentář Štěpána Chába
komentář
06.07.2018
Foto: Facebook
Popisek: Jihokorejský trend
V Jižní Koreji se stává trendem našminkovaný mladý muž. Cíl – probudit v mladých mužích touhu mít neustále po ruce make-up a trávit chvíle na záchodě v klubu nikoliv u mušle, ale u zrcadla. Pro drogistické korporáty je takový cíl doslova vlhkým snem. Čtyřicet procent mladých jihokorejských mužů přiznalo, že měsíčně utratí za kosmetiku v přepočtu tři tisíce. Pro srovnání, Češi utratili za stejné období za pánskou kosmetiku 900 korun. Jednalo se převážně o holicí potřeby nebo deodoranty. U nás trend ještě nenastartoval.
Jihokorejci jako hlavní motivaci uvádějí, že se chtějí podobat celebritám. Idolům z populární kultury, kteří se šminkují běžně. Výborný důvod. V Evropě a USA se trend chytá pomalu. Ale přesto chytá. Převažuje pocit, že namalovaný muž je zženštilý. A právě proti tomu je potřeba zvednout bojové harpuny řasenek a rtěnek. Nevytvořit karikaturu – tedy muže, který je svou touhou po šminkách směšný – ale vytvořit bojovníka… který má, jen tak mimochodem, perskou růž na tvářích. A jen díky perské růži dokáže být skutečným chlapem.
Jak je jednoduché změnit myšlení
Stačí nastavit nepřirozené chování jako přirozené. Slogany typu – mužnost vyjádříte kosmetikou – vytváří uměle právě onen trend, pohyb, který má změnit myšlení cílové skupiny, tedy mladých mužů od 14 roků výše. Podbízet, nabízet, ukazovat na příkladech celebrit, idolů popkultury. Vedle normality pak, že si načerpám z Evropské kulturní bubliny, udělat celebritu z Conchity Wurst nebo z transgender muže, který v nedávné volbě vyhrál soutěž miss ve Španělsku.
Osvědčují se youtubeři. Tedy lidé, kteří v úzké kooperaci s drogistickým korporátem nabízejí nejen výrobky, ale i nový pohled na život. A vypadají a chovají se jako lidé z davu. Mluví jazykem mladých, žijí jejich životem, a zároveň je pomalu, ve vlastní hlouposti a lačnosti po penězích nebo mediální pozornosti, mění všem ostatním. Pro drogistického korporáta je to zlatý důl. A udělá pro něj cokoliv.
Oslabení testosteronu
Poukázání na Conchitu, miss ve Španělsku, nezřízenou podporu estrogenu (a estrogenních neziskovek) nebo protlačování homosexualismu horem dolem nás ovšem navede na politickou linku ve věci samotné. Prosazování trendu skrze jakýsi plán souznění všech se všemi, se vším a pro společné blaho společnosti jako takové. Cílem je změnit chápání společnosti a celý systém mužské bílé nadřazenosti. Něco na způsob – všichni jsme stejní, nikdo není víc, nikdo není méně. Ovšem ne na hospodářské bázi, ale na bázi společenského statutu. Teď už se nehraje na – mrtvý nepřítel, dobrý nepřítel – ale na – žádný nepřítel, dobrý nepřítel.
Ač to zní vcelku líbivě, líbivé to ve výsledku být nemůže. Protože sledujeme přesné kroky. Ekonomické fórum v Davosu vedly jen ženy, povinně. Uprchlická krize jede jako neřízený vlak stále kupředu. Estrogenní neziskovky získávají nárok na zasahování do vnitřního chodu států EU. Mladí muži jsou indoktrinovaní šminkami. Homosexualismus a transgender je protlačovaný až absurdně. Soutěže krásy zakazují promenádu v plavkách a začnou hodnotit osobnost modelek (modelka filozofkou ovšem nebude prodávat vize, ale hadry na módním molu, ale to je jedno).
Nasypou nás všechny do jednoho pytle?
Jihokorejci jim na vějičku skočili rychle. Nynější generace ve středním věku odkráčí do důchodu a bude běžné malovat se i mezi muži. Nenamalovaný bude za zanedbaného vandráka. Stejné metody se přestěhují do Evropy i USA. Všechno bude stejné, všichni budou stejní. Pokud se to nezastaví o přirozenost člověka. A o tu se to zastaví vždycky. Pomalu si v duchu chystejme výmluvy a občanky, bude nevhodné myslet jinak.

Vložil: Štěpán Cháb