Manželku Lukáše Hejlíka vychovaly srny, moc spolu nemluví, zato si píší. A proč je herectví trauma?

05.07.2018

Autor: Show Jana Krause

Popisek: Lukáš Hejlík

Jan Kraus tentokrát udělal radost všem fanynkám sympatického herce Lukáše Hejlíka, alias doktora Jáchyma Kaliny z Ordinace v růžové zahradě. Toho v poslední době kromě hraní zajímá i jídlo, a nejenom to. Hraje, čte, píše a tak trochu s despektem kouká na bývalou profesi své manželky. S manželkou nemluví, ale píše si. Proč?

Lukáš Hejlík to hned na začátku pořadu Janu Krausovi potvrdil: „Poslední roky jsem dělal hodně pro to, abych nebyl jenom herec.“ A hned si povzdechl nad tím, že je herecká profese námezdní a tudíž nevyzpytatelná a nevděčná: „Často to je traumatické, já nikomu moc nedoporučuju být jen herec, nebo být herec vůbec. Já jsem vystudoval víc věcí než jen herectví,“ pochlubil se Lukáš, který chodil na střední školu na obchodní akademii.

Listuje po celé republice

Už několik let objíždí Lukáš republiku s projektem Listování, kterému říká „scénické čtení“. To ho přivedlo k další zálibě, testování restaurací a míst, kde je možné se najíst: „Listování je spojené s herectvím a s knížkami, které mě hodně bavily. My děláme divadlo z knížek. Díky Listování objedeme celé Česko, od Aše až po Třinec, s tím jsme v mnoha městech. A díky tomu, že mám hlad, se jdu někam najíst. Mě bavilo jíst na hezkých místech, sledoval jsem příběhy lidí, kteří do toho šli odvážně na mnoha koutech naší země, tak jsem o tom začal psát blog. Na Facebook dávám denně jeden příspěvek o tom, kde se můžete najíst, aniž byste se spálili. Naprosto objektivní ve své subjektivitě,“ smál se, když vyprávěl o projektu Gastromapa, který má na sociálních sítích opravdu hodně fanoušků.

Gastrokroužek vznikl náhodou

Jeho další projekt, který se zabývá jídlem, se nazývá Gastrokroužek: „Gastrokroužek vznikl tak besídkoidně. Na moje narozeniny jsem pozval deset kamarádů. Říkal jsem jim, že nemám čas a jestli může každý něco připravit pro ty ostatní. Řekli jsme si, že to bylo hezké a začali se scházet pravidelně. Tam byl třeba ekonom Tomáš Sedláček, i když ten jenom otevřel víno, to byl jeho celý recept,“ popisoval Lukáš Hejlík jeho vznik.

Svět módy je zvrhlý

Lukášovou manželkou je modelka Veronika Fašínová Hejlíková, se kterou má skoro tříletého synka Vojtu. Své projekty původně plánoval s ní: „Začal jsem s Gastromapou se ženou, ale co máme Vojtu, tak to úplně nestíhá. Vím, že zní divně, když máme jenom Vojtu a stará se jen o něj, ale on podědil po mně hodně aktivit,“ přiblížil povahu svého synka. Veronika Fašínová je nyní maminka na plný úvazek: „Ona byla modelka, dělala zvláštní práci – fit model, což se dá přeložit asi jako živá manekýna. Jedna z nejlepších světových návrhářek si vybrala ji, že je jí inspirací,“ popsal práci své manželky trochu s despektem. Její profese mu ale neučarovala: „Ta móda je docela zvrhlý svět. Jednou jsem se tam byl podívat a docela jsem nechápal, co se tam celý den řeší.“

Veru mu napsala první

Se svou manželkou se bohužel příliš nevidí, hrává po celém Česku, možná i proto si jsou vzácní a společné chvíle si užívají: „Já zase tak moc doma nejsem. Ona je velmi ráda, že mi dá Vojtu, když přijdu. Občas se umíme bavit nad tím, co se děje. Občas škodolibě, občas někoho politujeme. Já si s ní nevolám, ale dost si píšeme.“ Ačkoliv okusila svět módy, je Lukášova žena hodně uzavřená. osoba: „My jsme se seznámili tak, že mi Veru, když bydlela v Londýně, napsala. Čehož si hodně vážím, když jsem ji potom poznal jako uzavřenou osobnost. My jsme si napsali a píšeme si každý den, ta konverzace má nějaký štítek, název a buď já, nebo ona tu konverzaci pojmenujeme.“

Veronika Hejlíková není první žena Lukáše Hejlíka. Je to už druhá Veronika, kterou pojal za ženu. S tou první má dnes dvanáctiletou dceru Kláru. Rozváděli se v roce 2009, Lukáš byl tehdy známý herec, který účinkoval v seriálu Ošklivka Katka. S manželkou bydlel na farmě, kde si pořídil chov ovcí. Jeho druhá Veronika si ho našla sama. Četla o něm v časopise a jeho názory se jí zalíbily. A tak si ho vyhledala na Facebooku, napsala mu… A byla z toho svatba a  v září tříletý syn Vojta.

Vložil: Michaela Špačková