Huawei dělá marketing jako chudý začátečník. Komentář Štěpána Chába
komentář
13.04.2018
Foto: Huawei
Popisek: Reklamní fotka, která nám přišla s ´tipem na článek´
Přišel nám tip na článek. O tom, jací že to jsou ve firmě Huawei frajeři, že prý integrovali do svého nového modelu chytrého telefonu Huawei P20 Pro umělou inteligenci (pro nechápavé zopakuji název modelu: Huawei P20 Pro, Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro). Článek jsme měli postavit na oslavných tirádách o technickém pokroku (kupte si Huawei P20 Pro, prosííím) telefonu Huawei P20 Pro. Kdyby to přišlo od nějakého joudy, který má Huawei fakt rád, není co vytknout. Ale tip na článek přišel (kupte si ten Huawei P20 Pro, nebo uvidíte) od marketingového oddělení společnosti Huawei s poděkováním za případnou zmínku (Huawei, Huawei, Huawei P20 Pro).
Jak se dělá skutečný marketing? Pokusím se vytvořit virál. Tedy video, které obletí svět, protože je prostě chytlavé, vtipné, takové, které se šíří samospádem. A když jsem vůl, virál se mi nepovede, musím tedy přestoupit na jinou metodu (Huawei P20 Pro, kdybyste zapomněli o čem to celé má být). Zaplatit si prostor pro reklamu. Huawei (P20 Pro) je druhou nejvýdělečnější společností produkující chytré telefony. Hned po společnosti Apple. Nemůžeme tedy předpokládat, že by na marketing tohoto typu neměli. Ale nešť, má se šetřit. Huawei P20 Pro. Huawei P. 20. Pro.
Revoluční canc
Tak se to celé zkusí hodit na to, jak je ten Huawei P20 Pro revoluční (no ano, Huawei P20 Pro, TEN Huawei P20 Pro!). Ale je až tolik revoluční? Opravdu? Společnost Huawei se v přiložené zprávě chlubila tím, co všechno ta umělá inteligence svede. Prý má v sobě 500 scénářů pro focení. Foťák na mobilu pak rozpozná, co že to vlastně chcete blejsknout. A? Co jako? Jasně, bylo určitě pekelně složité nacpat to všechno do telefonu i do jeho operačního systému, ale já vám nevím. Kde je v tom ta revoluce? On je to spíš šikovný algoritmus, než nějaká umělá inteligence.
Třídíme fotky a říkáme tomu umělá yntelygence
Fajn, v prospektu dál stálo, že umělá inteligence se postará i o automatické roztřídění fotek. He? To také nevypadá zrovna na umělou inteligenci. Krom jiného to prý telefony od Apple dělají běžně. Nevím, takový Stephen Hawking před umělou inteligencí varoval. Varoval před ní i Bill Gates. Měli na myslí třídění fotek v mobilu? On je totiž podstatný rozdíl mezi umělou inteligencí a šikovným algoritmem, který prohází pár fotek a podle určitých znaků je zařadí do jedné složky. Čímž neříkám, že vytvořit onen algoritmus muselo být jednoduché.
Umělá a umělá inteligence
Chlubí se tedy Huawei tím, co nevytvořil? Je podstatný rozdíl mezi „umělou inteligencí“ v mobilu, která si, podobně jako internetový vyhledávač bez jakékoliv inteligence, také „zvykne“ na zaběhané chování uživatele, a UMĚLOU INTELIGENCÍ, která sama sebe regeneruje, rozvíjí, vytváří „potomky“ ve smyslu pokračovatele rozvinutějšího kódu. A která si ve výsledku, před čímž právě Hawking i Gates varovali, uvědomí sama sebe.
Marketing Huawei ovšem cílil na UMĚLOU INTELIGENCI. Nikoliv na „umělou inteligenci“, která je faktickou součástí jejich nového modelu. Něco na způsob, jako kdybychom křičeli úžasem nad tím, že tiskárna je geniálním spisovatelem, protože vytiskla celý román Dostojevského. Důkaz? V průvodním textu humorného e-mailu od Huawei byla tato věta: „To, jak moc chytrá umělá inteligence vlastně je, se rozhodl prozkoumat také známý youtuber Ati. Video nazvané ZNIČÍ NÁS UMĚLÁ INTELIGENCE? rozpoutalo zajímavou diskuzi mezi Atiho fanoušky.“
Ano. Marketingové oddělení Huawei se pokusilo o virál skrze úplatného youtubera. Ten, joudovsky, najel na vlnu UMĚLÉ INTELIGENCE. Ovládne nás? Zničí? Ne, ne, nebojte, jenom vám protřídí fotky a nahodí překladač z cizích jazyků typu: „já být vidět to co vidět ty tam vidět oba my co vidět je.“ Ale zase, podezřívat takový Google translator z umělé inteligence? Pěkné, moc užitečné, ale uměle inteligentní? Promiňte mi, to ani ne.
Takže vážený marketingový týme Huawei, příště místo tipů na články posílat výhodné nabídky. Jste komerční a výdělečná firma. Žádná neziskovka pro siroty.
A na závěr óda, kterou chtělo marketingové oddělení Huawei slyšet: kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro, kupte si Huawei P20 Pro.
Stačí?
Nutno tedy dodat, že o marketing se společnosti Huawei stará agentura Inspiro Solutions. Ale prašt jako uhoď.

Vložil: Štěpán Cháb