Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Zabíjejí budoucnost a ještě kvičí, že za to berou málo. Komentář Štěpána Chába

komentář 11.01.2018
Zabíjejí budoucnost a ještě kvičí, že za to berou málo. Komentář Štěpána Chába

Autor: Hans Štembera

Popisek: Co ministr školství, to katastrofa. Na obrázku Kateřina Valachová, katastrofa minulého volebního období

Mladá holka, povinně v osmém ročníku základní školy. Prospěch průměrný. Zkrátka normální holka, kterou nesmírně baví tanec, hudba, pohyb. Je živá, veselá, empatická, září z ní přirozená inteligence života, nikoliv akademického pultíku. Na konci osmého ročníku dostala nedostatečnou z anglického jazyka. Při opravných zkouškách dostala stejnou známku. V září pak nastoupila zase do osmého ročníku. Idiot, který se nedokáže podívat do duše dítěte, ji nechal propadnout, zničil jí tak život již v zárodku.

Jak bude příběh pokračovat? Nikdo si nijak zvlášť nevšímá toho, kde byl a je talent dívky. Byla ztrestaná za to, že nemá hlavu na jazyky… potažmo, že idiot nemá dostatečnou kapacitu na to, aby dívce angličtinu přiblížil natolik, aby ji alespoň průměrně zvládla. Dívka po odchození stresující a ponižující osmé třídy napodruhé ukončí svou pouť po vzdělání. Možná půjde na učňák. Stane se z ní servírka, prodavačka, dělnice v továrně. Protože idiot rozhodl, že není dostatečně hodnotná pro společnost, protože nezvládla angličtinu. Potažmo, že angličtinu idiot nedokázal podat tak, aby dívka předmět zvládla.

Chodit po pokoji a řvát vzteky

Dívka postupně zahořkne. Bude dostávat svůj bídný plat „debila“, který nezvládl požadavky nedomyšleného školského systému. Idiot, který jí zničil život už v zárodku, se bude dál na společnosti dožadovat větší úcty, většího platu, větší motivace. A za co? Že bude ničit životy mladých lidí již v zárodku, kterým, ve své degenerované osobnosti, nedokáže předat předmět tak, aby jej přijali a alespoň průměrně zvládli. On má tu moc zničit člověka. A neuvědomuje si, právě že si naprosto neuvědomuje, že zničil budoucnost mladého člověka.

Od nynějška na svůj účet dívka uslyší jen slova pohrdání – ta je blbá, propadla, to je idiotka, ta se hodí tak do výroby. Nakonec ortel přijme. Je blbá, nehodí se jinam, než do výroby. K pásu. Její život nemá faktickou hodnotu. Jen hodnotu součástky, která je tak dokonale nahraditelná. Zbytečná. A idiot, co jí zničil život už v zárodku, si bude připadat… nepostradatelný, pro společnost důležitý. Společnost dívku odkopla v jejích čtrnácti letech. Zavřela jí dveře. Nezajímá jí její talent, její energie, její empatie. Do stoupy s blbkou, která nepobrala to, co idiot nedokázal předat.

Systém vzdělávání je ohavný

Škola odmítá přijmout člověka. Snaží se jej vytvořit. Či lépe – přetvořit. Nebo jinak – znetvořit. Má-li někdo talent k něčemu určitému, škola se právě na prohloubení takového talentu nezaměří, ona se v zásadě zaměří jen na to, na co talent mladý člověk nemá. Má-li žák přirozenou průpravu na jazyky, nebude se u něj protěžovat právě jazyková část. Naopak, naprostou většinu školní docházky stráví v mukách nad předměty, ke kterým nemá zcela prokazatelně vlohy. Mohl by vyrůst nesmrtelný básník, spisovatel, ale škola jej zahrabe do hrůzy z matematiky. Mohl by z člověka být geniální matematik, ale, do kelu, bude propadat z jazyků. A tak dále a tak podobně.

A nad celým systémem jako supi přelétávají idioti s mocí ničit život už v zárodku. A společnost to přebírá jako přirozený chod věcí. Můj kluk je blbej, nemá na učení hlavu, furt si jenom maluje, praví rodič při pohledu na svého potomka a nutí ho do rovnic a záporných čísel, přičemž si ve své slepotě neuvědomuje, že možná právě zabíjí van Gogha ve vlastním dítěti. Nemaluj si, počítej, ty můj malej blbečku. A z dítěte vyroste blbeček z fabriky. Protože si chtěl malovat, ne počítat pro něj zcela bezpředmětné rovnice a záporná čísla. A že to nemusel být zrovna van Gogh? Samozřejmě, že ne. Mohl se z něho stát místní malíř, mazal krajinek. Ale byl by to šťastný člověk, který bude žít svým talentem ve štěstí. Protože bude naplňovat své sny. Ve fabrice sny nejsou. Tam se každý dočká jen ubohého vystřízlivění a zahořknutí.

Pěkně to těm dětem malujeme. Dobrovolně je odevzdáme do instituce, kde je nesmírně vysoká možnost, že z ní vyjdou nevratně poškozené, se zničeným sebevědomím, plné odporu ke společnosti. Nebo strachu ze společnosti. K tomu se přidá rodina, poslední hřebík do rakve, která přijme zvrácené ponižování mladého člověka za své, a společně s idioty jim začne vkládat do hlavy přesvědčení, že to on selhal, že je pro společnost břemenem. Protože je blbý. 

Nedostatečná na vysvědčení je selháním idiota, nikoliv žáka nebo studenta.

Mimořádně chytré děti

Hloupě se dá předpokládat, že mimořádně chytré děti budou mít ve škole úspěch. Prostě školu zvládnou bez větších problémů. Opak je pravdou. Mimořádně inteligentní dítě zpravidla znamená, že jej společnost nepřijme, že bude mít velké problémy ve škole, že skončí jako debil ve fabrice. Až třicet procent nadprůměrně inteligentních lidí má pouze základní školu. Protože je nepřijal systém, stejně jako jej nepřijali oni. A my pláčeme, že mají idioti málo peněz, že je to opovrhovaná profese. Opovrhovaná? Zcela právem, protože se podílí na genocidě budoucnosti. Oni jsou tím systémem, který s agilností soudruhů padesátých let naplňují. To oni jsou viníci. Za co jim platit? Za to, že sem tam nepochopí, že dítě má svůj talent a tak jej zničí a zadupou na společenské dno už v zárodku? Ale co, k uzoufání mizerné učitelky češtiny jsou teď ještě mizernějšími ředitelkami škol. Socialismus si prostě rozbíjet nenecháme a v načaté destrukci budeme pokračovat do roztrhání těl. Těch dětských, samozřejmě. Do prdele s takovým systémem.

 

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace