Žádná posilovna, žádný problém, napsal k fotce nahoře bez. To je kluk z plakátu Lidlu, co tak naštval Česko
10.01.2017
Foto: Twitter
Popisek: Alpha Dia, černý model z plakátu Lidlu
FOTO Ano, slibovali jsme, že se ´kauze Lidl´ už věnovat nebudeme, vyjádřil se k ní totiž opravdu každý, včetně vaší pošťačky a kominíka. Sliby - chyby. Jednak jsem byla ostře napadena, že jsem negramotný idiot, neb nechápu výraz ´podprahové sdělení´, resp. ´podprahová manipulace´, což je to, co nejvíce vadí paní Kapalové, jež skandál odstartovala a v mimořádně čteném článku zde, na Krajských listech.cz pak vysvětlila svoje stanovisko.
Navíc si potrpím na pěkné fotky, tak to ještě jednou prosím vydržte… K té podprahové manipulaci: Nemyslím, že v Lidlu šlo o tento případ. Podle mne je vysvětlení jednodušší: Lidl šetří a použil nafocenou kampaň ze zahraničí, u níž grafik jen za pár minut vyměnil německé popisky za české. Uškudlili tak na profesionálním fotografovi, ateliéru, modelech…
Čtěte také:
A jsme u toho – ten černý model. Sám o sobě, ne moc dobrou angličtinou, na Twitteru napsal: „Jmenuji se Alpha Dia a jsem z Dakaru ze Senegalu. Je mi 24 let a pracuji jako model v Hamburgu, kde sídlí moje mateřská agentura Modelwerk. Také mám agentury, které mě zastupují v Paříži, Miláně a v Los Angeles. Vyhledávač talentů mě oslovil v restauraci v Hamburgu a nabídl mi možnost pracovat pro agenturu, u níž dnes jsem.“

Jedna zadumaná módní fotka...

...a jedna jásavá.
Nikdo nesmí mluvit do tvých snů!
A ještě dodal: „Když jsem byl malý, chtěl jsem být fotbalistou nebo inženýrem. Fotbal je mou velkou vášní… Nikdo by si neměl dovolit mluvit ti do tvých snů a čeho můžeš nebo nemůžeš dosáhnout,“ nabádá mladík, který toho dosáhl celkem dost, jak dále na fotkách uvidíte.

S modelkou Almendrou: Módní fotografové, ale i Jan Saudek, rádi zdůrazňují ten kontrast bílé na černé

K téhle fotce Alpha připsal: No gym, no problem.
„Bylo vzrušující vyrůstat ve dvou různých kulturách. Jedině ta němčina bylo pro mě ze začátku těžká. Teď jsem vděčný, že jsem se toho naučil spoustu o životě. Zato žít v Senegalu během mého dětství bylo důležité pro mou vlastní identitu. Mojí velkou motivací je zpopularizovat senegalskou kulturu. Také vždy potěší zanechání otisku mého původu ve světě módy,“ vysvětlil krátce, jak je na Twitteru zvykem, Alpha Dia s tím, že by rád v budoucnu více podpořil svou rodinu v Senegalu a účastnil se projektů, spojených s jeho rodným Dakarem. Alphova matka například prý tam pracuje na velkém vodním projektu.

Fotit pro Vogue, jak čtenáři lesklých módních magazínů vědí, je pocta
Potravinový apartheid ve východní Evropě
„Lidl u mě prohrál první v roce 2003, když pokácel ty stromy. Od té doby jsem k nim nevstoupil. Teď v mých očích naopak druhý vyhráli. Nejsme přece nějací pitomí rasisti, nebo ne? Třetí, rozhodující u mě vyhrajou, když budou ve stejném obalu prodávat potraviny přesně stejného složení jako v Německu (a to pokud možno za nižší cenu, reflektující reálné nižší náklady na provoz v ČR.) Prý to dělají, nevím, ověřím, a podle toho pro mě zápas skončí,“ píše na svém Facebooku reklamní guru Martin Jaroš, jehož komentáře k současné situaci v ČR mne čím dál více zajímají. Vidí to z dálky, vydělává totiž dlouhou vatu někde u šejků a má tak patřičný odstup.
A Jaroš dodává: „Na tohle při té kauze nezapomínejme. Taková samoška svůj férový postoj nejlépe projeví tím, že z nás nebude dělat Evropany druhé kategorie. Nechci mít v párcích míň masa za vyšší cenu než Němci. Tohle je přístup, který čekám od všech samošek, nejen od Lidlu. Když se tohle stane, tak řeknu, super, Lidl je fér firma, pojďme tam všichni nakupovat. Dokud bude jejich antirasismus jen na letácích a sociálních sítích, tak je mi to málo. A ano, to, co se děje ve východní Evropě s jídlem, to je potravinový apartheid.“

A tohle nám Alpha vzkazuje
Anna Vančová
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Anička Vančová