Odpojili vám kvůli povodním elektřinu? Víme, co dělat
06.06.2013
Foto: Profimedia.cz
Popisek: Elektroměr, ilustrační foto
Čtěte, jak postupovat při obnově dodávek elektrické energie zákazníkům v oblastech postižených povodněmi. Z důvodu zatopení nemovitostí a distribučních trafostanic vodou byla Skupina ČEZ nucena v oblastech postižených povodněmi přistoupit v některých místech k přerušení dodávek elektrické energie.
Odpojení elektřiny v určité oblasti je technicky poměrně jednoduchou záležitostí. Pro obnovení dodávky elektřiny platí odlišný postup. Distribuční síť lze uvést do provozu pouze v případě, jsou-li všechny její prvky funkční a jsou-li schopny bezpečného provozu.
Z bezpečnostních důvodů a za účelem zabránění dalším škodám začnou naši pracovníci urychleně posuzovat možnost obnovení dodávky elektřiny do objektů postižených povodní. Tam, kde to bude technicky možné, dodávku ihned obnoví. V místech, kde bude zařízení poškozeno, popřípadě jeho provoz nebude bezpečný, dojde k obnovení dodávky elektrické energie až po nutné opravě či výměně zařízení.
Postup při obnovování dodávek elektřiny do odběrných zařízení
Pokud nedošlo k zatopení domovní instalace nebo elektroměrového rozvaděče, bude dodávka obnovena na místě současně se zprovozněním rozvodné sítě.
V případě, že došlo k zatopení celého objektu, anebo jeho části včetně el. Instalace je nutné, aby vlastníci či uživatelé objektů zajistili provedení kontroly el. instalace a je-li to nutné, její opravu nebo výměnu, osobou k tomu odborně způsobilou a nechali si o tom vystavit písemné potvrzení.
Dodávka elektrické energie bude obnovena na základě:
písemného požadavku vlastníka objektu (nebo jeho zmocněnce) doloženého vyjádřením kvalifikované osoby o bezpečnosti připojovaného elektrického zařízení, nebo
písemného požadavku vlastníka objektu (nebo jeho zmocněnce) doloženého jeho prohlášením, že el. instalace je schopna bezpečného provozu a tento její stav byl ověřen osobou s odbornou způsobilostí v elektrotechnice.
Vypněte pojistky!
Před obnovením dodávky elektřiny v objektech s částečným zatopením bez zásahu elektrické instalace, upozorňujeme zákazníky, aby nejprve vypnuli jističe nebo pojistky a odpojili elektrické spotřebiče používané
v zatopených částech domů a zkontrolovali jejich stav. V případě zjištění jakékoli závady nebo při nejistotě o stavu zařízení vypněte jistič před elektroměrem, případně hlavní jistič objektu. Upozorňujeme, že není dotčena povinnost zákazníka udržovat svá odběrná elektrická zařízení ve stavu, který odpovídá právním předpisům a technickým normám.
Kontroly či opravy elektrické instalace je nutné svěřit kvalifikovaným osobám, tj. odborným elektroinstalačním firmám či osobám s elektrotechnickou kvalifikací.
Důležité telefony
Případné poruchy v dodávce elektřiny v úsecích, kde byla obnovena dodávka elektřiny, hlaste na telefonní číslo 840 850 860. Nejdříve však, prosím, zkontrolujte, zda není příčina v elektroinstalaci uvnitř objektu.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.
Vložil: Anička Vančová