Frandofni pef f pfedkufem: Nejškaredější a přitom nejlegračnější pes Česka, který vyhrál, co se dalo, se ve skutečnosti jmenuje Tuna a žije si jako filmová hvězda, mrkněte
06.02.2016
Foto: Zaraguza
Popisek: Dáš si fofolu?
Toho pfa f pfedkufem jifte fnáte jako fiflavého Ftefana, tedy jako šišlavého Stefana. V legračních reklamách nabízí Kofolu. A ve skutečnosti se jmenuje Tuna. Je populárním hrdinou reklam na meruňkovou Kofolu, které vytvořila bratislavská reklamní agentura Zaraguza. A má úspěch: Dominuje žebříčku, který nedávno zveřejnila česká pobočka Googlu. Práce agentury Zaraguza obsadily celkem osm míst z první pětadvacítky. „Kofola se svou kampaní Fofola dokázala využít nejen zábavného kreativního konceptu, ale zejména algoritmu YouTube a dalších nástrojů, díky kterým se videa mohou k uživatelům dostat nejen prostřednictvím placeného prostoru,“ vysvětluje Petra Brodilová z Googlu.
„Podařilo se připravit jednu z nejvirálnějších kampaní v regionu s více než 30 miliony zhlédnutí online videí jen na oficiálních kanálech Kofoly,“ podotkl pro Mediář.cz Michal Pastier, kreativní ředitel Zaraguzy pro Česko a Slovensko. Obecněji říká: „Výhodou tvorby pro YouTube je zejména to, že díky němu vznikají lepší reklamy. U televize se marketéři spokojí s tím, že si pozornost koupí. U YouTube už uvažují, zda to, co dají ven, je i zajímavé, přeposlatelné či zda svojí reklamou přinášejí emocionální, racionální nebo sociální benefit. Navíc musejí uvažovat dlouhodoběji, protože jejich video zůstává dostupné a sdílitelné i po kampani.“
Někdo ho vyhodil na silnici
Kříženec čivavy a jezevčíka s výrazným předkusem je tak ošklivý, až je krásný, píše o legračním psíkovi Blesk.cz. A právě jeho neobvyklý vzhled z něj udělal hvězdu světového formátu... Má mraky fanoušků, jeho panička Courtney Dasher ze San Franciska ho nejen pronajímá filmařům, ale taky mu už založila i obchod, kde si můžete koupit hrnky s jeho fotkou (stojí 380 Kč), trika (á 625 Kč) i kryty na telefon (á 650 Kč).

Tuna má vrozené anomálie, díky kterým ho zřejmě jako čtyřměsíční štěně někdo odložil na kraji silnice v Kalifornii. „A teď si nejspíš krutý páníček rve vlasy vzteky! Kdyby jen tušil, že se dá na pejskově křivé bradě, zmuchlané kůži na krku a pořádném předkusu tolik vydělat,“ dodává Blesk. Courtney na pejska narazila na farmářském trhu a okamžitě se do něj zamilovala. „Přestože jsem si uvědomovala, že někomu může připadat ošklivý, oblíbila jsem si ho na první pohled. Nejenže je zvláštní svou vizáží, má i unikátní osobnost,“ popsala nadšeně žena, která Tunu adoptovala před čtyřmi lety.
Tehdy začala přes internet sdílet fotky svého neobvyklého pejska. „Bylo mi jasné, že nejsem jediná na světě, komu připadá krásný,“ komentuje Courtney pro někoho možná nepochopitelný počet fanoušků svého domácího mazlíčka. „Ale že si ho zamiluje tolik lidí, jsem opravdu nečekala,“ zakončila panička.

Oslavujeme a tak vám prinášame extra pohľad do zákulisia kampane. Na archívnom screenshote je náš riaditeľ pre SR Ľubomír Matejovič odborne kontrolujúci marketingový potenciál Tunovho predkusu a dohadujúci podmienky spolupráce s jeho majiteľkou:) Rokovania trvali niekoľko týždňov a všetky sa zvládli cez FaceTime:), stojí na Facebooku reklamní agentury.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Anička Vančová