Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Konec jízdy po tankodromech! Nové silnice pro Středočeský kraj

14.05.2013
Konec jízdy po tankodromech! Nové silnice pro Středočeský kraj

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Úřad pro dotace z EU rozdělil Středočeskému kraji okolo miliardy korun.

Nejeden řidič jízdu po mnohých středočeských silnicích II. A III. třídy přirovnává k jízdě po tankodromu. Tomu by ale mělo být konec. Na opravy zdevastovaných vozovek dvacet středočeských obcí dostane celkem 208 milionů korun. Dalších minimálně 850 milionů korun se bude v kraji investovat do výstavby a rekonstrukce cyklostezek, mateřských škol a silnic druhé a třetí třídy. 

„Jsem opravdu velmi rád, že Evropská unie podpoří naše obce a města v tom, aby mohly vylepšit stav svých komunikací a že se jejich občané také konečně dočkají toho, že budou moci jezdit po opravených silnicích bez obav, že poškodí své vozidlo,“ uvedl středočeský hejtman Josef Řihák.

„Výbor regionální rady Střední Čechy, jehož jsem předsedou, minulý týden schválil výzvu č. 68 - místní komunikace, díky níž dostane dvacet obcí a měst ze Středočeského kraje celkem 208 milionů z peněz Evropské unie,“ informoval hejtman.

6 výzev za 850 milionů

Výbor regionální rady Střední Čechy dále schválil šest výzev v celkové alokaci minimálně 850 milionů korun. „Z celkové částky 850 milionů se budou stavět cyklostezky za 175 milionů, částka v minimální hodnotě 50 milionů půjde na výstavbu tolik potřebných mateřských škol a 320 milionů bude investováno do oprav silnic II. a III. třídy,“ doplnil středočeský hejtman. Zbývajících 300 milionů korun je určeno na projekty ve městech Mladá Boleslav a Kladno.

„Náš region tyto peníze potřebuje, bohužel z krajského rozpočtu je nelze vzhledem k současné finanční situaci kraje čerpat, proto mě těší, že nám evropské peníze pomohou postavit mateřské školy, opravit silnice, vybudovat cyklostezky a zrealizovat další projekty, které by jinak musely počkat,“ komentoval získání finančních prostředků hejtman Řihák.

Silnice II a III. třídy pod drobnohledem

Celková délka silnic a dálnic ve Středočeském kraji představuje 9 637 kilometrů. Středočeský kraj je vlastníkem 8 267 kilometrů silnic. „Tato čísla sama o sobě vypovídají, jak náročný je úkol nejen zajistit dopravní potřeby široké veřejnosti, ale především zlepšit bezpečnost dopravy na těchto silnicích. Především nám jde o zlepšení dopravní kvality silnic II. a III. Třídy, které jsou v majetku kraje.  Důležité je rovněž dobudování páteřní sítě dálnic a rychlostních silnic na území kraje, které vyřeší problém tranzitní dopravy, především kamionové,“ pokračoval hejtman Josef Řihák.

„Středočeský kraj v současné době financuje rekonstrukce a budování krajských silnic výhradně z prostředků Regionálního operačního programu střední Čechy (ROP SČ).  Radou kraje již byly schváleny projekty, které budou realizovány k vyčerpání zbývající alokace v ROP SČ. Kraj rovněž podal žádosti na výstavbu a rekonstrukce silnic v hodnotě přibližně 250 milionů korun do Operačního fondu životního prostředí. A očekáváme rovněž další pomoc i ze strany SFDI, a to především na opravy silnic II. a III. třídy, zvláště pak po škodách způsobených letošní dlouhou zimou. Navíc máme již připraveny i „náhradní“ projekty, a to z důvodu potřeb dočerpání celé alokace. Předpokládáme totiž, že při realizaci výběrových řízení na kofinancování projektů EU dopravní infrastruktury dojde k úsporám,“ uvedl středočeský hejtman Josef Řihák.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace