Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Modré parkovací zóny? Nosek z ODS je „zas tak moc nechce“

15.03.2013
Modré parkovací zóny? Nosek z ODS je „zas tak moc nechce“

Autor: Martin Tyburec

Popisek: Dočkají se těchto modrých pruhů na silnici i obyvatelé Prahy 8?

Obyvatelé Prahy 8 se vytoužených modrých parkovacích zón asi jen tak nedočkají.

Praha 8 uspořádala v loňském roce společně se senátními volbami anketu, ve které se svých občanů ptala, zda mají zájem o zavedení takzvaných modrých zón parkování. 

Výsledek byl poměrně jasný. Například v Karlíně, kde je v některých oblastech obsazenost parkovacích míst na neuvěřitelných 180 %, se pro zóny vyslovilo přibližně 67 % lidí. Místní radnice proto v září podala příslušnou žádost na magistrát, aby už letos mohla zóny zavést. To se ovšem nemusí povést.  Hlavní město, které jediné může zóny zřídit, se totiž vůbec nemá k činu.

Důvodem zdržení je podle Michala Švarce (TOP 09), místostarosty Prahy 8 zodpovědného za dopravu, především neochota magistrátního náměstka pro dopravu Josefa Noska (ODS).  Michal Švarc pro Krajské listy.cz doslova řekl: „Když jsem se ho ptal, jaký si představuje harmonogram, tak mi odpověděl, že to bude kolem roku 2015 nebo 2016. To si říkáte – aha, tak ten pán pro to zřejmě až tak moc nadšený není. To je samozřejmě legitimní. Přesto si myslím, že by mu na Praze 8 mělo víc záležet. Už proto, že tu býval starostou.“ 

Pes je zakopaný ve způsobu výběru provozovatele zón

Celá záležitost, která se kromě Prahy 8 týká i Prahy 3 a 10, se zřejmě zadrhla na výběru provozovatele zón. Ten nejenže modré čáry namaluje na silnici, ale hlavně na nich bude dál vydělávat.  Část pražských radních z TOP 09 se totiž domnívá, že parametry pro výběr provozovatele (pocházející mimochodem ještě z doby primátora Pavla Béma) jsou nastaveny netransparentně a jsou ušité na míru určité firmě. Chtěli by je proto změnit.  Sám Nosek s tím ale nesouhlasí. Na otázku  Krajských listů.cz, zda považuje současný způsob výběru provozovatele zón za transparentní, písemně odpověděl:  „Způsob výběru provozovatele tzv. modrých zón je samozřejmě transparentní. Jedná se o klasické výběrové řízení.“

Na pondělní schůzce zástupců zmíněných městských částí s radními hlavního města v čele s náměstkem pro dopravu Noskem ovšem zazněl návrh, který by mohl celou situaci provizorně vyřešit. „Pan radní pro legislativu Lukáš Manhart (TOP 09) navrhl, aby tedy modré zóny po nezbytně dlouhou dobu, než se nastaví nový systém výběru realizátora, provozovala nějaká společnost vlastněná hlavním městem. Na mysli měl pravděpodobně Pražské služby. To se mi zdálo jako dobrá možnost. Pan náměstek Nosek se k tomu ale moc nevyjadřoval a řekl pouze, že by to musel probrat ve své partaji,“ popisuje schůzku Švarc.

Žádná městská firma to neumí

Protiargument náměstka Noska se opírá především o skutečnost, že s takovou prací nemá žádná městská firma valné zkušenosti. „Je to možné, ale nebylo by to jednoduché, protože žádná ze společností vlastněných městem nikdy v minulosti nic takového neprovozovala a nemá tudíž přiděleny žádné finance, zaměstnance a nevlastní ani nutné know-how,“ napsal ještě Nosek.

Obyvatelům Prahy 8, kteří si zóny přejí, tak zřejmě kvůli neochotě náměstka Noska hrozí, že se míst na parkování před svými domy jen tak nedočkají. Jejich  čekání se klidně může protáhnout o další dva roky.

Martin Tyburec

Vložil: redaktor KL1

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace