Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vyšpulený zadek sexy dvacítky v tangách a na něm logo ODS. Modrý pták se už zase ztopořil. Musí to dát práci, to předstírání lidovosti a korektnosti...

10.11.2015
Vyšpulený zadek sexy dvacítky v tangách a na něm logo ODS. Modrý pták se už zase ztopořil. Musí to dát práci, to předstírání lidovosti a korektnosti...

Autor: ODS

Popisek: ODS, nové logo

Anticenu Sexistické prasátečko si letos od veřejnosti i poroty vysloužila reklama na erotický klub Cabaret Darling. Na dalších příčkách se umístily reklama brněnského Vysokého učení technického a… ODS Praha 8. Protože udílení této ceny se odehrálo již minulý týden, vedení se stihlo od ´provinilců´ distancovat a ti inkriminovaný obrázek stáhli ze stránek. Přesto se na něj můžeme kouknout, Sexistické prasátečko si ho schovalo.

Účelem ´prasátečka´ je upozornit na stereotypní a sexistické zobrazování mužů a žen v reklamě. „Snažíme se tyto stereotypy nabourávat a dělat si z toho trochu legraci," uvedla Petra Havlíková z pořádajícího hnutí Nesehnutí. Anticena se letos uděluje posedmé. O nominacích, jichž se tentokrát sešlo 96, rozhoduje veřejnost i dvanáctičlenná porota složená ze zástupců genderové oblasti a reklamní i mediální osobnosti.

Porota nehodnotila provedení, ale především obsah, upozornil Martin Charvát z agentury Konektor. Což je důležité, protože právě ODS Prahy 8, jak se můžete sami na konci článku podívat, předvedla až alarmující neschopnost grafika – tuto fotomontáž by zvládlo i dítě. Zajímavé na tom je, jak urputně se občanští demokraté snaží vymanit z obrazu, který si o nich udělal veřejnost v devadesátých a desátých letech nového století, přesto čas od času vykoukne jejich dosud nezměněné podstata. Charakterizovaná chlápky s býčími šíjemi, ověšenými masivními zlatými řetězy, s tlustými paklíky pětitisícovek v zadní kapse a luxusním fárem s značkou 001 00. U něhož nesmí chybět okrasa, minimálně o třicet let mladší missmodelka… To ale není první „freudovské přeřeknutí“ občanských demokratů.

Čtěte také:    

Vy snad nemáte luxusní barák s obřím bazénem v atriu? Tak to nás nevolte, vzkazuje ODS. Hezky se „modří ptáci“ odkopali, podívejte

Vítězem obou hlasování se stala reklama erotického klubu Cabaret Darling, který se prezentoval na pánských pisoárech explicitním vyobrazením ženského pohlaví. „Reklama je perverzní. Porušuje princip slušnosti až v takové míře, že je to neobvyklé," uvedl Pavel Horňák, který je profesorem reklamní etiky na Slovensku a spoluzakladatelem slovenské Rady pre reklamu. Pravda, ale od erotického klubu by to člověk tak nějak i čekal…



Jsou sexy?

Na druhém místě u veřejnosti i poroty skončilo propagační video Vysokého učení technického v Brně – což je naopak překvapující. „Krásně natočený klip, který popírá všechny hodnoty, na kterých by univerzita měla stát. Absolvent má všechny předpoklady stát se pánem tvorstva, bezohlednost a dravost jsou prezentovány jako hlavní cíle vzdělávání," uvedla porotkyně Lucie Jarkovská z katedry sociologie Masarykovy univerzity. U poroty se vysokoškolské video dělí o druhé místo s reklamou místního sdružení ODS Praha 8, které v hlasování veřejnosti skončilo třetí. Politická strana v této reklamě lidem vzkazovala, že „Jsou sexy!" „S nominovanými se snažíme více komunikovat. Ozvali se nám dokonce z tiskové kanceláře ODS s tím, že tato reklama není jejich oficiální a distancují se od ní. To oceňujeme," uvedla Havlíková. Pěkné, ale co tak asi měli říci, že? Ostatně, podívejte se na to veledílo sami.

 

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.           

Vložil: Anička Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace