Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Technologická šílenost! Za ‘tanečky‘ kolem Blanky je prý tajná objednávka, aby se tunel neotevřel. Kdo a proč stavbu sabotuje?

14.03.2015
Technologická šílenost! Za ‘tanečky‘ kolem Blanky je prý tajná objednávka, aby se tunel neotevřel. Kdo a proč stavbu sabotuje?

Foto: tunelblanka.cz

Popisek: Blanka – napojení vjezdové rampy na jižní tunel

Okolnosti týkající se tunelového komplexu Blanka jsou podezřelé, jakoby existovala objednávka, aby se dopravní stavba v dohledné době neotevřela. V rozhovoru pro časopis Reflex to řekl generální prezident stavební firmy Metrostav, Jiří Bělohlav.

Vedení Prahy nedávno oznámilo, že se otevření tunelu znovu odkládá. Tentokrát kvůli vodou poničeným kabelům. S dodavateli se pře o to, kdo za škody nese vinu a kdo zaplatí výměnu kabelů. Kdy se řidiči tunelem projedou, není jasné.

Blanka je technologická šílenost

„Tunel Blanka je protkaný sítí kabelů, které celý provoz jenom komplikují. Je to dobré akorát k tomu, aby se někdo mohl vymluvit, že systém nefunguje,“ tvrdí Bělohlav, který stojí v čele největší české stavební firmy. „Cítím za tím objednávku, aby se to celé nerozjelo,“ doplnil. Tunel Blanka označil za ‘technologickou šílenost‘, podle něj je naddimenzovaná. Podobné problémy prý dosud s žádnou stavbou nezažil.

Vedení Prahy by mělo mít víc odvahy a Blanku ‘rozjet‘

Metrostav staví pro pražský dopravní podnik i nové stanice metra A, s nimiž podle Bělohlava není žádný problém. „Na rozdíl od dopravního podniku dnes není na magistrátu jediný člověk, jenž projektům typu Blanka rozumí,“ tvrdí. Tunel podle něj měla namísto několika dodávat pouze jedna firma. „Pražští politici asi neměli odvahu takový balík peněz svěřit jedné firmě,“ uvedl. Vedení Prahy by podle něj mělo „mít víc odvahy“ a „Blanku rozjet“. „Jestli se nějaký kabel ukáže jako nefunkční, v noci se vytáhne a vymění,“ řekl Bělohlav. Bezpečnost provozu by to podle něj příliš neohrozilo.

Důležitou dopravní stavbu, která jako součást městského okruhu vyšla na 37 miliard korun, provázejí problémy od začátku. Vedení města se loni s Metrostavem u rozhodčího soudu přelo kvůli nezaplaceným fakturám za miliardy. Pokračuje arbitráž se správcem stavby. Radní navíc zvažují arbitráž proti dodavateli technologií.

Tunel Blanka měl být otevřen už v roce 2011

Výstavbu více než šestikilometrového tunelu Blanka zahájila v roce 2007 někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Blanka měla být otevřena v roce 2011. Proti původním předpokladům se práce prodražily zhruba o šest miliard korun.

Metrostav je z pohledu tržeb jedničkou českého trhu, v předminulém roce mírně vzrostly na 21,6 miliardy korun. Se stavbou tunelů má letité zkušenosti, aktuálně pracuje na silničním tunelu na Islandu.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Redaktor KL