Hořící auto v tunelu, havarovaný autobus, přes 30 zraněných… Co to bylo za masakr? Čtěte
25.09.2014
Foto: vizualizace TTNZ
Popisek: Hromadnou havárii s vyšším počtem zraněných musí integrovaný záchranný systém zvládnout i ve ztížených podmínkách tunelu Blanka
Havárie dvou osobních aut, z nichž jedno začalo okamžitě po nárazu hořet, autobus plný lidí, napasovaný do pilíře mostu… Jak se s tak obrovským masakrem vypořádá Integrovaný záchranný systém hlavního města Prahy?
Součinnost, systém velení a vzájemnou komunikaci složek Integrovaného záchranného systému hl. m. Prahy (IZS), Magistrátu hl. m. Prahy a dalších subjektů při dopravní nehodě v tunelovém komplexu Blanka prověří dnes simulovaná nehoda v tunelové troubě B tunelového komplexu Blanka ve směru do Tróje. Po simulovaném střetu dvou aut jedno začne hořet, řidič autobusu se ve snaze vyhnout se této nehodě narazí do pilíře mostu. Na místě se tak ocitá 35 zraněných. Tématem cvičení je společný zásah složek IZS, role magistrátu a dalších subjektů při dopravní nehodě s velkým počtem zraněných v tunelovém komplexu Blanka.
Procvičit spolupráci složek IZS
Účelem cvičení je procvičit spolupráci složek IZS, prověření způsobu nájezdů do tunelových trub, zjištění kapacity nástupních ploch venku i uvnitř, prověření reálných dojezdových časů v běžném provozu ve všední den, prověření komunikace mezi operačními středisky složek IZS a dispečinky dopravy a technologií, procvičení taktiky zásahu s velkým počtem raněných a v součinnosti s Leteckou službou PČR procvičení přepravy zraněných a dalších činností.
Vrak autobusu od DP, 35 figurantů...
Vrak autobusu poskytl na cvičení pražský dopravní podnik, dvě osobní vozidla zase Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy, akce vyžadovala účast 35 figurantů. „Simulační cvičení společných zásahů u mimořádných událostí s větším počtem zraněných mají rozhodně svůj význam. Dobrá spolupráce všech složek je základem úspěšného zvládnutí těchto neštěstí,“připomněl ředitel pražské záchranky Zdeněk Schwarz. „Jako u každé tunelové stavby na území Prahy se jednotky HZS hl. m. Prahy potřebují seznámit s podmínkami zásahu v dostatečném předstihu před otevřením. U takto složitého komplexu je obzvlášť důležité si stavbu tzv. osahat a spolu s ostatními složkami IZS se naučit využívat technologie, kterými je tunel Blanka vybaven. Ke zvýšení bezpečnosti uživatelů tunelového komplexu přispěje i nově pořizovaná speciální technika, kterou pro potřeby HZS hl. m. Prahy hlavní město financuje,“ dodal náměstek ředitele HZSP Oldřich Klegr.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Redaktor KL