Smíchov urgentně potřebuje nový most přes Vltavu, po otevření Blanky Barrandovský nebude stačit, říká kandidát na starostu Prahy 5 z hnutí Pro Prahu
21.08.2014
Autor: Parlamentní listy.cz
Popisek: Jan Skalický, Pro Prahu
Na jaře roku 2014 schválilo Zastupitelstvo hlavního města Prahy změnu územního plánu, díky kterému se okolí Smíchovského nádraží změní k nepoznání. Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU a kandidát na starostu Prahy 5 má na to svůj názor...
Určitě bude dobře, když místo zchátralých budov a nevyužívaných kolejí vznikne moderní část města. Vždyť si ještě pamatujeme, jak vypadalo okolí Anděla, to bylo místo, kde byly velké nepoužívané průmyslové areály, místo, kterému bylo lépe se vyhnout. A dnes? Praha 5 je druhé centrum hlavního města.
Jistě bude nutné pozorně a pečlivě dohlížet, co na Smíchově vyroste. Bude důležité také dohlédnout, aby veškerá nová výstavba byla podpořena vyhovující dopravní infrastrukturou. Je jen dobře, že změna územního plánu pamatuje společně s výstavbou bytů a kanceláří také na nový Dvorecký most. Jen jsem se podivoval, jak se k tomu stavěli zastupitelé na Magistrátu, kteří se snažili zpochybňovat to, že zároveň z výstavbou, musí Praha postavit most. Víme, že profesionální development je velmi rychlý a efektivní.
Praha tak měla okamžitě zahájit hlubokou diskuzi o podobě zmíněného mostu. Bude nutné zapojit do diskuze jak Prahu 5, tak Prahu 4, aby byl most pro obě strany „žádaným zbožím“. Já za Prahu 5 budu prosazovat plně funkční most pro automobilový i tramvajový provoz. Věřím, že kolegy z druhé strany řeky přesvědčím i díky analýzám dopravních proudů, které musí vzniknout. Pro Prahu 5 by výstavba na Smíchově bez Dvoreckého mostu byla nemyslitelná. Nesmíme zapomínat, že provoz na Barrandovském mostě ještě zhoustne po otevření Blanky a že není možné nechat Prahu 5 v neřešitelné dopravní situaci.
Ihned po volbách tak budu prosazovat projednávání všech souvislostí a podmínek pro výstavbu Dvoreckého mostu, integraci P+R parkoviště v přímé návaznosti na Smíchovské nádraží a v neposlední řadě řešení dalšího odbočovacího pruhu před tunelem Mrázovka. Bez toho se totiž po otevření Blanky stane prostor před napojením na Radlickou úzkým hrdlem pražské dopravy…
Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Redaktor KL