Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Herold z ODS: Nové parkovací zóny v chaotickém podání TOP 09

29.07.2014
Herold z ODS: Nové parkovací zóny v chaotickém podání TOP 09

Autor: stránky politika

Popisek: Lukáš Herold

ROZHOVOR Vítězové minulých pražských komunálních voleb a nyní „vládci“ pražského magistrátu TOP 09 mají problémy nejen sami ze sebou, jak se domluvit například na kandidátovi na nového primátora, ale pravidelně se objevují nové a nové problémy při správě našeho města, které vůbec nezvládají. Výmluvou na minulé vedení radnice, jako v případě Opencard, nebo tunelu Blanka, mohou voliče už jen těžko přesvědčit. Případ chaotického a časově nezvládnutého zavádění nových parkovacích zón je jeden z mnoha příkladů. Stejného názoru je i zastupitel za ODS v Praze 5 Lukáš Herold, na jejichž území mají být nové parkovací zóny také zavedeny.

„Nerozumím postupu hlavního města Prahy v čele s primátorem Hudečkem ohledně parkovacích zón. Tři a půl roku se nic nestalo a nyní, těsně před volbami začali hovořit o novém systému parkování. Místo toho, aby město začalo komunikovat o této věci s radnicemi, na kterých chtějí zóny zavádět, vypisují tendr na vybavení nových parkovacích zón za více než 800 milionů. Teď, narychlo a potichu, před volbami. Nejsem si jist, zda vypsání této zakázky nemá jiné důvody než pomoci občanům s parkováním. To považuji za nehoráznost.“

Vy ale nezpochybňujete nutnost nějaké regulace parkování v Praze?

Ne, to rozhodně ne! Považuji ale za nenormální, že se parkování v Praze čtyři roky vůbec neřešilo! První tři roky radnice a konkrétně radní Vorlíčková říkala že nemá stále ten správný software.  Potom, co některé městské části to už nevydržely a začaly si regulovat parkování ve svých městských částech samostatně, se až nyní odhodlala radnice k nějakému pilotnímu projektu. Krom toho město opět rezignovalo na komplexní řešení parkovacích zón v Praze. Praha je jeden celek a další kouskovaní Prahy uškodí všem Pražanům. Jiný systém zón funguje na Praze 1 jiný na Praze 3 a jiný bude fungovat na Praze 5? Pokud by to mělo dávat ale smysl, tak jen tehdy, že to bude celopražsky řešené! Město chce do konce tohoto roku spustit na Praze 5 pilotní projekt zón placeného stání. Co proto ale dělá? Na dotazy z městské části nereaguje. Veřejná debata či alespoň informovanost občanů ale i místní radnice je naprosto nulová.

Zlepší podle vás zavedení parkovacích zón nějak významně problémy s parkováním v Praze?

Parkovací zóny nejsou samozřejmě  samospasitelné! Parkovacích míst v centrálních částech města bude stejně málo a nejsou vytvořeny podmínky, aby se to řešilo výstavbou parkovacích domů, jak to známe například z Rakouska anebo Německa. Pražané by si také měli uvědomit, že stejně jim nikdy nikdo nezaručí, že si zaparkují před svým domem, zvlášť ty z centrálních částí Prahy. To je prostě daň, že bydlí v centru Prahy. Na Barrandově se například nedávno dělaly studie, zda se zde vyplatí postavit parkovací domy. Návratnost vložených financí by byla ale minimální, a proto se od toho odstoupilo. Lidem se to zdálo drahé a daleko... Raději pak krouží půl hodiny a hledají vhodné místo co nejblíže svému domu. Parkovací zóny, které nejsou přímo v centru, například u nás na Praze 5, jsou jednoznačným bojem proti dojíždějícím Středočechům za prací do Prahy, kdy svá auta u nás zaparkují a pokračují dále městskou dopravou a místní nemají, kde parkovat. Ten moment je ale nutné řešit zaváděním tak zvaných P+R parkoviště – zaparkuj a jeď hromadnou dopravou, kterých je málo, nejsou dobře dostupná a jen minimálně se počítá s jejich dalším rozšiřováním. Jednou z hlavních podmínek parkovacích zón by mělo být také to, že co se zde vydělá, mělo by se použít na výstavbu právě parkovacích domů a záchytných parkovišť P+R. O tom magistrát ale nic neříká a složitě a takřka tajně zavádí nový systém parkovacích zón. 

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Anička Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace