Herold z ODS: Nové parkovací zóny v chaotickém podání TOP 09
29.07.2014
Autor: stránky politika
Popisek: Lukáš Herold
ROZHOVOR Vítězové minulých pražských komunálních voleb a nyní „vládci“ pražského magistrátu TOP 09 mají problémy nejen sami ze sebou, jak se domluvit například na kandidátovi na nového primátora, ale pravidelně se objevují nové a nové problémy při správě našeho města, které vůbec nezvládají. Výmluvou na minulé vedení radnice, jako v případě Opencard, nebo tunelu Blanka, mohou voliče už jen těžko přesvědčit. Případ chaotického a časově nezvládnutého zavádění nových parkovacích zón je jeden z mnoha příkladů. Stejného názoru je i zastupitel za ODS v Praze 5 Lukáš Herold, na jejichž území mají být nové parkovací zóny také zavedeny.
„Nerozumím postupu hlavního města Prahy v čele s primátorem Hudečkem ohledně parkovacích zón. Tři a půl roku se nic nestalo a nyní, těsně před volbami začali hovořit o novém systému parkování. Místo toho, aby město začalo komunikovat o této věci s radnicemi, na kterých chtějí zóny zavádět, vypisují tendr na vybavení nových parkovacích zón za více než 800 milionů. Teď, narychlo a potichu, před volbami. Nejsem si jist, zda vypsání této zakázky nemá jiné důvody než pomoci občanům s parkováním. To považuji za nehoráznost.“
Vy ale nezpochybňujete nutnost nějaké regulace parkování v Praze?
Ne, to rozhodně ne! Považuji ale za nenormální, že se parkování v Praze čtyři roky vůbec neřešilo! První tři roky radnice a konkrétně radní Vorlíčková říkala že nemá stále ten správný software. Potom, co některé městské části to už nevydržely a začaly si regulovat parkování ve svých městských částech samostatně, se až nyní odhodlala radnice k nějakému pilotnímu projektu. Krom toho město opět rezignovalo na komplexní řešení parkovacích zón v Praze. Praha je jeden celek a další kouskovaní Prahy uškodí všem Pražanům. Jiný systém zón funguje na Praze 1 jiný na Praze 3 a jiný bude fungovat na Praze 5? Pokud by to mělo dávat ale smysl, tak jen tehdy, že to bude celopražsky řešené! Město chce do konce tohoto roku spustit na Praze 5 pilotní projekt zón placeného stání. Co proto ale dělá? Na dotazy z městské části nereaguje. Veřejná debata či alespoň informovanost občanů ale i místní radnice je naprosto nulová.
Zlepší podle vás zavedení parkovacích zón nějak významně problémy s parkováním v Praze?
Parkovací zóny nejsou samozřejmě samospasitelné! Parkovacích míst v centrálních částech města bude stejně málo a nejsou vytvořeny podmínky, aby se to řešilo výstavbou parkovacích domů, jak to známe například z Rakouska anebo Německa. Pražané by si také měli uvědomit, že stejně jim nikdy nikdo nezaručí, že si zaparkují před svým domem, zvlášť ty z centrálních částí Prahy. To je prostě daň, že bydlí v centru Prahy. Na Barrandově se například nedávno dělaly studie, zda se zde vyplatí postavit parkovací domy. Návratnost vložených financí by byla ale minimální, a proto se od toho odstoupilo. Lidem se to zdálo drahé a daleko... Raději pak krouží půl hodiny a hledají vhodné místo co nejblíže svému domu. Parkovací zóny, které nejsou přímo v centru, například u nás na Praze 5, jsou jednoznačným bojem proti dojíždějícím Středočechům za prací do Prahy, kdy svá auta u nás zaparkují a pokračují dále městskou dopravou a místní nemají, kde parkovat. Ten moment je ale nutné řešit zaváděním tak zvaných P+R parkoviště – zaparkuj a jeď hromadnou dopravou, kterých je málo, nejsou dobře dostupná a jen minimálně se počítá s jejich dalším rozšiřováním. Jednou z hlavních podmínek parkovacích zón by mělo být také to, že co se zde vydělá, mělo by se použít na výstavbu právě parkovacích domů a záchytných parkovišť P+R. O tom magistrát ale nic neříká a složitě a takřka tajně zavádí nový systém parkovacích zón.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Anička Vančová