Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

ČSSD začíná námluvy s Paroubkem. Sebevražda, nebo dobrý marketing na příští volby? Komentář Štěpána Chába

komentář 02.11.2017
ČSSD začíná námluvy s Paroubkem. Sebevražda, nebo dobrý marketing na příští volby? Komentář Štěpána Chába

Autor: Facebook

Popisek: Jiří Paroubek

Po volbách se začalo plakat nad tím, že staré strany zažily propadák, protože a protože a protože a tak dále. Proč spadla ČSSD, když její program by měl oslovovat tu chudší část společnosti a chudší část společnosti je i ta větší část společnosti? Proč se chudší část společnosti raději rozhodla pro velkopodnikatele Babiše? A proč si ČSSD myslí, že znovuzrozením Paroubka po příštích volbách zase ovládne Strakovku?

Začaly námluvy mezi ČSSD a Jiřím Paroubkem. Volební debakl ČSSD utvrdil v tom, že je potřeba začít pracovat na změnách. A změna rovná se jediné – změna lídra. Protože lídr je vidět, lídr je slyšet. A Bohuslav Sobotka nebyl ani to a ani to druhé. Bohuslav Sobotka byl svědomitý úředník, ale velmi špatný lídr. A protože je doba konzumní a rychlá, potřebuje politika nikoliv tichého a pracovitého úředníka, ale toreadora, který bude zabodávat šípy svého ostrovtipu do šíjí protivníků. Nebo který, což je Paroubkova metoda, půjde, hlava na hlavu, do střetu s býkem čelně.

Dluhy, to je to, čím ČSSD poničila zemi a co teď ničí ČSSD

Stejně jako Zelení, potácí se ČSSD nyní pod nánosem nesplatitelných sta milionových dluhů. A stejně jako u Zelených, začínají v ČSSD rošády ve vedení. Jenže ČSSD byla doposud stranou vlády nebo silné opozice. Teď skončila na hranici vstupu do sněmovny. A tak, jako malý Jarda, chce ČSSD pozvat svého bývalého velitele Jiřího Paroubka a zažít zase ten extatický pocit z vítězství, ke kterému je Paroubek kdysi dovedl. A vědí proč. V jejich vedení byly jen dvě dostatečně politicky buldočí osobnosti. Byly jimi Miloš Zeman a Jiří Paroubek. Oba zarputilí bojovníci za sněmovní koryto.

Paroubek byl slyšet tím, jak kopal do „nepřátel“

Bohuslav Sobotka slyšet nebyl. Jeho ozubená politika smíru a nevýrazné politiky bez osobnosti nikoho neoslovila. Proto ten pád. ČSSD získává pocit, že sebevraždou se jménem Paroubek získá nazpět svou ztracenou slávu. Ale nezíská. Proč? V politice není dobré otáčet se zpátky. Vyplují vždy nebezpečné a nedořešené kauzy, před očima vyvstanou pohřbení bubáci minulých let.

Co potřebuje ČSSD pro svou záchranu?

Novou tvář, nového buldoka. Pokud instaluje do vedení sebevraždu jménem Paroubek, může se těšit na pokračování své kmotrovské politiky zákulisních her, politiku destruktivní, politiku bez vize, politiku, která stojí na vyhraňování se proti opozici, nikoliv na konstruktivní spolupráci a budování státu. Zkrátka bude pokračovat v tom, za co dostala v posledních volbách vyúčtování od voličů.

Politika pro masy, politika marketingu

Ovšem když se ve výsledku na politická klání koukneme zpovzdálí, zjistíme, že politika není souboj ideí, souboj levice s pravicí. Politika je pouze souboj marketingu. Marketingu, který se musí dělat celé čtyři roky volebního období. Politik, který chce vyhrát, musí být dost drzý, musí umět vrážet kudly do zad svým spojencům tak, aby on vyzněl jako oběť, musí být dostatečně lidový a líbivý. Nejde ani tak o politiku a její výsledky, ty se namanou jen jako přídavek k věci. Hodnocení každé vlády bylo a také vždy bude velmi prozaické – stojí to za hovno – a záleží na marketingu, kam to hovno před volbami přehodí. Na kterou politickou stranu. Ta, která ho chytí, ta si zažije v příštích volbách fiasko. Takže bavit se o tom, že selhala ČSSD? Proč? Selhal jen její marketing. Postavil do čela člověka bez výrazu a osobnosti a nechal se sežrat dravějším marketingem ostatních stran. Paroubek vlastně může být vcelku fajn tah. On buldok je. Bude na Babiše a spol. dupat tou svou zarputilostí až se budou brány pekla otřásat. To by nějaké to procento v příštích volbách hodit mohlo. Člověk, který politiku sleduje, má z nástupu Jiřího Paroubka do sedla ČSSD kopřivku. Ne-li kurděje. Člověk, který politiku nesleduje, pocítí jen to dupání. A třeba se mu zažere do paměti. Dost bylo ideí a vizí, my chceme marketing. A ten s Paroubkem přijde.

 

 

 

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Štěpán Cháb

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace