Jana Nagyová Nečasová změnila barvu… i profesi. Otevřela si záhadný obchod s podezřele lacinou, údajně luxusní módou. Je jen mizerná obchodnice, anebo jde o fintu?
25.05.2016
Foto: Webové stránky projektu
Popisek: Jana Nečasová si na pražském Andělu otevřela butik, kam ale není lehké se vůbec dostat... Modelky na jejích webových stránkách prezentují modely určené zjevně „vrchním ředitelkám“.
Bývalá šéfka Úřadu vlády, zdá se, rozjíždí nové podnikání. Už nechce být osobní koučkou, dala se na módu. A jako důkaz sama změnila image. Z blondýny je teď liška ryšavá, patrně se domnívá, že je to in. Jenže v jejím novém butiku se jaksi nedá nakoupit.
MF DNES se rozhodla zjistit, jak to v pražském butiku Jany Nečasové vypadá. Jenže nezjistila takřka nic, lidem z Mafry tu prý nic neprodají. Živnost si někdejší šéfka sekretariátu premiéra Petra Nečase a jeho nynější manželka proslulá svou vášní pro kabelky založila koncem března a obchod právě rozjíždí.
Nečasová prodává kabelky
Zároveň ji ale čeká několik soudů a také žaloba v kauze korupce exposlanců a krácení daně. Nečasovou totiž detektivové obvinili, že nezaplatila darovací daň z drahých kabelek, šperků či oblečení, které dostávala od vlivných lidí. Pro módu tedy měla Jana slabost odjakživa. Její butik se údajně zaměřuje na prodej nadčasového oblečení a nechybí ani Nečasové oblíbené kabelky. Jen jsou výrazně levnější a kvalita už od letmého pohledu podstatně jinde, než jsme u paní Nečasové zvyklí. A pak je tu ještě maličkost. Nakoupit v Janině butiku je úkol hodný Mistra Yody.
Jana Nečasová změnila barvu vlasů
Individuální přístup smrdí
Na stránkách se totiž dozvíte jen to, že jde o salon, kterému jde o individuální přístup k zákazníkovi a že se tedy musíte objednat na osobní schůzku. Dost zvláštní u obchodu, kde šaty stojí dva tisíce a sukně devět . Být v ceně o pár nul víc, člověk by ty obstrukce možná i chápal. Co chybí úplně, je informace o původu nabízené módy – jde o dovoz? Odkud ale? O českou módu? Od koho? Prostě záhada. Leda že by…
Že by „obchodováním“ zdržovala soudy?
Vnucuje se otázka, jestli založením obchodu nesleduje Nečasová taktiku pro nadcházející soud. O něčem podobném se totiž mezi lidmi, kteří Nečasovou znají, před časem mluvilo. „Pokud již paní Nečasová v té věci nevypovídala, teoreticky by mohla tvrdit, že si opatřovala zboží pro nový obchod, ale i to by musela doložit. Asi by taková taktika u soudu neměla význam, protože by musela tvrdit, že měla úmysl už jako šéfka kabinetu premiéra založit si obchod, ale to je na hraně logiky. Navíc pokud někdo říká, že jí danou věc daroval, tak i v případě, že by ji zpeněžila, musela by daň zaplatit,“ míní advokát Jaroslav Ortman. Nečasová se k tomu nevyjádřila.
Novináři nemají na kabelky nárok
„Vybíráme pro vás nadčasové modely, které skvěle padnou a v šatníku se moc neohřejí, protože je budete rády nosit. Navštivte nás a vyberte si svůj nový módní kousek. Rády vás přivítáme,“ honosí se reklama podpořená fotografiemi s modelkami v perfektně padnoucím oblečení. I fotky působí slušně – kombinace streetového prostředí, casual módy a zajímavých detailů. No dobře. Na adrese ovšem obchod nenajdete. Jen zvonek, na který nikdo nereaguje. Pokud si zboží objednáte přes mail, ozve se vám Nikola Nagyová, dcera Jany Nečasové, a domluví si s vámi schůzku. Pokud ovšem neprolustruje vaše číslo a nezjistí, že jste třeba novinářka. V tom případě máte smůlu stejně jako kolegyně z MF DNES, která si po netu objednala kabelku: „Vaše rezervace na kabelku Red byla zrušena. Děkujeme za váš zájem, ale s redakcemi MAFRY zásadně nekomunikujeme. S pozdravem, Nikola,“ dočetla se v sms zprávě.
Zajímavá firemní filosofie
NoTime Fashion má být založena na osobním přístupu k zákaznicím. Evidentně to zahrnuje i důkladnou lustraci… Jako butik je firma dost mimo jak zbožím, tak paranoidním přístupem. Co se to tedy v nenápadném smíchovském činžáku vlastně děje? Asi je zbytečné podotýkat, že Jana Nečasová se k celé kauze zatím nevyjádřila.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Lucie Kolouchová