Tragédie, zoufalství, chlast a zvratky v exkluzivním čase. Nova už nepluje Na vodě, ale je totálně na dně, píše kritik. A proč Tomáš Klus přerušil hudební kariéru? Tak to klobouček

17.03.2016

Autor: TV Nova

Popisek: Tomáš Klus se upsal nováckému seriálu Na vodě

První ohlasy na seriál Na vodě mluví o totálním úpadku TV Nova. Zdá se, že přicházejí časy, kdy budeme nostalgicky vzpomínat na nováckou Hospodu, právě té se totiž Na vodě tak nejspíš blíží, jen nemá ten devadesátkově nostalgický pel. Nova už dělá cokoliv, aby udržela diváky. Co všechno je ale český divák ještě ochotný tolerovat?

Nový český seriál – tohle spojení v poslední době nahání husí kůži, případně rovnou osypky.  Vyčnívá Na vodě z řady? Samá voda! Je sice od tvůrců hezké, že diváky vytáhli ze supermarketů, kanceláří a záchytek ven k vodě, nicméně z tohoto seriálu budou mít jedině žaludek na vodě. I tenhle v pohodě plní kritéria splaškových seriálů pro jednoduché diváky. Místo herců kašpaři, kulantní zápletky, z nichž by Dietl prodělal nedobrovolnou exhumaci, režie tak divně pitomá, že přímo demonstruje, jak se režírovat nemá. Každá tvůrčí profese je zde předvedena v tom nejhorším světle a utopena na dně českých tvůrčích řek, píše divák s nickem kingik na serveru csfd.cz. A ostatní ohlasy mu jen přizvukují.

Na vodě, totální dno TV Nova

TV Nova je totálně na dně, píše kulturní redaktor a kritik Milan Tesař v Reflexu. Časy, kdy nás TV Nova ve svém programu příjemně překvapovala Comebacky a Okresními přebory, jsou nenávratně pryč. Novu dnes drží nad vodou Ordinace, Ulice a zprávy a zoufale se snaží najít nové lepidlo na inzerenty, kteří by byli ochotni pustit chlup. A jakými že to bojuje hity? Televize spustila už dlouho masivně inzerovaný seriál Na vodě. „Název je příslušný, neboť zběžný divák zásluhou tohoto blábolu konstatuje, že česká hraná televizní tvorba nemá absolutně žádné dno,“ píše Tesař.  Týpka v podání Lukáše Langmajera vyhodí v jeden den žena i šéf a on skončí v říčním přístavu na lodi u bývalého spolužáka. V přilehlé hospodě najde partu žvanilů, kteří se hádají, čí loď má k restauraci připojenou elektriku načerno. Během večera se všichni ožerou do té míry, že si vymění na záchodě trenýrky, náš hrdina pozvrací na hausbótu záchod a… pokračování příště. Tolik asi v kostce podle Milana Tesaře.

Kaiser jako totální ochotník

Proč do něčeho takového jde Nova, chápeme. Proč ale dobré jméno riskuje třeba režisér Milan Cieslar, který už natočil i seriál podle Vladimíra Körnera, anebo herec Oldřich Kaiser, jenž pod „tíhou“ takového scénáře nebude vypadat jinak než jako totální ochotník, to je otázka. Nova se může chlubit miliónovou sledovaností prvního dílu, ale bývaly časy, kdy seriály s milionovou sledovaností končily jako odepsané. Tyto časy jsou zdá se dávno pryč. Přesto je divákova věrnost českému herci obdivuhodná – v žádné jiné zemi se netočí tolik původních dramatických pořadů jako u nás.

Milujeme české herce

Češi své herce milují, Nova na to samozřejmě sází, ale s látkami, jež jsou „na vodě“ do té míry, že jsou bez uzardění prakticky nekoukatelné, to pro ni bude cesta do pekel. I český laskavý a shovívavý divák už ale má dost. „Nebudu se tady bavit o Pavláskovi, který je bezesporu slušným stand-upistou, svérázným tanečníkem a zábavným hostem různých talk-show, ale hrát by nemohl ani ve školním představení liberecké pomocné školy. Ani o Klusovi, který jestli kvůli tomuto „veledílu" přerušil svojí písničkářskou kariéru, tak to potom klobouček. Ale o hercích, které mám rád, jako Kaiser nebo mladej Langmajer. Ti tomu opravdu moc nedali. Zkrátka nulový scénář a ještě k tomu herecky odfláknutý,“ znechuceně se ozývá na csfd.cz. A Nova zdaleka nekončí, rozjíždí další seriál – Drazí sousedé, tentokrát „pro změnu“ o mladé ženě, unikající z města do šumavského národního parku…

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Lucie Kolouchová