Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Leží váš pozemek v cestě dálnici? Přestaňte se bránit, nebo vám ho vyvlastní, varuje ředitel ŘSD Kroupa

23.02.2015
Leží váš pozemek v cestě dálnici? Přestaňte se bránit, nebo vám ho vyvlastní, varuje ředitel ŘSD Kroupa

Autor: Ilustrační foto rsd.cz

Popisek: Noční můrou šéfa ředitelství silnic a dálnic Jana Kroupy prý je řada majetkoprávních sporů o vyvlastněné pozemky pod stavbami. Respektive to, že na vyvlastňovací řízení dojde.

Šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa prozradil, kde pravděpodobně sáhne k vyvlastňování. Prý je to ale jeho noční můra. Naznačil také, kdy by konečně mohly končit spory se společností Eurovia o rekonstrukci dálničních mostů před Ostravou. Jen za právní zastoupení v této při stát už vyplatil desítky milionů korun.

Posledním hostem nedělních Otázek Václava Moravce České televize byl šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa. Vyjadřoval se nejen k vadným dálničním mostům před Ostravou, o které se ministerstvo pře se společností Eurovia. „Znalecký posudek říká, že v létě začne docházet k nevratným poškozením a v tom extrémním stavu může dojít přímo k destrukci,“ varoval Kroupa. Proto je třeba začít situaci urychleně řešit. Práce na opravě začnou přibližně za měsíc a půl a skončí v květnu. V této době budou dálniční přivaděče uzavřené.

Desítky milionů za právní služby, ale kdy bude konec?

V květnu ale bude ukončena jen provizorní oprava. Bude muset následovat i další úprava, ta by se ale měla odehrát bez uzavírek nebo maximálně za uzavírek částečných. Náklady s tím spojené budou zahrnuty do arbitráží a soudních řízení se společností Eurovia. Jen na prvních službách ale v tomto sporu byly vyplaceny desítky milionů korun a je jen těžko říct, kde se náklady na právní spory zastaví.

„To neumím říci, protože arbitráž je nezávislá, ale jak to vidíme v jiných kauzách, tak by spory mohly skončit i u Ústavního soudu. Ale dnes to vidím tak, že by tyto spory mohly skončit v červnu příštího roku,“ odhaduje Kroupa.

Nejspíš budeme muset sáhnout i k vyvlastňování. Ředitel naznačil kde

ŘSD se prý také bude snažit urychlit výstavbu dálnic, ale podle Kroupy je třeba uvědomit si, že výstavba liniových staveb má své zákonitosti a chvíli to trvá. Pro letošek ŘSD disponuje rozpočtem 41 miliard a ŘSD má snahu věci posouvat dopředu. „Nebudu zakývat, že v loňském roce ředitelství neprospěla častá výměna vedení,“ posteskl si Kroupa. Prozatím věří, že plán proinvestování těchto prostředků se podaří splnit. Nezávisí to ale jen na ŘSD. „Uděláme pro to maximum, ale neumím to určit,“ podotkl Kroupa.

Jeho noční můrou prý je řada majetkoprávních sporů o vyvlastněné pozemky pod stavbami. Přesněji řečeno je pro něj noční můrou to, že na tato vyvlastňovací řízení dojde. „Nejblíž k tomu jsme na dálnicích D3 a D11,“ prozradil host.

A pokud jde o modernizaci D1, nedávno došlo k vyřazení italské firmy, která nabídla nejnižší cenu za modernizaci dvou úseků. Kroupa se prý s případem seznámil a s vyřazením Italů se ztotožnil, protože společnost nedodala část dokumentace. „Jak by k tomu přišly další firmy, které tu dokumentaci dodaly,“ podotkl ředitel. Připravuje se prý také plán rychlejší modernizace nejdůležitější dálnice v Česku.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace