Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nebezpečný řidič není borec, říká nový ministr dopravy. Prozradil také, co se stalo, když přišel na ministerstvo

05.01.2015
Nebezpečný řidič není borec, říká nový ministr dopravy. Prozradil také, co se stalo, když přišel na ministerstvo

Autor: ČT

Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok chce ‘zrestartovat‘ BESIP, aby se podařilo snižovat počty tragických dopravních nehod. Stejně tak ho nenechává klidným situace na železnici, kde také počet usmrcených lidí roste.

Ministr dopravy Dan Ťok v nedělních Otázkách Václava Moravce České televize popisoval, na co se musíme připravit v roce 2015. Chystá se například měnit přemýšlení lidí, kteří oceňují nebezpečnou jízdu. Nebezpečný řidič není podle Ťoka ‘borec‘. Z ministrových úst zaznělo i poslední varování ke známé firmě. Snažil se také zbořit jeden mýtus o cenách českých dálnic. Prozradil navíc, s čím vším se setkal, když na rezort přišel.

„Co se stalo mnohým mým předchůdcům, je to, že si neuvědomili, že ministerstvo je útvar, který má stovky lidí, ale oni se obklopili asi dvacítkou nejbližších. S ostatními pak nespolupracovali. Ministerstvo nejvíc trpí tím, jak rychle se mění vedení rezortu,“ zahájil své vystoupení ministr. „Když jsem přišel na ministerstvo, tak tam lidé proti sobě bojovali nebo si dokazovali, kdo je důležitější,“ pokračoval.

V prvním kvartálu letošního roku proto chystá určité změny, které by ale měly být jediné za jeho funkční období. Následně chce dosáhnout toho, aby spolu zaměstnanci spolupracovali a pracovali ve prospěch občanů. Na to podle Ťoka možná trochu zapomínají a je třeba jim to připomínat dnes a denně. Zároveň však ujišťoval, že ministerstvo rozhodně není v rozkladu.

Toto považuji za zvláštní

Ministr chce zároveň ‘zrestartovat‘ BESIP, aby se podařilo snižovat počty tragických dopravních nehod. Stejně tak ho nenechává klidným situace na železnici, kde také roste počet usmrcených lidí. „Musíme pracovat s represí i s výchovou lidí,“ podotkl Ťok. Považuje za velmi zvláštní, když lidé oceňují překračování povolené rychlosti na silnicích. „Když někdo ujede vzdálenost mezi Prahou a Brnem za hodinu dvacet místo dvou hodin, pokud by jel povolenou rychlostí, tak my si o něm myslíme, že je to borec. To se musí změnit,“ uvedl šéf rezortu. Takové lidi je třeba veřejně odsoudit a potrestat.

Poslední varování hodlá vyslat také firmě Eurovia, kvůli údajně nebezpečným mostům na severu Moravy. Společnost prý dostane poslední varování, aby mosty opravila. Pokud s tím na vlastní náklady nezačne, stát uplatní další kroky, přičemž zaplacení nákladů bude požadovat po firmě. Eurovia má podle Ťoka čtrnáct dní na to, aby začala opravovat. „Já pevně věřím tomu, že Eurovia předloží plán opravy a my ho podepíšeme. Ale máme i plán B,“ uvedl šéf rezortu.

V letošním roce zahájíme výstavbu asi 60 kilometrů dálnic

Rád by také odstartoval stavbu dalších dvou úseků dálnice D3 v jižních Čechách. Chtěl by si posvítit i na situaci okolo D8 na severu Čech. „V letošním roce zahájíme výstavbu asi 60 kilometrů dálnic,“ prozradil. Dodal však, že v to počítá i rychlostní komunikace.

Za mýtus přitom označil často opakovanou tezi, že má Česko pomalu nejdražší dálnice v Evropě. Jako ministr dopravy to nevidí tak tragicky. „Nechci polemizovat s tím, že se dají dálnice stavět rychleji a efektivněji. Na druhé straně jsou možná poslední soutěže vysoutěženy za ceny nižší, než by měly být,“ prohlásil. Má však za to, že někdy bývají poměřovány záležitosti, které ve skutečnosti příliš poměřovat nelze.

Potýká se i s tím, jak se v minulosti zastavila výstavba komunikací. Teď se rozbíhá příprava nových projektů, aby v budoucnu bylo co stavět. Nehodlá však investovat jen tak do něčeho, co by nemělo smysl. To prý bude raději vracet evropské peníze do Bruselu. „Moje priorita je smysluplně vyčerpat co možná nejvíc. Dneska hrozí, že budeme vracet deset miliard,“ prozradil ministr divákům. V příštím programovacím období si proto chce počínat efektivněji. Jako profesionál počítá s tím, že se zřejmě nepodaří vyčerpat všech deset miliard.

Modernizace D1

V pořadu se nevyhnul ani tématu modernizace dálnice D1. Plánuje prý, aby se stavělo sedm dní v týdnu a čtyřiadvacet hodin denně. Nebude to ale hned, protože některé úseky jsou vysoutěženy ještě za starých podmínek. Nové by se mohly týkat třinácti úseků, které se budou ještě soutěžit. „U stavebních firem nebývá zvykem, aby se pracovalo na směny, ale není důvod, aby se to firmy ve stavebnictví nemohly naučit,“ poznamenal. Zřejmě to bude stát víc, ale nebude to nijak dramatické. Zdražení bude podle ministra na úrovni deseti až patnácti procent.

Situace na ŘSD

V závěru svého vystoupení si Ťok posteskl, že mu současný zákon neumožňuje odpovídajícím způsobem ohodnotit práci generálního ředitele na ŘSD. Ten prý bere osmdesát tisíc korun, což je nesrovnatelné s tím, že rozhoduje o projektech za miliardy.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace