Úděsná předvánoční ČT: Celodenní reportáže z teroristického útoku, nekonečné reprízy, souboj vykradených pohádek a skrytá reklama... A každou hodinu premiér Sobotka
22.12.2016
Foto: Facebook
Popisek: Typický záběr posledních dnů na ČT 24; Mluvčí berlínské policie
Čeho se dočká televizní koncesionář v době, kdy má konečně čas si díky dovolené odpočinout a kvůli nejdelším nocím v roce a mizernému počasí se často uchýlí k televizi? Například živých přenosů s německých vánočních trhů, ovšem „zpestřených“ dalším teroristickým útokem. Pak také reportáží z nákupních center se skrytou reklamou. A každou hodinu nejméně jednoho vystoupení premiéra Sobotky. Nejvíce je však odkázán na nekonečné množství repríz, které se opakují stále dokola, podobně jako tisíckrát vysílané pohádky.
Letošní televizní adventní nabídku by nevymyslel ani ten největší pesimista. Letos poprvé jsme se dočkali živých přenosů z krásných vánočních trhů v Berlíně, bohužel však krutě „zpestřených“ dalším brutálním teroristickým činem. Na obrazovkách ČT 24 bylo každých pár minut možné zhlédnout zničený obří vánoční strom, který se stal obětí teroristy, podobně jako desítky dalších nevinných lidí. Navzdory další tragédii však byla pozornost, která jí byla věnována, zcela neúměrná. Člověku bylo do pláče nejen z této smutné podívané, ale také z evropské politické reprezentace, která se namísto okamžité rezignace nestydí již více než rok slibovat větší ochranu hranic EU. Přes varování americkými tajnými službami, že Evropě hrozí před Vánocemi teroristické útoky, nechala své voliče napospas trestuhodné nedbalosti, především v zájmu falešné korektnosti. Až teprve poté se odhodlala zpřísnit bezpečnostní opatření.
Adventní infoshow se skrytou reklamou
Znechucení vyvolává také další adventní „infoshow“, odehrávající se na obrazovkách veřejnoprávní televize. Ta se v posledních letech s oblibou vyžívá v reportážích z různých nákupních center, kde se odehrává zrůdné nákupní šílenství. Namísto toho, aby je zcela ignorovala, prostřednictvím skryté reklamy propaguje některé, předem zvýhodněné firmy a obchody. Je to náhoda, že jedna z pozitivních reportáží se odehrávala v prodejně firmy, která velmi trapným způsobem propagovala své hračky v letošní StarDance?
Pryč s nejlepším!
A další nešvar. Nedávno jsme pochválili dramaturgii České televize za to, že vysílá, byť pozdě večer, nejlepší, mezinárodně proslulé televizní seriály, například Pana Selfridge, Šílence z Manhattanu nebo Vládu. Podařilo se nám na ně dokonce nalákat několik našich čtenářů. Jenomže, ti stačili zhlédnout maximálně jeden, dva díly a ČT jejich vysílání před Vánocemi zastavila. Kdy jindy by ovšem měla svým koncesionářům nabídnout kvalitní díla, než za dlouhých a svátečních zimních večerů? Místo toho se její diváci dočkají nekonečných repríz starých estrád, filmů a inscenací. Je ovšem nutno přiznat, že jsou často lepší variantou, než některé nově natočené pořady nebo souboj nezřídka stupidních a vykradených pohádek. Ty bude ČT nejspíše natáčet a vysílat tak dlouho, dokud budou překračovat milionovou hranici sledovanosti. Ale možná se to brzy změní. Vždyť v pátek dokázala pohádku Čert ví proč na ČT 1 a Honzu málem králem na Nově porazit Šípova Všechnopárty. V úterý pak nad „veřejnoprávní“ Dešťovou vílou drtivě zvítězila komerční Ordinace v růžové zahradě.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Adéla Hofmanová