Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kdo koho vlastně spláchl? Česká televize drtí privátní stanice, především v souboji kriminálních seriálů. Neskutečné blbosti versus to nejlepší

11.02.2016
Kdo koho vlastně spláchl? Česká televize drtí privátní stanice, především v souboji kriminálních seriálů. Neskutečné blbosti versus to nejlepší

Foto: ČT

Popisek: Bolek Polívka alias major Plíšek v seriálu Případy 1. oddělení

V neděli večer se odehrál zajímavý souboj státní televize a privátních stanic. Deník Blesk hned druhý den bombasticky tvrdil, že novácká premiéra seriálu Na vodě spláchla Zločin v Polné, natočený Českou televizí a V.I.P. vraždy z produkce Primy. Skutečnost je však taková, že všechny tři pořady měly přibližně stejnou sledovanost kolem milionu diváků. Jestli někdo někoho „spláchl“, pak to byly pondělní Případy 1. oddělení v ČT.

Případy 1. oddělení totiž  vidělo podstatně více diváků  než premiéry komediálního seriálu Novy Na vodě i masivně propagovaných V.I.P. vražd televize Prima. I když se Česká televize pustila do nesmyslného souboje se svou konkurencí, je chvályhodné, že alespoň v případě Zločinu v Polné nebo právě Případů 1. oddělení, vytvořila určitou přidanou hodnotu. Kromě toho, že  v nich byly rekonstruovány kauzy, které se skutečně staly,  jsou i  jinak věrohodné. Mimo jiné díky autentickému prostředí a  výtečným hereckým výkonům. Ve srovnání s nimi působí V.I.P. vraždy   směšně amatérsky. Scénář, vycucaný z prstu, umělé prostředí, velmi nepřesvědčiví, ne-li přímo trapní herci. Jeden příklad za všechny: O co byla scéna s Bolkem Polívkou, zachraňujícím matku s dětmi v epizodě, nazvané Olizovač, napínavější než hysterická Sandra Nováková ve finále úvodního dílu V.I.P. vražd.  

Jen o pár mrtvol záživnější

V.I.P. vraždy strhali jak kritici, tak diváci. Mirka Spáčilová z idnes.cz  při srovnání televizních novinek trefně konstatovala, že V.I.P. vraždy jsou jen o pár mrtvol záživnější než Na vodě.  A ještě vtipnější byli samotní diváci, kteří navíc recenzi Spáčilové považují za příliš milosrdnou, protože jí přidělila 50 procent. Myslí si, že by měly dostat maximálně 15 procent a to ještě s přimhouřenýma očima. Podle Franty jsou Vraždy horší než turecké a venezuelské telenovely, a ve srovnání s Případy 1. oddělení jsou neuvěřitelně  naivní. Karel naštvaně glosuje, že něco tak  hloupého a slabého  dlouho neviděl,  Jarmila přitakává a dodává, že jde o neskutečnou blbost.   

Zločin v Polné jedním dechem

Spokojeni jsou naopak diváci, kteří v neděli večer dali přednost Zločinu v Polné. Ten si získal řadu pochvalných reakcí, především na stránkách České televize. Opravdu málokdy se odvysílání některé novinky setká s tak nadšeným ohlasem. Ovace sklidil především Karel Heřmánek junior za  roli Leopolda Hilsnera, oběť jednoho z největšího justičních omylů u nás. Radka se přiznává, že dvoudílný film sledovala jedním dechem, další si myslí, že to je jedna z nejlepších věcí, jaké Česká televize v poslední době natočila. Vnímaví diváci také ocenili  aktuálnost  Zločinu v Polné i v dnešní době. Někteří byli zaskočeni faktem, že  se profesor Masaryk stal v době „hilsneriády“ terčem útoků a nenávisti, zatímco o pár let později byl oslavován jako „tatíček osvoboditel“. Helena si dokonce myslí, že by film měl být uveden v kinech spíše než Renčova Lída Baarová. Příjemným překvapením je i množství zasvěcených komentářů, týkajících se historie, i dodnes nevyřešených vražd v Polné. 

Nejlepší český kriminální seriál současnosti

Velmi příznivě také publikum reaguje na druhou řadu Případů 1.oddělení. „Sakra, ten první díl druhé série je skvělý,“ píše Dawe. Najdou se dokonce  i  diváci, kteří si myslí, že kvůli Případům má smysl platit koncesionářské poplatky a že jde o  nejlepší český kriminální seriál současnosti, tím spíše, že rekonstruuje skutečné zločiny. A Mirka Spáčilová to shrnuje: „Případy 1. oddělení patří k vzácným jistotám kvality na rozkolísané křivce  českých seriálů.“ Kritička rovněž připomíná, že na seriálu se podílel jako scénárista i zkušený kriminalista Jan Mareš z pražské „mordparty“ a oceňuje autentičnost příběhů  i to, že se jejich aktéři netváří jako spasitelé vesmíru.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.           

Vložil: Adéla Hofmanová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace