Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Cyklostezka parkem Folimanka. Geniální, nebo nebezpečné?

02.05.2013
Cyklostezka parkem Folimanka. Geniální, nebo nebezpečné?

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Cyklisté podle místních rychlou a bezohlednou jízdou ohrožují chodce. Ilustrační foto

Otevírání nových cyklostezek se mnohdy neobejde bez zdviženého obočí nad tím, kolik taková relativně jednoduchá stavba stojí milionů. To naštěstí není případ nové trasy v pražském parku Folimanka, kde stačilo usadit několik svislých o vodorovných značek a stezka byla za 100 tisíc korun hotová. Přesto z ní nejsou zdaleka všichni nadšeni.

Nová asi tři čtvrtě kilometru dlouhá cyklostezka vedoucí po příkré ale poměrně široké silničce parkem Folimanka cyklistům zásadně zjednoduší a zpříjemní cestu z Nuslí na Vinohrady a dál do centra. Pokud chtěli cyklisté dodržet všechny předpisy, museli totiž dosud parkem kolo buď vést anebo zápolit s auty na hlavní silnici, což je zvlášť při jízdě do kopce pro obě zúčastněné strany extrémně nepříjemné. Trasa, kterou zaplatila a zrealizovala Technická správa komunikací, tak elegantně spojila již stávající sítě cyklostezek.

Stezka propojí výškové hladiny

„Je to spojení dolní úrovně kolem Vltavy, kde dnes jezdí hodně lidí, a horní na úrovně Vinohrad, kde je mnoho pracovních příležitostí a kam se lidé potřebují dostat,“ říká Vratislav Filler ze sdružení Auto MAT a dodává, že lidé na kolech tudy jezdili i dříve, ale odporovalo to dopravním předpisům. Proto v podstatě stačilo jízdu v parku zlegalizovat tím, že se podél její trasy umístily příslušné značky. Dosud tady totiž stejně jako v jakémkoli jiném parku mohl cyklista dostat pokutu až 2000 korun, při správním řízení pak až 2500 korun.

Podle místních jsou cyklisté v parku nebezpeční a bezohlední

Najdou se ale i kritikové tohoto nápadu, který mimo jiné v loňském roce vyhrál hlavní cenu v soutěži „Cykloopatření pro Prahu“. Překvapivě jsou to místní lidé. Těm rychle projíždějící cyklisté vadí a tvrdí, že jsou nebezpeční. Značky upozorňující cyklisty, aby se k chodcům chovali ohleduplně pak považují za zcela nedostatečné nebo dokonce směšné. Sám Vratislav Filler pak přiznal, že by možná bylo vhodnější umožnit jízdu na kole pouze ve směru nahoru, tedy na Vinohrady. Někteří cyklisté totiž skutečně po parkové cestě projíždí velmi rychle, což je nebezpečné pro chodce, děti ale třeba i pro volně pobíhající psy.

Ušetřit za cyklostezky by se dalo i jinde

Sdružení AutoMAT nyní upozorňuje na další desítky míst, kde by se za velmi nízkou cenu mohla pouhou změnou značek výrazně podpořit skomírající podpora cyklistiky ze strany hlavního města.

Podle AutoMATu leží na Technické správě komunikací přes čtyřicet nedořešených takzvaných zadávacích karet – dokumentů k realizaci cyklistických opatření. Poslední tyto karty vznikly v roce 2011, od té doby se jejich příprava pozvolna zastavuje. Bez zpracování zadávací karty přitom není možné realizovat konkretní opatření. Navíc prý existuje seznam dalších 60 jednosměrných ulic určených ke zprůjezdnění pro cyklisty v opačném směru, což by také zásadně zvýšilo bezpečnost cestování zejména po centru Prahy.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na . Těšíme se na ně.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace