Hudebníci
MLP Komorní orchestr udiví svým nevšedním názvem. Zkratka znamená Muzika, Láska, Přátelství a vyjadřuje okolnosti vzniku i dalšího působení ansámblu. V roce 2003 oslovil kontrabasista Jiří Pellant k muzicírování na Šumavě několik svých hudebních přátel, kteří se zde v této době zdržovali. Společné sdílení hudebních radostí vedlo k založení orchestru pod názvem Pellant Colegium, později Musica Lucis Praga. Od roku 2019 přijali členové orchestru výše uvedený název MLP, který znamená přátelská setkávání s láskou k hudbě.

V orchestru hrají členové našich předních symfonických těles, České filharmonie a Symfonického orchestru Českého rozhlasu, stejně jako řada hráčů renomovaných komorních sdružení. Orchestr je každé léto velmi aktivně činný v kolébce svého vzniku - na Šumavě, má však za sebou i nespočet důležitých koncertů po celé České republice, například v pravidelné spolupráci s houslistou Václavem Hudečkem.
Markéta Stivínová jako dcera flétnisty, multiinstrumentalisty, skladatele Jiřího Stivína, a sestra dalších sourozenců věnujících se hudbě, vyrůstala v mimořádně hudebním prostředí.

Studovala hru na flétnu na pražské konzervatoři ve třídě Jana Hecla (1985-1991), pokračovala na pedagogické fakultě University Karlovy (1991-993) v oboru hudební výchova a sbormistrovství, studia uzavřela opět hrou na flétnu u Jiřího Válka na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze (1993-1997). Je sólistkou souboru Collegium Quodlibet Jiřího Stivína, orchestru Art n Romana Z. Nováka a komorního dua April. S duem April koncertuje doma i v zahraničí (Anglie, Belgie, Německo, Rakousko, Turecko). Věnuje se převážně komorní hudbě. Již od dob studií na konzervatoři se aktivně věnuje výuce hry na flétnu jako učitelka na hudebních školách a v posledních letech vyučuje také soukromě. Pravidelně spolupořádá hudebně improvizační kurzy ve Všenorech u Prahy v centru Cap-Art.
Roxana Hädler (na snímku níže z jejích oficiálních webových stránek), dcera zpěvačky Zuzany Stirské, začala harfu studovat v devíti letech na Gymnáziu a Hudební škole hl. m. Prahy u Hany Müllerové a později u Kateřiny Englichové. Po ukončení čtvrtého ročníku gymnázia přestoupila na Pražskou konzervatoř a posléze byla přijata na Akademii múzických umění v Praze, kde pod vedením první harfistky České filharmonie Jany Bouškové získala magisterský titul.

V roce 2014 získala Roxana druhé místo na mezinárodní soutěži v německém Sandstedtu a v letech 2015 a 2017 zvítězila dvakrát po sobě na mezinárodní harfové soutěži prof. Karla Patrase. Úspěšně se také zúčastnila interpretační soutěže Talentinum Zlín a Showcase 2022, kde byla vybrána, aby se předvedla jako sólistka na festivalu Dvořákova Praha pod taktovkou Radka Baboráka. V roce 2020 vyhrála konkurz do Akademie České filharmonie, v září téhož roku získala místo 1. harfistky Filharmonie Hradec Králové a v roce 2022 vyhrála konkurz do Akademie Symfonického orchestru Českého rozhlasu. Spolupracuje s mnohými českými i zahraničními orchestry jako např. s Českou filharmonií, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, PKF – Prague Philharmonia, Baborák Ensemble, Junge Sinfonie Berlin, Filharmonií Hradec Králové, Filharmonií Bohuslava Martinů, Českým národním symfonickým orchestrem, Epoque orchestra a mnoho dalších. Kromě orchestrální se Roxana věnuje také sólové hře.
|