Za protlačení své šéfky do televize dá ministerstvo půl milionu. „Tak formulovanou státní zakázku jsem ještě neviděl,“ říká šéf etické komise Asociace PR agentur
02.05.2015
Autor: ČT
Popisek: Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová-Tominová v pořadu Máte slovo
O pozoruhodném tendru, který vypsalo Ministerstvo práce, píše server iDnes.cz. Vítězná firma by se za necelého půl milionu korun měla snažit dostat resort do vysílání rozhlasu a televize. V požadavcích je i živý vstup ministryně Michaely Marksové v Událostech ČT. Jenže podle PR agentur je zakázka absurdní. Korunu tomu nasadil moderátor Václav Moravec svým komentářem na Twitteru.
Podle serveru byla zakázka vypsána 22. dubna prostřednictvím webu gemin.cz. Nabídky mají zájemci posílat do 4. května. Ministerstvo předpokládá, že hodnota poptávaných služeb bude 466 000 korun.
V přílohách k zakázce se prý píše, že ministerstvo hledá firmu, jež by do médií prosadila informace o sociální práci a semináři, jenž jí bude věnován. Ministerstvo zároveň uvádí konkrétní média a pořady, kam vítězná PR agentura má prosadit téma a s ním spojené, předem vybrané lidi. Má jít o Český rozhlas (ČRo), Českou televizi (ČT) a Českou tiskovou kancelář (ČTK).
Resort prý také požaduje, aby PR agentura zajistila tiskovou konferenci s účastí až 15 novinářů, tiskovou zprávu pro ČTK a další média a mediální partnerství s ČRo, jenž by opakovaně odvysílal krátký spot k semináři a tři až pět předtočených rozhovorů s odborníky na sociální práci.
Vítěz tendru má zajistit vstup Marksové ve večerních Událostech ČT
Ministerstvo rovněž chce, aby PR agentura prosadila pro téma až čtvrthodinu v pořadu ČT Studio 6, v němž by promluvilo až sedm vybraných odborníků, a také vstup ministryně Michaely Marksové (ČSSD) v Událostech. „Završením celé komunikační kampaně by mělo být vystoupení ministryně práce a sociálních věcí dne 19. 5. 2015 v hlavním večerním zpravodajství České televize,“ uvádějí údajně dokumenty.
Takovou formu zakázky ale samy PR agentury kritizují. „Takto formulovanou státní zakázku jsem ještě neviděl. Vyžadovat jako povinné plnění konkrétní reportáže v konkrétních médiích, dnech, časech a dokonce stopáži je absurdita a je to zcela extrémní,“ řekl serveru Vladimír Bystrov, předseda etické komise Asociace public relations agentur.
Zajistit konkrétní prostor v médiích nelze
Podle něj profesionální PR agentury, jež dbají etického kodexu asociace, nesmějí závazně slibovat něco, co nemohou splnit. „A z povahy věci vyplývá, že zajistit konkrétní prostor v konkrétním pořadu a médiu v konkrétním dni, čase a rozsahu nemůžeme, protože respektujeme nezávislost médií,“ řekl serveru Bystrov, zakladatel jedné z největších PR agentur u nás.
Sama ministryně tvrdí, že o zakázce neví. „Nevím přesně, o co jde. Neznám detaily zadání zakázky, a nemohu se k nim proto vyjádřit,“ řekla.
Na zmíněnou zprávu včera ráno zareagoval prostřednictvím svého twitterového účtu moderátor prestižního diskusního pořadu Václav Moravec: „To je k neuvěření: MPSV vypsalo podle MFD půlmilionový tendr na protlačení ministryně Marksové do médií. Získat ji do OVM je téměř nadlidský výkon.“
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Redaktor KL