Lhář, tunelář, zloděj a symbol korupce… Poslanci se častují nadávkami jak ve čtvrté cenové. Na čí hlavu se sesypalo nejvíc urážek a kdo si ve Sněmovně nebere servítky?
12.04.2015
Foto: TOP 09
Popisek: Místo odpovědi na svou interpelaci se Miroslav Kalousek dočkal v Poslanecké sněmovně „urážek a nadávek, které přesáhly i tak vysokou úroveň, která je v naší Poslanecké sněmovně“
Předseda poslaneckého klubu TOP 09 a Starostů Miroslav Kalousek vyzval vedení Sněmovny, aby zvážilo, co vše je ochotno tolerovat ministrům při odpovědích na interpelace poslanců. Kalousek se tak vrátil ke čtvrtečnímu dění ve Sněmovně, kdy ho ministr financí Andrej Babiš (ANO) při interpelacích označil za lháře, tuneláře, zloděje a symbol korupce.
Kalousek uvedl, že se při dotazu na Babiše ohledně konfliktu zájmů jako ministra financí a vlastníka vydavatelství Mafra dočkal místo odpovědi „urážek a nadávek, které přesáhly i tak vysokou úroveň, která je v naší Poslanecké sněmovně“. Místopředseda Sněmovny Petr Gazdík (TOP a Starostové), který jednání řídil, mu slíbil, že se tím vedení komory bude zabývat.
Nový bod jednání – nadávky členů vlády poslancům
„Ten bod se stále ještě jmenuje Odpovědi členů vlády na interpelace, nejmenuje se Nadávky členů vlády poslancům,“ poznamenal Kalousek. Už ve čtvrtek řekl ČTK, že se nebude obracet na mandátový a imunitní výbor, který má takové spory ve své kompetenci, pokud obdrží podnět.
V interpelacích, v nichž se Kalousek obrátil i na premiéra Bohuslava Sobotku ČSSD), se jednalo o partnerství státních a polostátních firem ČEPRO a ČEZ a vydavatelství Mafra. Ministerský předseda uvedl, že chce přísnější pravidla pro marketing státních a polostátních firem.
Debata o stanovování nových pravidel spolupráce státních a soukromých firem
Vydavatelství v páteční tiskové zprávě uvedlo, že pořádání odborných konferencí bylo a je standardním komerčním formátem, který využívají moderní mediální domy v Česku i v zahraničí. „Stejně tak je běžné, že partnery těchto konferencí jsou jak soukromé, tak i státní subjekty,“ sdělila Mafra. Poznamenala, že se to týká i konferencí, pořádaných pod záštitou například vydavatelství Economia a Mladá fronta.
Debatu o stanovování nových pravidel spolupráce státních a soukromých firem vnímá Mafra jako čistě politickou otázku, s níž vydavatelský nebo jakýkoliv jiný byznys nemá a nesmí mít nic společného. „Chtějí-li o marketingových rozpočtech státem ovládaných firem přímo rozhodovat politici, nechť si to legitimně odhlasují v Parlamentu,“ dodala Mafra.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Redaktor KL