Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Selfie v ministerském pojetí. Reklama lidoveckého člena vlády stála majlant. Ta suma vám vyrazí dech

22.12.2014
Selfie v ministerském pojetí. Reklama lidoveckého člena vlády stála majlant. Ta suma vám vyrazí dech

Autor: youtube.com

Popisek: Za svůj 'herecký' výkon v reklamě na české potraviny sklidil ministr zemědělství Marian Jurečka obrovskou vlnu kritiky. Prý chtěl za miliony od daňových poplatníků propagovat především sám sebe.

FOTOGALERIE Na nebi televizních hvězd stále častěji září takové, které jsme tam nečekali – naši současní páni ministři. Zatímco ten z obrany hraje v seriálech za honoráře, jeho „zemědělský“ kolega to pojal úplně opačně. Po pláštíkem propagace domácích produktů září v reklamním spotu, na nichž vydělávají televize. Kolik to stálo a kdo to platí?

„Ministr Jurečka by udělal lépe, kdyby se věnoval více své práci na ministerstvu zemědělství a v Poslanecké sněmovně, místo toho aby se jen zabýval politickým marketingem,“ kritizuje u nás doposud neobvyklou vysokého státního úředníka senátorka a expertka ODS pro zemědělství a venkov Veronika Vrecionová a dodává: „Sebeprezentace pana ministra je příkladná, otázkou však zůstává, co z ní mají čeští zemědělci?“

Stálo to miliony, za herce ale ministerstvo ušetřilo

Podle kritiků propaguje ministr Marian Jurečka v netradičním reklamním spotu především sám sebe, a ještě ke všemu za státní peníze. Nejmladší ministr neváhá vyfotit se s vidlemi či za volantem traktoru, aby názorně předvedl národu, že je mu zemědělství opravdu vlastní. Nyní tedy v kampani, která prosazuje „Vánoce s chutí naší země“, chce osobně upozornit na kvalitní produkci českých zemědělců a výrobců.

Jurečka píše před kamerou štětcem a odříkává reklamní repliku. Kampaň vyšla ministerstvo zemědělství na zhruba 30 milionů korun, z nichž 14 milionů je určeno na samotnou kampaň a 16 milionů na spotřebitelskou soutěž. Jejím pozitivem podle ministerstva je, že se ušetřilo na honoráři pro hlavní hereckou tvář. Pár tisíc!

Jde o výrobky, nebo o Jurečku?

Podobně jako ministr obrany Martin Stropnický, který se i nadále objevuje v nováckém seriálu Kriminálka Anděl, schytal za svůj herecký výstup kritiku i Jurečka, a to i od poslaneckého kolegy z vládní koalice. „V reklamě, ve které si zahrál pan ministr Jurečka, jsem si nevšiml žádné české potraviny. Všiml jsem si jen propagace pana Jurečky,“ řekl MF Dnes Jeroným Tejc (ČSSD).

Své si k tomu řekla i senátorka Vrecionová, podle níž je Jurečkova role v reklamním spotu úsměvná. „Pan ministr v nedávné době tak dlouho kritizoval výdaje ministerstva zemědělství na propagaci, až si nakonec v jedné televizní reklamě sám zahrál. Na propagaci českých výrobků není v zásadě nic špatného, nesmí však sklouznout k propagandě ministra zemědělství. Obávám se, co bude s blížícími se volbami následovat. Předpokládám, že pan Babiš si zahraje v televizní reklamě ministerstva financí na registrační pokladny či ministr dopravy bude propagovat české dálnice. To vše za peníze daňových poplatníků,“ dodala senátorka.

„Tímto počinem ze sebe udělal hereckého klauna, který za peníze nás všech propaguje právě to, co před nedávnem kritizoval. Takovému chování se říká pokrytectví a přesně tak se náš pánbíčkářský ministr chová. To co kritizoval u svých předchůdců, ještě prozřetelně vylepšil, a to propagací své vlastní osoby. Myslím si, že to tu ještě nebylo, aby si nějaký ministr za naše peníze dělal svou osobní reklamu přímo na televizní obrazovce,“ přidal se na webu ParlamentníListy.cz ke kritikům Radek Rozvoral z Úsvitu.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.          

Patriotovi prý divák uvěří spíš než celebritě

Ministerstvo zemědělství však s kritikou rozhodně nesouhlasí. „Ministr Jurečka je sám aktivním zemědělcem. Stále se tak cítí. Proto se snaží ze své funkce našemu zemědělskému a potravinářskému odvětví pomoci všemi možnými způsoby. Kampaň se připravovala tak, aby byla spuštěna až po volbách a nikdo neobviňoval ministra z toho, že se snaží ´uhrát politické body´,“ odpověděl na dotaz Blesk.cz ředitel odboru komunikace Hynek Jordán.

„Člověk, který je sám zosobněním zemědělce, je podle nás lepším přenositelem informací než nějaká celebrita, které by vztah k národnímu patriotismu v oblasti potravinové soběstačnosti asi málokdo věřil. Pokud bychom v reklamě ukázali konkrétní české produkty, pak je zde riziko nedovolené podpory, kterou zakazuje EU. Pravidla jsou v tomto striktní,“ vysvětlil Jordán.

Na diskuse kolem „své“ reklamy reagoval na Twitteru i samotný Jurečka, který se kritikům svého počínání snažil vysvětlit, proč se rozhodl vystoupit ve spotu na podporu českých potravin. „To, kde člověk utrácí své peníze, ukáže, kde má srdce. Jsem přesvědčen, že osvěta zákazníků je důležitá stejně jako růst kvality našich výrobců,“ prohlásil. Nemůže však popřít, že v sebeprezentaci má opravdu bohatou praxi. Podívejte se do fotogalerie, co všechno lze na internetu a sociálních sítích najít.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Adina Janovská

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace