Jednotlivé tunely Blanka už mají svá jména, ale otevření je v nedohlednu
10.04.2013
Foto: Tunelblanka.cz
Popisek: Brusnický, Dejvický a Bubenečský. To jsou názvy pro jednotlivé části tunelu Blanka.
Přestože stále není jisté, kdy bude tunel Blanka dostavěn, už má pro své tři tunely jména. Pražští radní rozhodli o názvech Brusnický, Dejvický a Bubenečský.
Podle mluvčí magistrátu Terezy Králové se Brusnický tunel bude nazývat podle potoka Brusnice, který protéká územím tohoto tunelu. Brusnický tunel začíná u Strahovského tunelu a vede pod Patočkovou ulicí až ke křižovatce Prašný most.
Trojský most
Dejvický tunel vede pod ulicí Milady Horákové a Bubenečský tunel je poslední část projektu pod Stromovkou. Rada také schválila název nového mostu spojujícího Holešovice a Troju, pro který se už v průběhu stavby vžilo pojmenování Trojský most. Dříve se zvažovalo, že by mohl nést jméno bývalého prezidenta Václava Havla, ale od této varianty Praha upustila. Trojský most je již téměř hotov, zbývá jen dokončit povrchy a zábradlí. Most bude mít dva jízdní pruhy pro každý směr a uprostřed povede tramvajová trať.
„Z důvodu blížícího se dokončení všech tří částí tunelového komplexu Blanka jsme se rozhodli pojmenovat každou část komplexu samostatným názvem s tím, že celek může být nazýván Tunelový komplex Blanka. Zároveň na mapě hlavního města přibudou nové názvy mostů a ulic. Jedna z ulic například připomene hereckou legendu Zitu Kabátovou, čímž navazujeme na tradici pojmenovávat ulice v lokalitě Barrandov podle filmových umělců,“ uvedl radní Lukáš Manhart.
Čekání na peníze
Jména už tunely mají, ale je otázkou, kdy se po nově pojmenovaných komunikacích rozjedou první auta. Praha dosud dluží peníze stavebním firmám a projektantům, protože stále řeší, co zaplatit a co ne, aby to splnilo zákonné podmínky. Navíc ještě nezačaly práce na provozní dokumentaci, důležitém dokumentu, bez kterého nelze tunel otevřít ani po jeho dostavbě. Původní termín otevření tunelu Blanka, který byl stanoven na začátek května roku 2014, je tedy v ohrožení.
Vedení Prahy zvažuje přerušení stavby, které by podle analýzy mohlo jednorázově stát až 418 milionů korun a dalších až 118 milionů korun každý další měsíc nečinnosti. Radní hlavního města Prahy došli až tak daleko, že si nechali vypracovat odhad, kolik by stálo u tunelu Blanka zakonzervování.
Ivana Vaňkátová