Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Radnice vyčistí centrum. Za „černou“ reklamu pokuta 2 miliony!

08.04.2013
Radnice vyčistí centrum. Za „černou“ reklamu pokuta 2 miliony!

Autor: MHMP

Popisek: První hříšník lapen? Reklama na unikátní výstavu plakátů Alfonse Muchy v Obecním domě zřejmě nemá potřebná povolení!

Černá reklama na území městské části Praha 1 je od dubna opět odstraňována. Radnice navíc plánuje i monitorování osob, které reklamu načerno umísťují. Po nasbírání dostatečného množství podkladů pro správní řízení jim hrozí pokuta až dva miliony korun.

Nelegální reklamou je centrum naší metropole zatíženo nejvíc. Zaměřena je především na zahraniční turisty, z nichž 99 procent tuto oblast během svého pobytu v Praze navštíví či jí alespoň projde. Loňský rok jednoznačně prokázal, že nad ní lze vyhrávat. zatímco v květnu 2012 evidovala radnice Městské části Praha 1 šest hlavních zadavatelů černé reklamy, v listopadu už byli pouze dva.

Všechno musí pryč

Ulicemi Prahy 1 v loňském roce systematicky procházel až tříčlenný tým, který je hlídal a čistil. Letáky, nálepky a plakáty na lampách, lavičkách nebo dopravních značkách či stromech do velikosti 0,6m2 odstraňoval okamžitě. Za denní monitorování, čištění, odstraňování, dohledávání, uskladňování a další činnosti, spojené s bojem proti černé reklamě, zaplatí Praha 1 denně 690 korun, tedy celkem 189 750 za rok.

„Nejinak tomu bude také letos. Součástí projektu v roce 2013 je pořízení fotodokumentace, dohledání identifikačních údajů o zadavatelích černé reklamy nebo statistické hodnocení nejčastějšího výskytu. Vše bude předáno dotčeným odborům ÚMČ Praha 1 a Magistrátu hlavního města Prahy, které tak budou mít, jak předpokládám, dostatek podkladů pro zahájení správního řízení,“ říká 1. zástupce starosty Městské části Praha 1 Daniel Hodek (ČSSD), zodpovědný za oblast čistoty a životního prostředí.

Informace o výskytu větších reklamních nosičů (nad 0,6m2) budou předávány Odboru dopravy Úřadu městské části Praha 1, který je v rámci pravidelného svozu protokolárně zajistí, a tím zahájí správní řízení. Pokud se jejich vlastník přihlásí, budou mu po uhrazení pokuty vráceny. Sebrané nosiče jsou uskladněny jeden rok.

Nevkusná „výzdoba“

Chytit někoho, kdo v ulicích umísťuje černou reklamu, je obdobně těžké jako chytit sprejera. Samotné umístění trvá jen pár minut. Navíc to není tak velký prohřešek jako čmárání sprejem po zdi. Svědci z řad náhodných chodců často ani netuší, že se jedná o umísťování nepovolené reklamy, tedy bez souhlasu vlastníka objektu nebo zařízení.

„Problémem je i samotný vzhled jednotlivých zařízení, napadených reklamou. Lampy, lavičky i zábradlí, jejichž vzhled a barevné provedení musely být schváleny několika institucemi včetně orgánů památkové péče, pak spíš než součást kulturního dědictví připomínají ulice Bankoku,“ objasňuje Hodek.

Letáková či nálepková reklama je sice malá, ale je umísťována do ulic v obrovském množství a bez následného úklidu. Navíc se při prvním větru či dešti letáky uvolňují, opadávají a znečišťují ulice. Leckdy se také stávají vítaným zpestřením nočních opileckých tahů.

První hříšník odhalen hned první den

Hned první den zahájení projektu byla radnice informována, že po celém jejím území byly instalovány desítky, možná až stovky sololitových desek s papírovým plakátem, upozorňující na výstavu Alfonse Muchy v Obecním domě, které zřejmě nemají potřebná povolení. Všechny plochy od 0,6 do 4 m2, umístěné v rámci Pražské památkové rezervace, totiž musí mít kladné závazné stanovisku NPÚ a Odboru památkové péče magistrátu. Situace je o to závažnější, že objednatelem reklamy je renomovaná reklamní společnost Bigboard a jejím umísťovatelem další, v reklamě zkušená společnost Eltodo, a. s. Tedy žádné malé divadlo, bojující tímto způsobem o přežití.

Adina Janovská

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace