Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Fejeton(ky) Jiřího Macků

Fejeton(ky) Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Týden v kultuře

Týden v kultuře

Nejen knížky, i ´živá´ kultura nás zajímá. Aneb Pavel Přeučil každé pondělí

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

S poutníkem za Bílou paní

S poutníkem za Bílou paní

Strašidla pro víkendy i všední den. Kde? No přeci na hradech a zámcích

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Zářijová revoluce v MHD lidi štve a nápravy se ne a ne dočkat

08.04.2013
Zářijová revoluce v MHD lidi štve a nápravy se ne a ne dočkat

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Pražské metro, ilustrační foto

Ostrá kritika vůči náměstku primátora hlavního města Prahy, Josefu Noskovi (ODS), zní v poslední době nejhlasitěji ze Strany zelených. Vadí jim, že náměstek v lednu veřejně avizoval, že návrh korekcí předložený organizací ROPID bude uvedený do praxe od března. Později však městským částem oznámil, že nejbližší termín pro změny je červenec. Korekce systému přitom podle Noska nesmí generovat žádné náklady a jejich zavedení je podmíněno souhlasem městských částí.

Zářijová revoluce v pražské hromadné dopravě přinesla mnoha Pražanům změny, které nezohledňovaly jejich potřeby. Nevoli občanů vyvolávají nelogičnosti v organizaci MHD, jako jsou tramvaje s jedním vozem zařazené do provozu ve špičkách. Typickým příkladem je linka číslo 3 v úseku mezi severními sídlišti a Karlínem. Dále například zkrácení tramvajové linky 11, při němž obyvatelé Vinohrad přišli o přímé spojení s vinohradskou nemocnicí. Občané Prahy 4 si často stěžují na to, že autobusová linka 118 jede přes Vltavu pouze v pracovní dny – ve výsledku je víkendová cesta například na smíchovské nádraží velice komplikovaná. Panuje přesvědčení, že k odstranění nelogičností v dopravě by stačilo, aby Magistrát naslouchal přáním občanů a městských částí. 

Příkladů je mnoho. Dalším je od metra odříznutý Jarov 

Převedení tramvajové linky 16 na Palmovku už půl roku trápí obyvatele Jarova, kteří jsou při cestě na metro A nuceni přestupovat na přeplněné zastávce Biskupcova. Obyvatelé Jarova přitom obnovení přímého spojení s metrem požadují hlasitě již od září. Náměstek Nosek k tomu obdržel petici s 1600 podpisy spontánně zorganizovanou občany. Společnost ROPID, která se o organizaci dopravy v Praze stará, sice už v lednu přišla s návrhem možného řešení, ale přestože byl dostatek času na jeho projednání, změny byly odloženy až na červenec. 

Kritika náměstka Noska           

Josef Nosek za zářijovými změnami nadále stojí, a to i přes pokračující stížnosti městských částí. Zelení pak kritizují zejména to, že doposud neproběhlo ani finanční vyhodnocení změn zavedených novým systémem. Úspory byly odhadovány na 400 milionů korun ročně. Objem finančních prostředků určených Dopravním podnikem na dopravní obsluhu pro tento rok je přitom o 359 milionů korun vyšší než loni.

Martin Tyburec

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace