Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Fejeton(ky) Jiřího Macků

Fejeton(ky) Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Týden v kultuře

Týden v kultuře

Nejen knížky, i ´živá´ kultura nás zajímá. Aneb Pavel Přeučil každé pondělí

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

S poutníkem za Bílou paní

S poutníkem za Bílou paní

Strašidla pro víkendy i všední den. Kde? No přeci na hradech a zámcích

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

V blízké budoucnosti by měly vést tramvajové linky až na Jižní Město

05.04.2013
V blízké budoucnosti by měly vést tramvajové linky až na Jižní Město

Autor: Novyopatov.cz

Popisek: Nový Opatov v budoucnu nabídne tramvaje jedoucí až na Háje.

Jižní Město se může těšit na rozsáhlou proměnu. Podle plánu by měli cestující po roce 2020 dojet tramvají číslo 11 přes nově zastřešený Spořilov až na Háje a zásadně se promění především okolí nedaleké stanice metra Opatov, kudy bude tramvaj také projíždět.

U stanice metra Opatov vyroste P+R parkoviště pro tisíc automobilů a především šest budov, které budou základem komplexu Nový Opatov a mimo kancelářských prostor nabídnou také obchody, kavárny a služby především pro místní obyvatele. „V dalších patrech budou převážně univerzální kancelářské prostory s možností využití od umístění radnice městské části po sídlo vysoké školy,“ uvádí vedení společnosti Starochodovská. Stavět by se mělo začít v říjnu příštího roku.

Opatov také čeká v rámci výstavby komplexu vybudování nových silnic, náměstí s modernizovanými přístupy do stanice metra a nové autobusové zastávky. Poblíž bude založen také park s cyklostezkami. Společnost Reflecta Development chce v rámci akce Nový Opatov také opravit stávající zastávky městské hromadné dopravy.

 

Tramvaje jedoucí po střeše

Plán počítá i s prodloužením tramvajové trasy ze Spořilova až na Jižní Město. Na Opatově by tramvaje měly jezdit středem Chilské ulice a zastávka je plánována v těsné blízkosti metra Opatov. Možností, kudy na Jižní Město vést tramvajovou trať na Jižní Město je více. Vzhledem k tomu, že se Praha rozhodla zastřešit Spořilovskou ulici kvůli nadměrné hlukové zátěži, se mimo jiné uvažuje o umístění kolejí na tuto střechu nebo pod ní. „To jsou hlavní zvažované varianty. Momentálně se trochu přikláníme spíš k té, která by nevedla po zastřešení,“ říká Jakub Zajíček z Útvaru rozvoje města.

 

Kamiony ničí životní úroveň

Spořilovská ulice bude zastřešena kvůli množství projíždějících kamionů, které se před dvěma lety nahrnuly téměř pod okna místních lidí, když se otevřela část Pražského okruhu a kamiony svedla spojka mezi dálnicí D1 a D5 na Spořilov z důvodu, že další část nenavazuje od brněnské dálnice k Běchovicím. Jana Růžičková ze sdružení SOS Spořilov poukazuje na zvýšení hluku a větší množství zplodin u Spořilovské: „Obyvatelé Spořilova proto požadují odvedení poloviny kamionů z místa jejich bydliště. Optimální řešení tedy je, aby město umožnilo kamionům najíždět na Jižní spojku u Kačerova. Zároveň požadujeme zastřešení Spořilovské. Peníze na zakrytí však město nemá.“

Zastřešení, po kterém by mohla vést trať, by stálo více peněz, ale v městské kase zatím nejsou finance ani na samotné zastřešení. Až čas ukáže, jestli opravdu budou v Praze jezdit nadzemní tramvaje. S projektem Nový Opatov se ale počítá a měl by stát již v roce 2018.

Ivana Vaňkátová 

 

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace