Víte, kdo je podle TV Prima nejvíce „cool“? Tomu pánovi je 74 let a bojí se ho i Chuck Norris. A co na to mladí? To by bossové televize raději číst neměli
23.12.2014
Foto: TV Prima
Popisek: GOTT TO BE COOL
FOTOGALERIE „Karel Gott hvězdou kampaně GOTT TO BE COOL na Prima COOL,“ hlásí nadšeně naše druhá nejsledovanější komerční televize. A pokračuje: „Jelikož je v tomto zimním čase brzy tma, všude vládne šeď a mrzutost, připravila Prima COOL pro své diváky duhovou a vskutku neotřelou kampaň s Karlem Gottem. Ten se divákům představuje v neobvyklé roli. S humorem a nadhledem sobě vlastním totiž pro COOL natočil originální upoutávky.“
„Kampaň s Karem Gottem nese název Gott To Be Cool a je reminiscencí na grafiku 60. a 70. let. Mnohonásobný slavík v identech dokazuje, že má nejen božský hlas, ale i smysl pro humor, kdy si dokáže vystřelit i sám ze sebe. To skvěle ladí se stylem humoru a originální grafikou Prima COOL, což má zároveň obrovský virální potencionál,“ raduje se PR oddělení Primy a zasílá řadu obrázků, které si můžete prohlédnout ve fotogalerii..
Kde se vzala ta myšlenka na identy s Karlem Gottem? „Propojení je celkem nasnadě. Prima COOL je COOL už šest let, ale Karel Gott je COOL odjakživa,“ říká kreativní ředitel televize Prima Michal Pacina. „Vždycky mě těší, když dostanu sebemenší roli, když je to něco jiného než zpívání,“ dodává Mistr, který si při natáčení vedl jako profesionál. „Režírovat Karla Gotta je radost, protože Karel je nadšený herec. Jelikož to bylo vše točené na virtuálním pozadí, tak musel zapojit fantazii a dopadlo to skvěle,“ pochvaluje si spolupráci režisér Filip Racek. Kampaň můžete na obrazovkách vidět na TV Prima COOL až do konce ledna…
Coolajda aneb originální upoutávky s mladým Janem Dolanským
Televizní stanici, primárně určenou pro mladé, tak propaguje zpěvák, kterému táhne na osmdesátku. Nebylo tomu tak ale vždycky. Obsahovou stránku spotů na Prima COOL svého času vytvářela skupinka kreativních jedinců včetně Jana Dolanského, známého českého herce a dabéra, který byl zároveň i hlasem televizní stanice. Jeho participaci na projektu oceňovali například i uživatelé serveru Česko-Slovenské filmové databáze na profilu zmíněného herce. Dokazují to pochvaly typu: „Naprosto geniální hlas, který se stal pro COOL typický. Bez jeho provokativního hlasu by to nebylo ono.” nebo „Borec, některý ty jeho hlášky na COOLu by se měly vytesat do kamene.”. Někteří diskutující byli ale i tehdy opačného názoru: „Díky upoutávkám na Prima Cool mám na jeho hlas těžkou alergii, vždy, když začnou reklamy, tak se uplně za něj stydím a musím pryč od televize.”
Jan Dolanský
Server, který se orientuje na marketing a média, k tomu tehdy napsal: Díky tomu, že se stanice zaměřuje zejména na mladší věkovou skupinu, může si dovolit experimentovat s jazykem a vyjadřováním mnohem více, než ostatní české komerční televize. Navíc se vůbec nemusí obávat diváckého neporozumění. Hovorová čeština (např. čerstvej, večír) a vybrané slangy (studentský slang – např. hustej) jsou na COOLu hojně využívány. Svá čestná místa zde mají i výrazy „po o“ (po obědě), „seroš“ (seriál), „nářez“, „smolík pacholík“ či „totál brutál“. Ke slovu se také pochopitelně dostávají okazionalismy. Druhá část názvu stanice, tedy COOL, k tomu totiž přímo vybízí. Čas od času se tedy objeví v upoutávkách např. ve formě “cool-rvoucí story” či “coolajda”.
Za originální, nápadité a vtipné výtvory v rámci upoutávek byl kreativní tým Primy COOL oceněn v soutěži Zlaté pero, a to prvním místem za nejlepší textařský počin. O tom, že si za rok 2011 cenu odnesla Prima COOL společně s grafickým studiem Oficina, rozhodla veřejnost. „COOL v těžké konkurenci (mezi 15 reklamními texty byl nominován i T-Mobile za reklamu s Bolkem Polívkou nebo Vodafone s mluvícími keckami) vybojoval 1. místo za úžasnou soustavnou textařskou práci při předělech a upoutávkách,“ prohlásil předseda CCC Petr Vacek na webových stránkách Primy COOL.
Vulgární i vtipné ohlasy na Facebooku
Nová kampaň, zaštítěná Karlem Gottem, vzbudila ohlas i na Facebooku. Ale asi ne takový, jaký by si vedení televize přálo. Když na facebookových stránkách publikovali podobu kampaně, zazněla hodně tvrdá slova: „Takovou reklamu může vzít napsrostej retard,“ napsal na příklad Lukáš Janda. „Ten co to vymýšlel musel být 100% na drogách,“ přidal se Martin Chaloupka a ve stejném duchu i Renata Kapitánová: „uz to nepijte ani redeny......“ Pavel Vaniš sdělil, že již dlouho neviděl nic trapnějšího a korunu tomu dal Václav Prokeš. Prohlásil: „Karla Gotta se bojí i Chuck Noris!“
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Anička Vančová