Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Proč je Česká pošta na odpis? Odpovědí je staré dobré lemplovství: Stále třeba totiž doručují místo balíků kus papíru

10.12.2014
Proč je Česká pošta na odpis? Odpovědí je staré dobré lemplovství: Stále třeba totiž doručují místo balíků kus papíru

Autor: Měšec.cz

Popisek: Česká pošta, ilustrační foto

Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovnáme.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, monitorovala v průběhu listopadu celkem 10 000 náhodně vybraných zásilek pro studii porovnání rychlosti a kvality služeb jednotlivých přepravců a jejich připravenosti na letošní vánoční sezónu. Z výsledků této studie vyplývá, že např. Česká pošta nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 % zásilek, což je 23 krát více než například u společnosti PPL. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 % balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.

V období testu v  listopadu 2014 bylo 58 % balíků z internetových obchodů zaplaceno předem, a jen 42 % bylo hrazeno dobírkou nebo hotově. Největší procento dobírek evidoval Balíkobot.cz u České pošty (50 %), na druhé straně nejnižší počty dobírek byly evidovány u přepravce DPD (37 %) a Zásilkovny (38 %).

V den podání zásilky obchodníkem je doručeno jen velmi mizivé procento zásilek. Tato služba buď není přepravci nabízena vůbec, anebo je zastoupena pouze do 1 % z monitorovaných zásilek (Česká pošta). Přes 1 % se dostala pouze společnost Zásilkovna.cz. Simona Kijonková, zakladatelka a ředitelka Zásilkovny k tomu dodává: „Službu same-day delivery, tj. doručení v den podání obchodníkem, nabízíme již nyní ve třech největších městech v ČR. Důraz na rychlost dodání zboží bude jednou z klíčových konkurenčních výhod e-shopů, proto se na rozšíření same-day delivery do dalších měst zaměříme i v příštím roce.“

PPL zvládne 80 %, Česká pošta jen 57 %

Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz, říká: „Pro zákazníky je nejdůležitější, aby přepravce splnil, co slíbí a přijel v daný den a slíbený čas. V tom však stále velké množství přepravců pokulhává. Zatímco například PPL úspěšně doručí přes 80 % zásilek druhý den po jejich podání, u České pošty je to pouze 57 %. Úplně jiné statistiky pak vidíme u společností typu Zásilkovny, kde je odběr zásilek rozložen téměř rovnoměrně do 5 dnů po jejich odeslání. U společností tohoto typu je na volbě zákazníka, který den zásilku vyzvedne.“

Komunikace s adresátem přepravcům šetří peníze při marných doručeních, kterých je například u České pošty 25 %. I proto se na komunikaci většina přepravců zaměřuje.

Ondřej Vaňha, obchodní a marketingový ředitel DPD k tomu říká: „Počet spokojených zákazníků DPD výrazně roste díky nově spuštěné službě DPD Kurýr. Zákazník si upravuje doručení zásilky podle potřeby. Snadno si může změnit termín a místo doručení nebo se s kurýrem přímo spojit.“

Na vlastní kůži

Vše, co zjistili experti, zažívám již léta na vlastní kůži. Nakonec mne to donutilo napsat až poštovnímu ombudsmanovi: „Dobrý den,  zažívám již několik let situaci, kdy jakékoliv balíky doručované Českou poštou mi nedorazí domů, ale místo toho dostanu oznámení, ať se dostavím na poštu. Pracuji doma, moje dcera taktéž pracuje doma a můj syn má invalidní důchod, je také doma. Dříve alespoň fungovalo zavolat na telefonní číslo uvedené na výzvě. Teď, již podruhé, číslo nikdo nebere. Když se mi toto stalo před půl rokem , odebrala jsem se na hlavní poštu Prahy 5, abych vznesla stížnost. Off the record jsem se od paní vedoucí dozvěděla, jak to celé funguje, že za to vůbec nemůže moje malá poštovní pobočka v Ostrovského ulici, ale jakési balíkové depo, které je těmito praktikami pověstné, prý to právě o nich všichni na poštách Prahy 5 vědí a není v jejich silách s tím cokoliv udělat.  A nyní opět. Výzva k vyzvednutí balíku na poště, za který jsem v rámci zakázky zaplatila cca 100Kč poštovného, nefunkční telefon na výzvě...  Mluvila jsem také s vedoucím tiskového odboru České pošty. Ani on nebyl rád, že se navenek, třeba podle svých webových stránek, Česká pošta usilovně snaží vyjít vstříc zákazníkům, jenže takovéto zkušenosti, respektive práce pár sabotérů (což ale musí velmi dobře vědět jejich vedoucí, podle toho, co mi sdělila vedoucí hlavní pošty na Praze 5, viz výše) její úsilí zcela maří... Prosím o odpověď, jak jste tento setrvalý špatný stav řešili, pokud tedy vůbec.“

A hádejte, co? Prý mi odpovědí. Za měsíc. A balík jsem si vyzvedla na poště, kde jsem hodinu přešlapovala ve frontě…

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.          

Vložil: Anička Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace