Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nosek by měl odstoupit. Situace s parkováním je tragická

27.03.2013
Nosek by měl odstoupit. Situace s parkováním je tragická

Foto: Michal Šula / MAFRA /Profimedia.cz

Popisek: Radní pro dopravu Josef Nosek

Řada městských částí se potýká se stále se prohlubujícím nedostatkem parkovacích míst. Řešení je přitom na stole hned několik. Pražský magistrát se ovšem nedokáže hnout z místa.

Například realizace nových slibovaných parkovišť P+R, na kterých by na okrajích Prahy mohli návštěvníci nechat svá auta, se za poslední dva roky fakticky nepohnula ani o píď. Zastupitelé některých nejvíce postižených městských částí proto volají po odstoupení pražského radního pro dopravu Josefa Noska (ODS). 

„Na začátku volebního období se zdálo, že napříč politickým spektrem panuje elementární shoda na regulaci parkování. Ta zlepšuje dostupnost parkování pro rezidenty, snižuje automobilovou zátěž v ulicích a přináší městu finance. Rok a půl před volbami vidíme, že vedení města není pro rozšiřování a vylepšování systému schopno nic udělat. Radní Nosek by měl proto odstoupit," tvrdí například Petr Štěpánek, předseda pražských zelených a zastupitel Prahy 4. 

Míst P+R je potřeba pětkrát více 

Statistika je přitom neúprosná. V Praze je pouhých 3 tisíce míst na P+R parkovištích, potřeba by přitom podle odborných odhadů bylo pětkrát tolik. Již nyní vedení města přiznává, že do konce volebního období nestihne otevřít žádné nové záchytné parkoviště. Jako důvod uvádí nedostatek finančních prostředků a obtížná jednání s vlastníky pozemků. Kritici vedení města jsou ale přesvědčeni, že jde spíš o nedostatek politické vůle a neschopnost domluvit se na fungování systému se soukromými investory. 

Zavedení zón brzdí politikaření 

Kromě záchytných parkovišť čekají pražští řidiči marně i na zóny placeného stání. V řadě městských částí přitom už dříve sami občané projevili vůli zóny zavést a jejich zástupci z radnic poslali na vedení města příslušné žádosti. Zóny navíc prokazatelně do rozpočtu města přinesou nemalé finanční prostředky. Jen za rok 2011 to bylo 250 milionů korun. Zavedení zón ale brzdí problém se způsobem výběru jejich provozovatele. Ten považuje část radních za netransparentní a chce ho změnit. Radní Nosek na něm ale žádný problém neshledává. 

„Na Praze 6 čekáme na zavedení zón od roku 2009. Nechť si radní Nosek a příslušní úředníci udělají výlet do Vídně a zjistí, jak levně a rychle lze zóny zprovoznit. Mimo jiné zjistí, že se zcela obejdou bez parkovacích automatů, které systém prodražují a zabírají místo na chodnících. V Praze slyšíme jen výmluvy," uvedla zastupitelka Prahy 6 Petra Kolínská (SZ). 

„Praha 3 požádala hlavní město o rozšíření zóny na Jarov už v roce 2008.  Město dosud není schopné připravit ani zadávací dokumentaci pro výběr správce. Vypadá to, že zóny budou připraveny k rozšíření až těsně před komunálními volbami v roce 2014. Reálně pak hrozí, že městské části ztratí před volbami odvahu k zavedení zón a potřebná regulace parkování se dále zpozdí," odhaduje Ondřej Rut (SZ), místostarosta pro dopravu a parkování na Praze 3. 

Martin Tyburec

Vložil: redaktor KL1