Všichni Pražané mohou vidět, jak si za jejich peníze dělá primátor Hudeček volební kampaň, říká Jan Wolf. KDU-ČSL chce tomuto okrádání zamezit
05.09.2014
Autor: Antonín Lavrenčík
Popisek: Jan Wolf
KDU-ČSL se chce postavit nešvaru, který se rozmáhá zejména ve velkých městech a v krajích. Vládnoucí politici často v předvolebním období investují milionové prostředky z městských a krajských pokladen do reklamních kampaní, které jsou jejich více či méně skrytou předvolební reklamou. KDU-ČSL požaduje po ministerstvu vnitra, aby připravilo návrh opatření, které takovému plýtvání zamezí. Návrh by podle KDU-ČSL měl obsahovat časové omezení takových kampaní a zákaz zobrazování politiků.
„Všichni Pražané mohou už tři měsíce vidět, jak si za jejich peníze dělá pan primátor Hudeček volební kampaň. Bohužel není jediný, jeho kolegové v městských částech zdobí takto sloupy a telefonní budky podobně. Je to nevkusné. Proto jsem se obrátil na své kolegy z Poslanecké sněmovny, aby přišli s řešením, které by takovému plýtvání zamezilo,“ uvedl Jan Wolf, předseda pražské KDU-ČSL a dvojka kandidátky TROJKOALICE.
Když se toho neujme ministerstvo, připraví návrh poslanci
Poslanci KDU-ČSL se tímto podnětem zabývali. Opatření, které má vyplnit toto šedé místo volebního zákona, by mělo stanovit dobu, po kterou takové kampaně nelze z veřejných peněz financovat. Zároveň by mělo zakázat zobrazování politiků na vizuálech takovýchto kampaních.
„Vnímáme, že se tato problematika týká zejména velkých měst a krajů. Rozumíme tomu, že je třeba s občany komunikovat i pomocí reklamních ploch a výlepů, nesmí to ale být v žádném případě zneužíváno v předvolebním boji. Proto požadujeme po ministerstvu vnitra, aby navrhlo příslušná opatření, která by byla uvedena v platnost nejpozději do krajských voleb v roce 2016. Pokud by se tak nestalo, jsme připraveni podat návrh skrze poslaneckou iniciativu,“ řekl Jiří Mihola, předseda poslaneckého klubu KDU-ČSL.
Opatření by se mělo týkat výhradně venkovní reklamy, která je nejviditelnější a nejnákladnější. Nikterak neomezuje například městské zpravodaje. Opatření nemíří ani na propagaci projektů z evropských fondů, která se řídí vlastními pravidly.
Návrhy opatření KDU-ČSL:
· Zákaz financování venkovní reklamy (billboardy, plakáty, polepy) z rozpočtu měst a krajů minimálně 100 dnů před volbami.
· Zákaz zobrazování fotografií politiků na venkovní reklamě (billboardy, plakáty, polepy) placené z rozpočtu měst a krajů.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Anička Vančová