Česká republika je atraktivní i pro turisty ze vzdálenějších zemí, nejvíce táhne Praha, říká agentura Czech Tourism
27.08.2014
Foto: CzechTourism
Popisek: Praha je stále nejoblíbenější destinace.
Aktuální výzkum Institutu Turismu agentury CzechTourism ukázal, že Česká republika je zajímavou destinací i pro turisty ze vzdálených zemí. Návštěvníci z exotických regionů, kterými jsou Latinská Amerika, Střední Východ nebo země ASEAN, shledávají Českou republiku jako atraktivní destinaci pro strávení dovolené a více než polovina z nich (58 %) by při cestě do Evropy zvažovala i návštěvu České republiky.
„Agentura CzechTourism se dlouhodobě snaží podpořit nárůst příjezdů zahraničních turistů z klíčových a strategických trhů, kterými jsou Německo, Rusko nebo země Západní Evropy. Cílem aktuálního výzkumu bylo zjistit turistický potenciál zemí, které dosud nebyly považovány za prioritní, ale mohly by v rámci cestovního ruchu hrát v budoucnu významnější roli“, představuje výzkum ředitel Institut turismu Jan Herget.
Do studie, kterou realizovala agentura Ipsos, byly zařazeny následující regiony: Skandinávie, Střední Asie, Latinská Amerika, Střední Východ a země ASEAN.
„Analýza kupní síly obyvatelstva a následný výzkum zaměřený na cestovatelské zvyky a potenciál cesty do Evropy a ČR ukázaly, že mezi nejzajímavější zdrojové státy patří Norsko, Švédsko, Dánsko, Turecko, Argentina, Mexiko nebo Taiwan,“ dodává Ing. Rostislav Vondruška, ředitel agentury CzechTourism.
U skandinávských zemí není zájem o ČR překvapující vzhledem k relativní geografické blízkosti. Obyvatelé těchto zemí cestují často a především do Evropy, a zároveň disponují značnou kupní silou. K jejich oblíbeným destinacím patří také Německo, potenciální přístupová cesta do ČR. I když frekvence cestování obyvatel Turecka není tak vysoká jako ve Skandinávii, Česká republika je pro ně jako turistická destinace zajímavá především díky své poloze (střed Evropy, blízkost Německa).
„Vzdálenější trhy - Argentina, Mexiko a Taiwan - jsou sice země s nižším podílem cest do Evropy, ale střední a vyšší vrstva vykazuje vyšší míru útraty. Turisté jezdí na delší dovolené, navíc zvažování České republiky jako země vhodné k návštěvě či dovolené je na poměrně vysoké úrovni, což z nich činí do budoucna zajímavé země“, doplňuje Jan Herget z Institutu turismu.
Kultura, historie, ale i městská turistika
Česká republika je zahraničními turisty pozitivně vnímána pro její kulturu a historii, krásná místa (hrady, zámky, architektura) a pro městskou turistiku. Právě tyto přednosti České republiky bude vhodné i nadále marketingově podpořit, protože mezi státy s potenciálně nejvyšším zájmem o návštěvu ČR je poznávací městská turistika nejpreferovanější aktivitou dovolené. 68 % všech turistů ze zemí zařazených do výzkumu vyhledává na dovolené právě městkou turistiku.
Výsledy výzkumu zaměřeného na vzdálené trhy rovněž poukázaly na atraktivnost hlavního města. Praha je v očích turistů spojována rovněž s širokou nabídkou kulturních akcí, což společně s bohatým společenským životem ocení především mladá generace (Skandinávie, Turecko).
Dle závěrů výzkumu je nejdůležitějším impulsem pro případnou návštěvu osobní doporučení od těch, kteří danou lokalitu již navštívili. Na základě doporučení se rozhoduje 50% z dotázaných.
Kompletní zprávu z výzkumu naleznete ZDE.
Výzkum je realizován v rámci projektu Integrovaného operačního programu Segmentace trhu vybraných strategických zemí, který je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj a státním rozpočtem.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Anička Vančová