Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Ondřej Vetchý kopl Geislerovou do hlavy a ta hodila záda, až to zadunělo… Na jaké reklamy si lidé nejvíce stěžují?

23.08.2014
Ondřej Vetchý kopl Geislerovou do hlavy a ta hodila záda, až to zadunělo… Na jaké reklamy si lidé nejvíce stěžují?

Autor: Youtube, repro

Popisek: Aňa Geislerová v reklamě na Českého lva

VIDEO Rada pro reklamu (RPR) prošetřila za letošní rok 14 stížností na reklamu. Jen jednu z nich shledala závadnou. Byla jí tisková reklama na tiskárny HP se sloganem „Vyměňte starou za novou“, která zobrazovala v pozadí zamazanou fotografii starší ženy a v popředí zřetelnou fotografii ženy mladé. Nutno dodat, že se nejednalo o přímou reklamu společnosti HP, ale o reklamu jednoho z jejích obchodních partnerů. Ve stížnosti se uvádělo, že se jedná o sexistickou a ageistickou reklamu, s čímž souhlasila i RPR. Informace přinesl server MediaGuru.

Stížnost padla právě na jeden ze série reklamních internetových spotů minerální vody Magnesia, která byla natočena u příležitosti filmových cen Český lev. Reklama, kde Ondřej Vetchý atakuje herečku Geislerovou, je podle stěžovatelky „daleko za hranicí snad všech pravidel a zásad slušnosti, mezilidských vztahů, morálky, hrubosti…“ RPR stížnost zamítla s tím, že jde o reklamní nadsázku.

Magnesia jako hlavní sponzor touto reklamní sérií zvala na letošní 21. ročník cen filmové akademie Český lev. V reklamách „Magnesia zkouška“ účinkují Aňa Geislerová a Ondřej Vetchý, a víceméně pokračují v duchu předchozích duelů. Jedná se o spoty: Zkouška nervů, Malinová zkouška, Zkouška přezdívek, Zkouška receptu vítězů, Zkouška šatů, Zkouška moderátorů, Zkouška zvědavosti, Zkouška bulvárem a Zkouška děkovné řeči, přičemž právě Zkouška nervů, kde Vetchý chce výkopem hodným Van Damma „sestřelit“ Aně z hlavy lahev Magnesie, což se zrovna nepovede, je předmětem stížnosti.

Další reklamou, která letos rozhořčila některé ze spotřebitelů, je animovaný spot na bio tvaroh s jogurtem Matylda Polabských mlékáren. Podle stěžovatele měl text reklamy vulgární nádech. Vadilo mu, že černá kráva zpívá: „Já jsem kráva, co tvaroh dětem nese,“ a na to jí bílá kráva odpovídá: „Ty krávo, ty krávo!“ RPR stížnost zamítla.

Žena s odhaleným poprsím

Se stížností se letos potýkala i Mlékárna Hlinsko. Její televizní reklama na mléko Tatra není podle stěžovatele čestná ani pravdivá. „V reklamě farmář pečuje nejen o samotnou dojnici, ale i o její telátko, které vyrůstá po boku své matky. Ve skutečném světě mléčného průmyslu je však tele matce odebráno v den porodu a poté umístěno do individuálního boxu,“ uvádí se ve stížnosti. Zadavatel ve svém vysvětlení argumentuje reklamní nadsázkou a za příklad dává i zobrazení idylické rodiny: „Pro ilustraci výroby s péčí a láskou je ve spotu skutečně zobrazena velmi idylická rodina, snídající čerstvé mléko od vlastních kraviček. Nemůžeme vyloučit, že podobná rodina také není mezi subdodavateli našeho mléka, ale statisticky je jasné, že naprostá většina zpracovávaného mléka pochází z běžných českých zemědělských farem a chovů. U těchto chovů sice striktně kontrolujeme normy kvality, ale přitom je vskutku nenutíme, aby vypadali jako rodina z reklamy.“ I tuto stížnost RPR zamítla.

Stěžovalo se také na outdoorovou reklamu energetického nápoje Big Shock, která vyobrazovala ženu s odhaleným poprsím před dvěma muži se sloganem „Pro osudové okamžiky“. Podle stěžovatelky reklama uráží osoby ženského pohlaví, a navíc je nevhodná pro děti a mládež. Z pohledu zadavatele je žena vyobrazena pouze zezadu, a nahota je tedy využita „velmi jemným (decentním) způsobem bez zobrazení jakéhokoli intimního místa. V opačném případě by musely být v rozporu s dobrými mravy např. i reklamy na spodní prádlo či některé sprchové gely.“ Stížnost byla zamítnuta, byť byli členové RPR ke kreativnímu zpracování komunikace kritičtí.

Jen zákazníci Penny jsou chytří

Dále se stížností potýkal také maloobchodní řetězec Penny Market, jehož televizní reklama byla podle stěžovatele urážlivá pro zákazníky jiných konkurenčních obchodů. Reklama totiž označuje své zákazníky za chytré, a implicitně tak naznačuje, že zákazníci konkurence jsou „méně chytří“. Navíc je podle stěžovatele reklama klamavá. Stížnost byla jednomyslně zamítnuta.

RPR rovněž zamítla stížnost na reklamu automobilky Hyundai, v níž se poukazuje na používání adjektiva „český“ v souvislosti s korejskou značkou. Reklamu se sloganem „Hledáte velký a opravdu kvalitní český kombík?“ nebo „Welcome to the land of Hyundai“ považuje stěžovatel za nepravdivou, stejně jako tvrzení, že jde o české vozy. Odkazování Hyundai na Škodu Octavia Combi, v kontextu pejorativně označovanou jako „průměrný český kombík“, je podle stěžovatele zavádějící. Zadavatel se bránil tím, že vozy Hyundai jsou kompletně vyráběny v České republice, od čehož odvozuje spojení „český vůz“ či „český kombík“.

Mezi další společnosti či značky, na jejichž reklamu byla poslána stížnost, patří například Komerční banka, ING pojišťovna, Clavin či hračkářství Sparky’s. Všechny stížnosti, kromě té jediné na reklamu tiskárny HP, byly zamítnuty, píše MediaGuru.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Anička Vančová

Tagy
média,

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace